پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1402 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 136923

اضافه شدن ۲ دهک دیگر به بیمه شدگان سلامت

۲ دهک دیگر به جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت اضافه و تمدید قرارداد موسسات درمانی نیز الکترونیکی شد.

به گزارش صدای جتوب  سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان از اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان استان خبر داد و گفت: علاوه بر سه دهک اول جامعه که پارسال بیمه رایگان شدند، از امروز دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه می‌شود.
عزیزی افزود: جزئیات این طرح از طریق پیامک به افراد تحت پوشش بیمه ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیئت دولت در روز چهارشنبه گذشته، در حال حاضر ۵ دهک درآمدی جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
عزیزی هدف از این مصوبه را آسان‌سازی و رایگان‌سازی بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد.
بنابر اعلام سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان، میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه، پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه معادل ۱۴۳ هزار تومان و میزان پرداختی دهک پنج ۲۰ درصد حق بیمه، یعنی ۲۸۷ هزار تومان بوده که از این پس رایگان می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه‌شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
مدیرکل بیمه سلامت استان از الکترونیکی شدن عقد و تمدید قرارداد موسسات درمانی خبر داد.

وی گفت: با هدف توسعه خدمات الکترونیک و به منظور تسهیل انعقاد قرارداد با پزشکان و مؤسسات متقاضی همکاری با سازمان بیمه سلامت، فرآیند عقد و تمدید قرارداد به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است.
عزیزی افزود: مراکز سلامت در سامانه اختصاصی به نشانی eservices.ihio.gov.ir/psc ثبت نام و پس از بررسی‌های اولیه، قرارداد آن‌ها ثبت و در اسرع وقت فعال می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: با توجه به حرکت پیشگام سازمان بیمه سلامت در راستای دستیابی به دولت الکترونیک، درخواست عقد و تمدید قرارداد مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت به صورت غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته و از این پس مراکز سلامت می‌توانند تقاضای عقد و یا تمدید قرارداد خود را به صورت الکترونیکی به ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها و یا اداره‌کل بیمه سلامت استان ارسال کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت