پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1402 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 136939

راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب در گچساران

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب آبفا این شهرستان با بروزترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل،تجهیز و راه اندازی شده است.

صدای جنوب؛

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب آبفا این شهرستان با بروزترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل،تجهیز و راه اندازی شده است.
محمود زارعی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گچساران تحت پوشش اداره آبفا قرار دارند.
وی بیان کرد: آب شرب روستایی گچساران از ۱۷ حلقه چاه آهکی و آبرفتی تامین می‌شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد:اعتبارات آبفا این شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
زارعی عنوان کرد: از اعتبارات تخصیص یافته افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز در حوزه آب می‌باشد.
وی گفت: در سال گذشته ۲۰ پروژه درحوزه آب و فاضلاب گچساران تعریف شده است.
رئیس آب و فاضلاب گچساران با اشاره به فعال بودن ۵ پروژه از این طرح ها در حوزه آب این شهرستان خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب ۶ شرکت پیمانکاری در نقاط مختلف شهر در حال اجرای پروژه ها هستند که میانگین پیشرفت فیزیکی آن بالای ۵۰ درصد است.
زارعی بیان کرد:تصفیه خانه شهر دوگنبدان در قالب ۲ فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن در فاصله ۳۰ کیلومتری و فاز دوم در فاصله ۷ کیلومتری شهر قرار دارد.
وی افزود: هدف از انجام این طرح جمع‌آوری و انتقال فاضلاب به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی و تامین کود و آب اراضی کشاورزی است.
رئیس آب و فاضلاب گچساران با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این دو فاز، مُدول اول ۱۱۲ هزار نفر می‌باشد،ادامه داد: شبکه جمع آوری و انتقال آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر است.
زارعی اضافه کرد: مناطق تحت پوشش فاضلاب اعم از ۵۰۰ دستگاه، رزمندگان، بخشی از محله سادات، خروجی فاضلاب منازل شرکت نفت و گاز گچساران، شهرک گلستان، شهرک بهارستان، شهرک هدایت و کوی جانبازان است.
وی با اشاره به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی فاضلاب اداره آبفا گچساران گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب اداره آبفا این شهرستان با بروزترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده است.
رئیس آب و فاضلاب گچساران اظهار کرد: به صورت روزانه با همکاری شبکه بهداشت از آب شرب روستایی و شهری جهت بهداشت و سلامت آب نمونه‌گیری های لازم انجام می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت