پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 شهریور 1402 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 139509

توضیحات رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درباره تغییر امام جمعه گچساران

تغییر و جایگزینی امری طبیعی است، اما گاهی تغییرات از جنبه‌هایی مورد نقد افراد قرار می‌گیرد. اخیراً در فضای مجازی گچساران پیرو تغییر امام جمعه گچساران مطالبی عنوان شد و غیربومی بودن امام جمعه جدید مورد نقد قرار گرفت. با این حال، مهمتر از هر چیزی ایجاد وجدت و فرهنگ توسعه‌ای در منطقه است.

صدای جنوب:

تغییر و جایگزینی امری طبیعی است، اما گاهی تغییرات از جنبه‌هایی مورد نقد افراد قرار می‌گیرد. اخیراً در فضای مجازی گچساران پیرو تغییر امام جمعه گچساران مطالبی عنوان شد و غیربومی بودن امام جمعه جدید مورد نقد قرار گرفت. با این حال، مهمتر از هر چیزی ایجاد وجدت و فرهنگ توسعه‌ای در منطقه است.
به گزارش صدای  جنوب به نقل از کبنا نیوز، سید سعادت حسین پور فعال اجتماعی و سیاسی گچساران در مطلبی به تغییر امام جمعه گچساران واکنش نشان داد و با طرح برخی از سئوالات نوشت: اینکه مردم گچساران و روحانیت آن می‌بینند با وجود روحانیون معظمی که خیلی از آن‌ها در استان، شیراز و قم استاد حوزه و دانشگاه هستند اما کمترین توجهی به آن‌ها نمی‌شود، دچار یأس و سرخوردگی برای آن‌ها می‌شود.
نبود مسئولان گچسارانی و باشتی در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه
حسین پور در ادامه نوشت: خواسته یا ناخواسته در این سال‌ها مرزبندی‌هایی بین شهرستان‌های استان شکل گرفته به نحوی که حضور یک مسؤول در شهرستان دیگر را دخالت در امور آن شهرستان قلمداد می‌کنند، به نحوی که شاهد حضور هیچ مسؤول گچسارانی و باشتی در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه نیستیم. (ادارات و سازمان‌های کلان سوا از این موضوع می‌باشد. )
وی ادامه داد: حضور روحانیت معظم از حوزه کهگیلویه در سطح کلان سیاست‌گذاری‌ها این شائبه را به وجود می‌آورد که تصمیمات آن‌ها نه بر مبنای دین و مصلحت کشور بلکه همشهری و رفیق بازی قلمداد شود.
حسین پور نیز معتقد است که شاید در شهرستانی واقعاً حق با شخص یا نهادی در شهرستان دیگر باشد و امام جمعه شهرستان بخواهد از آن حق دفاع کند، اما این دفاع از حق هم این شائبه را بوجود می‌آورد که ممکن است امام جمعه جانبدارانه اقدام کرده باشد.
وی ادامه داد: من نه شناختی نسبی به حاج آقا حجازی دارم نه شناختی نسبت به حاج آقا هاشمی دارم، و نسبت به هردو ارادت دارم و دغدغه‌ام فارغ از اسم‌ها می‌باشد.
برای بحث امامت جمعه مکرراً با روحانیون گچساران صحبت کردم
کبنا نیوز برای پاسخ به این سئوالات با رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگو کرده است. حجت‌الاسلام عبودی می‌گوید: خبر تغییر امام جمعه گچساران صحت دارد، امام جمعه شهرستان گچساران تغییر کرده و انتخاب امام جمعه بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری انجام گرفته است.

حجت الاسلام عبودی در پاسخ به اینکه «گفته می‌شود ائمه جمعه از یک منطقه هستند» افزود: این حرف صحت ندارد، ضمن اینکه در مورد نهاد امام جمعه مطرح کردن اینگونه مسائل جالب نیست.
وی با بیان اینکه ما برای روحانیت و طلبه‌های گچساران و باشت بسیار حرمت قائل هستیم، اظهار کرد: خیلی از این عزیزان شهادت می‌دهند که من برای بحث امامت جمعه مکرراً با روحانیون گچساران صحبت کردم.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی که مدیر دفتر شدم، اولین اقدامم این بوده که سراغ طلبه‌های گچساران رفتم و صحبت کردم، مصداقی و اسمی هم می‌توانم عنوان کنم که با هر کدام از این عزیزان صحبت کردم برای امامت جمعه قبول نکردند.
حجت الاسلام عبودی گفت: اینطور نیست که بنده تصمیم بگیرم،  شورای سیاستگذاری استان تصمیم گرفته است.
حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: امام جمعه لنده برای بویراحمد و یاسوج است، امام جمعه سوق بومی نیست، ولی مردم خیلی احترام می‌کنند. تعداد انگشت شماری به دنبال فضاسازی هستند، اما مردم گچساران و باشت آنقدر فهیم هستند که به چنین جوسازی‌هایی بها نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه «حرف تعداد انگشت شماری از افراد، نظر مردم نیست»، افزود: قطعاً مردم برای امام جمعه جدید حرمت قائل هستند.
حجت الاسلام عبودی گفت: توصیه بنده این است که به شیطنت‌های عده‌ای در فضای مجازی توجهی نکنند، خیلی از مردم و روحانیت گچساران امروز با بنده تماس گرفتند و از این حرف‌هایی که در فضای مجازی زده‌اند ابراز ناراحتی کردند.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجت الاسلام حجازی انسان فاضل و بزرگی هستند و فریاد‌های دلسوزانه‌ایشان از خاطره مردم بیرون نمی‌رود، انتظار این است که‌ایشان را با حرمت و احترام بدرقه کنند و از امام جمعه جدید استقبال شود.
وی گفت: معتقدیم که درست نیست این مباحث را پیش بیاورند، نماز جمعه و امامت جمعه شأن مقدسی دارد، مردم مراقب شیطنت‌های فضای مجازی باشند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت