پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1402 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 137367

برگزاری نخستین رویداد فرهنگی اقوام زاگرس نشین(بلوط) در یاسوج

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ی بزرگ «فرهنگ اقوام زاگرس نشین (بلوط)» به عنوان یکی از رویدادهای مهم در تقویم سالانه ی شرکت نمایشگاهها استان است که از امسال در یاسوج برگزار می شود.

سیروس باقری  در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ بلوط در شهر یاسوج افزود: این جشنواره با موضوع فرهنگ اقوام زاگرس نشین به عنوان نخستین رویداد فرهنگی مناطق زاگرس نشین در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم هر ساله به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی این جشنواره را هرچه پربارتر برگزار کنیم، اظهارکرد: برای شرکت در این جشنواره تعداد ۱۱ استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشارکت و همکاری دیگر ارگان ها از جمله شهرداری، شورای اسلامی شهر یاسوج و سازمان بسیج عشایری استان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره برنامه های مهم فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از جمله موسیقی محلی و مقامی، پخت غذاهای محلی، بازی های محلی و برنامه های متنوع و شاد فرهنگی هنری اجرا خواهد شد.

باقری با اشاره به دیگر برنامه و اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: برپایی نمایشگاه سوغات و هدایای فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از بخش های دیگر این جشنواره است.

، آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین چهاردهم تیر ماه همزمان با دهه امام و ولایت و گرامیداشت “روز شهرداری و دهیاری کشور” و با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار و این جشنواره به مدت ۶ روز برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت