پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1402 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 137762

پایان رؤیای ۲۸ ساله با سفر رئیس‌جمهور

همزمان با سفر دوم دولت سیزدهم به استان کهگیلویه وبویراحمد، محور ملی پاتاوه‌_دهدشت بعد از ۲۸ سال افتتاح می‌شود.

به گزارش صدای جنوب  ، سال ۱۳۷۳ بود که رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، یکی از پروژ‌ه‌های کلنگ‌زنی در این سفر ساخت جاده ملی پاتاوه‌_دهدشت بود.

اما متأسفانه آن‌گونه که باید به این مصوبه توجه نشد و در سایه بی‌مهری‌ها قریب به ۲۸ سال این پروژه سرگردان و ناتمام در دولت‌ها دست به دست می‌شد تا این‌که در دولت سیزدهم با رویکرد طرح‌های نیمه‌تمام این پروژه جان دوباره گرفت.

این پروژه که به عنوان محور ترانزیتی شمال و جنوب از آن نام برده می‌شود قریب به ۵۰ درصد آن  طی دوسال اخیر به ثمر نشست و علاوه بر این‌که استان را از بن‌بست خارج می‌کند بیش از ۴۰۰ روستای محروم با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

در سفر اول دولت سیزدهم به استان در مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل این جاده اختصاص داده شد و این محور به صورت محلی زیر بار ترافیک رفت.

ریزش در تونل شماره چهار جاده ملی دهدشت به پاتاوه کار افتتاح رسمی پروژه را با تاخیر همراه کرد و طی هفته گذشته این تونل هم بازگشایی و افتتاح شد و اکنون که در آستانه سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان هستیم، قرار است این پروژه با حضور آیت‌الله رئیسی رسماً افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

هر چند این پروژه به عنوان نقطه ثقل و میانبر بین استان‌ها قرارگرفته و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید و باعث خروج استان از محرومیت می‌شود اما ضریب ایمنی در این محور از جمله خط‌کشی، روشنایی تونل‌ها، استقرار پلیس‌راه و راهداری و نصب کامل همه تابلوها باید مورد توجه جدی قرار گیرد که خدای‌نکرده فردا کام مردم تلخ نشود.

برای این جاده ۱۳ تونل به طول هشت‌هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۵ متری طراحی شده که با افتتاح این پروژه با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.

حال این روزها در ساعات پایانی رؤیای ۲۸ ساله قرار گرفته‌ایم و شاهد افتتاح نویدبخش محور پاتاوه‌_دهدشت توسط دولت مردمی آیت‌الله رئیسی هستیم، انتظار می‌رود در این دولت که رؤیاها رنگ واقعیت به خود می‌گیرند، سایر پروژه‌های این شهرستان از جمله بیمارستان جدید و سد آبریز که مطالبه اصلی مردم این دیار است روزی رنگ واقعیت به خود بگیرند و مردم دیار کهن بلادشاپور به جایگاه واقعی خود برسند.

منبع فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت