پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مهر 1402 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 139975

مرور خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد

صدای جنوب، درروزهای جمعه، خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد رامرور می کند.

صدای جنوب:

صدای جنوب، درروزهای جمعه، خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد رامرور می کند.. ـ

آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۲۱ مهر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره حدید آیات ۱۲ به بعد بندگان و همه ما را موعظه و پند می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند می‌فرماید «روز قیامت که فرا می‌رسد مردان و زنان مومن در آن روز با سرعت حرکت می‌کنند و همراه آنها یعنی سمت راست و جلوی آنها نور وجود دارد».

 

وی افزود: آن نور، نور ایمان، نور عبادت و نور نماز برای مومنین است و هر کس بتواند از این دنیا نوری برای خود تهیه کند، در آخرت نور اعمال و ایمان برای او روشنایی ایجاد خواهد کرد.

آیت الله حسینی ادامه داد: این نورها، نور ایمان به خدای متعال، نور ایمان به همه پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و نور ایمان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، نور نماز نور زکات نور حج هستند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق روایت در روز قیامت پنج نور(نور نماز، نور زکات، نور روزه، نور حج و نور ولایت ) وجود دارند که انسان‌ها را همراهی می‌کنند، اگر صاحب این انوار باشند.

 

وی یادآور شد: کسانی که کافر هستند کار نیک انجام نمی‌دهند و از مسیر منحرف هستند، صاحب نور نیستند و در شرایط سخت و دشواری قرار می‌گیرند

 

حسینی بیان کرد: حجاب، حیا و تلاوت قرآن همه نور هستند و اگر می‌خواهیم خانه‌هایمان برکت داشته باشند، باید قرآن در خانه تلاوت کنیم.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مومنین در بهشت جاودانه بوده و زندگی همیشگی خواهند داشت، اظهار کرد: بزرگ ترین رستگاری، پیروزی و سعادتمندی این است که انسان وارد بهشت خداوند شود.

 

وی ادامه داد: خداوند در نقطه مقابل می‌فرماید «کفار و منافقین در روز قیامت نور ندارند و در تاریکی فرو رفته‌اند و شرایط برای آنها سخت شده است».

 

حسینی افزود: بین مومنین و منافقین دیواری حائل می‌شود که یک طرف آن بهشت و طرف دیگر جهنم قرار گرفته است.

 

خطیب جمعه یاسوج یادآور شد: یکی از ابزارهای عذاب اهل دوزخ این است که نعمت‌های بهشتی را می‌بینند و محرومیت خود را از این نعمت‌ها نیز مشاهده می‌کنند.

وی تاکرد: کسی که از مسیر اسلام و قرآن منحرف می‌شود و عبادات، معنویت و اخلاق را رها می‌کند، جای او در آتش جهنم است.

 

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج به روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت: باید در همه زمینه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهیم به ویژه در سازه‌ها، استاندارد را رعایت کنیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه کارها باید به صورت اصولی و مهندسی صورت گیرد و مسئولان نیز باید نظارت لازم را داشته باشند، ادامه داد: ترازوها و ابزارهای سنجش باید رصد شود که ظلمی به مردم صورت نگیرد.

 

وی به روز پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه ارتباط اولیا دانش آموزان با مدرسه، مربیان و آموزگاران است.

 

حسینی با بیان اینکه این یک پیوند برای آگاهی خانواده‌ها از آموزش فرزندان برای رشد علمی و تربیتی آنها است، اظهار کرد: باید وضعیت دانش آموز در مدرسه، معلمان و آموزش و تربیت آنها برای والدین مشخص و مورد توجه اولیا قرار گیرد.

 

امام جمعه یاسوج روز تربیت بدنی و ورزش را یادآور شد و ادامه داد: این موضوع از ضرورت‌های امروز جامعه ما است.

 

وی بیان کرد: در گذشته معمولاً مردم فعالیت بدنی بسیاری انجام می‌دادند و امروز با توجه به تنوع غذایی، چربی‌ها و شیرینی‌های بسیار، اگر ما ورزش و پیاده‌روی نداشته باشیم، با بیماری‌های بسیاری مواجه خواهیم شد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: ورزش نسخه‌ای است که هزینه بالایی ندارد و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

 

خطیب جمعه یاسوج به عملیات پیروزمندانه و پرافتخار «طوفان الاقصی» توسط جبهه مقاومت و حماس علیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیسم اشاره کرد و گفت: این عملیات در این سال‌ها کم نظیر و می‌توان گفت بی‌نظیر است که ضربه کوبنده، کشنده‌ و کمرشکن برای اسرائیل و رژیم جعلی صهیونیستی است.

 

وی ابراز داشت: این ضربه کمر اسرائیل را شکست و امروز به یک مار و افعی زخمی و خطرناک تبدیل شده که به صورت وحشیانه مناطق مختلف غزه را بمباران می‌کند.

 

حسینی ادامه داد: آمریکای جنایتکار و خبیث با تمام تجهیزات از این رژیم غاصب و کودک کش حمایت می‌کند و از بمب‌های دو تنی که آمریکا در اختیار این رژیم قرار داده، غزه و مردم مظلوم منطقه را مورد هدف قرار می‌دهد.

 

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: رژیم صهیونیستی آب، برق، مسیرهای ارتباطی، اینترنت و… را برای مردم مظلوم غزه قطع کرده و از مسیر هوایی بمب‌هایی که هر کدام چند تن وزن دارد بر سر مردم فرود می‌آید و ساختمان‌های آنها را ویران می‌کند.

 

وی گفت: این عملیات غافلگیرانه و برای دشمنان سخت و کمرشکن است و آنها از جهت نظامی و اطلاعاتی شکست خوردند و به قول مقام معظم رهبری «این شکست قابل ترمیم نیست».

 

خاطرنشان کرد: قطعاً بعد از این موضوع اگر جنگ تمام شود، ما شاهد فروپاشی رژیم جعلی صهیونیست خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکید کرد: امروز وظیفه جهان اسلام، مسلمانان و وظیفه زن و مرد مسلمان حمایت از فلسطین و غزه است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آنها در جبهه نخست مقاومت از شرافت و عزت مسلمانان دفاع می‌کنند، تصریح کرد: اگر فرصت برای رژیم جعلی صهیونیست فراهم شود همه کشورهای اسلامی را در هم می‌کوبد و آنها را غصب می‌کند.

 

حسینی یادآور شد: رژیم صهیونیستی شعار «از نیل تا فرات» را سر می‌دهد و اگر فرصتی به دست بیاورد، همه دنیا را می‌بلعد

 

امام جمعه یاسوج گفت: از سال ۱۳۲۰ که قیومیت فلسطین به دست انگلیس خبیث افتاد، کشور فلسطین را تقسیم کردند و جنایت پشت جنایت مسلمانان و فلسطینیان را کشتند، نمونه آن جنایت در صبرا و شکیلا توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت که حدود ۲۰۰۰ فلسطینی در اردوگاه قتل و عام شدند.

 

وی با بیان اینکه اسرائیل سراسر جنایت است و آمریکا نیز از آنها پشتیبانی می‌کند، افزود: وظیفه همه مسلمانان و شیعیان حمایت از غزه و جبهه مقاومت است و باید از جهت روانی، تبلیغاتی، مالی، نظامی و تجهیزاتی به آنها کمک کنند تا اسرائیل نتواند مسلمانان را از بین ببرد.

 

حسینی با اشاره به اینکه اگر جلوی این سگ هار گرفته نشود همه را تکه پاره می‌کند، از حضور مردم در راهپیمایی حمایت از «طوفان الاقصی» در استان تقدیر و تشکر کرد.

 

****

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب در توصیه ای می فرمایند جوانان عزیزمان جوانان انقلابی و مومن و عاشق امام که حرف می‌زنند می‌نویسند اقدام می‌کنند کاملاً رعایت کنند اینجور نباشد که  مخالفت با یک کسی ما را وادار کند که نسبت به آن کس از زاده حق تعدی کنیم تجاوز کنیم ظلم کنیم نه ظلم نباید کرد به هیچ کس نباید ظلم کرد.

وی در خطبه‌ها گفت: رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی هم از جوانان فلسطینی سیلی خورد و هم با بیانات رهبر حکیم عالیقدر انقلاب توطئه‌ها و نقشه های جریان رسانه‌ای غرب که می‌خواستند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند بر ملا شد و  روسیاه و خوار و ذلیل شکست خوردند.

صلواتی افزود: این عملیات طوفان الاقصی معادلات نظامی و امنیتی و سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را بر هم ریخت حقیقتاً پیروزی جوانان فلسطینی از الطاف خفیه الهی بود باعث اتحاد گروه‌های مقاومت شد روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت و عملاً ادامه این عادی‌سازی را به بنای ساختمان بر روی تپه‌های نمک تبدیل کرد این عملیات این پروژه کثیف را بر باد داد.

وی افزود: هیمنه اطلاعاتی غرور نظامی ابهت پوشالی صهیونیست‌ها را دچار فروپاشی نمود تمام محاسبات استکبار و دنیای غرب را به هم ریخت پیامد آن زوال سریع‌تر رژیم غاصب صهیونیستی است هم پیمانان مفلوکی مثل الهام علیف و اردوغان پیام روشنی دریافت کردند.

صلواتی گفت: چرا رهبر انقلاب فرمودند شکست غیر قابل ترمیم تحلیل این جمله این است که زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی از سوی بنیانگذار خود پایه گذاری شد دکترین نظامی که برای این رژیم طراحی شد بر چهار اصل مهم استوار بود یکی بازدارندگی مبتنی بر ارتش قدرتمند بود که کسی جرات نکند این رژیم را تهدید کند دوم هشدار مبنی بر اطلاعات پیچیده بود چون اسرائیل فقدان عمق راهبردی است و مساحتش بسیار محدود است و جغرافیایش طولی است و عرض بسیار محدودی دارد و عمق استراتژیک ندارد برای جبران این خلع مجبور است اشراف و برتری اطلاعات حاصل کند که قبل از حمله دیگران باید مطلع و آماده شود اصل سوم انتقال منطقه نبرد به قلمرو دشمن بود در حملات قبل این رژیم جعلی وارد سرزمین‌های لبنان یا غزه می‌شد اما در طوفان الاقصی این مجاهدان فلسطینی ناگهان سریع برق آسا بر سر دشمن حاضر شده و او را اسیر کرده و یا به هلاکت رساندند.

وی افزود: اصل چهارم دفاع از شهروندان در مقابل حملات هوایی و موشکی بود این اصل هم قبلاً با اختلال در سامانه گنبد آهنین در هم شکسته شد اما این دفعه از زمین و دریا و هوا و با ورود چریک‌های فلسطینی در عمق سرزمین‌های اشغالی سازه‌های امنیتی رژیم غاصب در هم ریخته و نابود شد درجنگ‌های قبلی یک یا دو اصل از این دکترین آسیب می‌دید اما در طوفان الاقصی هر چهار اصل به طور همزمان در یک روز در هم شکسته شد و این یک فاجعه بزرگ برای رژیم صهیونیستی بود و این طوفان برای همیشه نتانیاهو را به زباله دان تاریخ انداخت.
جمهوری اسلامی بخش مهمی از عمق راهبردی خود را در سوریه و لبنان و فلسطین در بیخ گوش صهیونیست‌ها قرار داد ونیست‌ها می‌خواستند در کنار گوش ایران عمق راهبردی درست کنند آذربایجان هدف بود با بازیگری انگلیس و آمریکا می‌خواستند اینجا را هدف قرار دهند که منافع و امنیت ملی ایران را از طریق فتنه دالان تورانی ناتو یا همون دالان زنگزور ضربه بزنند همه اشرار و خبیث‌های عالم با رهبری و حمایت انگلیس خبیث می‌خواستند یک جبهه درگیری برای ایران درست کنند
اما جمهوری اسلامی با صبر راهبردی چشم فتنه را کور کرد و از درگیری در مرزهای کشور خودداری کرد و حتی درگیری را به داخل کشورهای متخاصم هدایت نمود اوج به کارگیری این راهبرد عمق سرزمین‌های اشغالی و طوفان الاقصی بود که تمام ساختارهای امنیتی و نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را بر هم ریخت.
با دیپلماسی فعال و ارتفاع همکاری با باکو و سیاست همسایگی آرامش به مرزهای شمال غرب بازگشت طرح پل امید و تکمیل زیرساخت‌های ریلی و اتصال جمهوری آذربایجان به نخجوان از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران نویدبخش آینده مسالمت آمیز میان دو کشور است در واقع جمهوری اسلامی با اتخاذ راهبرد مناسب و با ضربه زدن به سرمشع فتنه در سرزمین‌های اشغالی با استفاده از ابزارهای جنگ نیابتی یک پیام روشنی به کشورهای منطقه داد که رژیم صهیونیستی که نمی‌تواند امنیت خودش را فراهم کند نمی‌تواند امنیت دیگر را فراهم کند.

صلواتی در خطبه‌های امروز چنین گفت که از باب خیرخواهی و دلسوزی و وظیفه شرعی که به عهده دارم به محضر شما خوبان عرض می‌کنم برادران و خواهران پدران و مادران خانواده‌ها مسئولان نهادهای فرهنگی اولویت دشمن ترویج بی‌عفتی بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه است و از این طریق می‌خواهد سنگر خانواده را فتح کند و مورد هدف قرار دهد دشمن به دنبال ابتذال و اباهه‌گری در جامعه است دشمن می‌خواهد چادر و حیا و حجاب را از دختران و زنان بگیرد این سنگر اصلی است اینجا خاکریز اول هست اینجا خط مقدم هست لذا همگان باید مواظب و مراقب باشند مادران مواظب دخترهایتان باشید

وی افزود: شوهرها مراقب زن‌هایتان باشید همه مواظب ناموس باشیم که فرمودند شهر ما خانه ماست یعنی ناموس دیگران ناموس ما هم هست دشمن پله پله مرحله به مرحله جلو می‌آید اول چادر را از زنان می‌گیرد بعد لباس نامناسب و مدل‌های غربی را ترویج می‌کند بعد روسری را از زنان می‌گیرد زن را وسیله التذاذ عمومی به عنوان زندگی و آزادی به خیابان می‌آورد و نهایتاً او را تبدیل به یک کالای بی‌ارزش و بی‌ مقدار می‌کند دشمن متوجه این موجود مقدس و گرانبها و ملکوتی و سد مستحکم حفظ دین و اسلام و انقلاب شده است لذا می‌خواهد با فتح این سنگر دین و ارزش‌ها و آرمان‌ها و حیا و غیرت را از ما بگیرد.

این خطیب جمعه در ادامه همین بحث گفت: باید با این خواسته دشمن مبارزه کرد راهکار ابتدا فرهنگی است باید با تقویت باورها و اعتقادات و امر به معروف و نهی از منکر همراه با احترام و محبت به وظیفه خودمان عمل کنیم بی تفاوت نباشیم از کنار بد پوششی بدحجابی و شل حجابی به سادگی عبور نکنیم با کارها و برنامه‌های سری و گزارش دهی و بخشنامه و تقویم روزانه و دستورالعمل از بالا و نگاه سطحی و سهل‌اندیشی و برنامه‌های بی‌کیفیت مسئله حل نمی‌شود کار نهادهای فرهنگی کارسازی و تربیت نیروست باید نقشه و طرح داشت باید هدف و برنامه و راهکار داشت باید کار تشکیلاتی و قرارگاهی انجام داد لذا نهادهای فرهنگی را دعوت می‌کنم به کار جمعی و قرارگاهی و از خودخواهی و از سطحی نگری و از خودمختاری دست برداریم ما در حال جنگ هستیم جزیره‌ای نباید عمل کنیم.

***

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: چند روز از حماسه بی‌نظیر مقاومت فلسطین در فروریختن سازه‌های قدرت صهیونیستها می‌گذرد و نبردی سریع و بی‌مانند و همه‌جانبه که همه مختصات یک طوفان بلکه یک زلزله بزرگ را داشته و دارد.

امام جمعه چرام افزود: صهیونیست‌ها حملات خود به مسجد الاقصی را تشدید بخشیدند و حرمت این مکان مقدس را شکستند و بارها بانوان نمازگزار فلسطینی را که برای دفاع از مسجدالاقصی در آن اعتکاف کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین رفتار را نیز در قبال سالخوردگان، کودکان و جوانان فلسطینی داشتند و مانع از ورود مردم ما به این مکان مقدس شدند.

افشار ادامه داد: بستر را برای صهیونیست‌های تندرو فراهم کردند تا با یورش‌های هر روزه خود به مسجد الاقصی، به حرمت‌شکنی‌هایشان نسبت به آن ادامه دهند و مراسم و آیین‌های تلمودی خود را در آنجا به انجام برسانند و در حالی که لباس کاهنان را بر تن کرده‌اند، در شافورهای خود بدمند.

وی گفت: صهیونیست ها گاوهای سرخ رنگ به صحن مسجد الاقصی می‌آورند تا آنها را سوزانده و آبی که خاکستر آنها در آن ریخته شده، در این مکان مقدس پخش کنند تا به این ترتیب، تصمیم خود را برای ویرانی مسجد و ایجاد معبد کذایی علنی کنند.

افشار افزود: آنها به خود این جرات و جسارت را می‌دهند که در داخل صحن‌های مسجد به پیامبر مکرم اسلام ناسزا بگویند و قرآن‌ها را پاره کنند و با سگ وارد این مکان مقدس شوند، آنها روزانه در راستای تحقق بخشیدن به رویاهای ننگین خود، دست به اقدامات جدیدتری می‌زنند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه شماری از اسرای عزیز ما هستند که بیش از بیست سال از عمر خود در اسارت هستند، عنوان کرد: ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی هستند که در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و البته تعداد زیادی از اسرا نیز در اثر بیماری و در نتیجه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عمدی صهیونیست‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌شان، در زندان‌های اشغالگران جان‌باخته‌اند که البته این یک کشتار عمدی ولی بی‌سر و صدا است. با این وجود، درخواست‌های ما برای مبادله اسرا با مخالفت و سرسختی اشغالگران رو به رو شد.

افشار افزود: اینها فهرستی کوتاه اما تکان‌دهنده از جنایاتی است که صهیونیستها در طول دو سه ماه گذشته انجام داده‌اند. فهرست طولانی جنایات ۷۵ساله این فرقه خبیث، را باید جداگانه مرور کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین‌بار از “دفاعی” به “تهاجمی” و از “محدود” به “گسترده” صورت پذیرفت، بیان کرد: این عملیات مختصات یک جنگ ترکیبی را دارد؛ غافلگیرانه و سریع، همه‌جانبه (زمین‌وهوا، چریکی و کلاسیک)، سایبری، تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی. این نوع عملیات در نوع خود در مقیاس چند گروه مقاومت در محدوده‌ای مانند غزه و باامکاناتی به شدت ناچیز؛ یک اقدام شگفت‌انگیز و بهت‌آور است.

افشار افزود: مختصات این عملیات که در گزارشهای مختلف آمده و ما در اینجا به آن نمی‌پردازیم آن‌قدر مهم است که در یک جمله به جرات می‌توان گفت که مقاومت فلسطین در همان روز اول به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبران را بر صهیونیستها وارد کرد، آنقدر که تاریخ ۸۰ساله اخیر را باید به دو قسم تقسیم کرد؛ مقطع قبل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و مقطع پس از آن.

وی ادامه داد: مختصات منحصر بفرد طوفان الاقصی از آن یک “نقطه عطف تاریخی” نه فقط در فلسطین بلکه در تاریخ مقاومت اسلامی ساخته و فصل نوینی را پدید آورده است.

امام جمعه چرام عنوان کرد: بهترین تحلیل در این باره را رهبر بزرگ مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند که؛ پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب رو به زوالِ سریعتر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر رو به مرگ است اما در مقابل جبهه مقاومت بسان یک جوان بالیده و بانشاط و روی پای خود ایستاده است. و اتفاقا از مهم‌ترین مختصات این عملیات خودکفایی مقاومت و جوانان سلحشور ومومن گروههای مختلف سرایا القدس و عزالدین قسام و کتائب الاقصی و… در همه مراحل طراحی و عملیات و پشتیبانی است که نشان از “بلوغ و کمال” مقاومت فلسطین دارد.

افشار در فراز دیگری از خطبه های امروز با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که اگر شخصی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسان‌ها را نجات داده است و این امر نشان‌دهنده جایگاهی است که خداوند برای بندگان خود قائل است، گفت: از نیازهای مورد توجه شهروندان در هر شهری، وجود ایستگاه های آتش نشانی است.اما با کمال تاسف چند ایستگاه آتش نشانی چرام، شیخ حسین و شهرک صنعتی خراب و غیر قابل استفاده است که بارها حوادث گوناگون و آتش سوزی هایی اتفاق افتاد اما به علت خراب بودن ماشین آتش نشانی شرمندگی آن برای همه ی ما و شهردار محترم و شورای اسلامی شهر ماند.

وی افزود: جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار می‌شود اما آتش نشانی که یکی از ارکان اساسی که باید وجود داشته باشد نیست و مردم متضرر می‌شوند.

افشار با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد خدمات‌رسان نقش مهمی در کاهش خسارت در هنگام آتش‌سوزی و دیگر بحران‌ها دارد به این منظور آتش نشانی را می‌توان امری حیاتی شهرداری دانست و شهر بدون آتش نشان باید منتظر هر گونه حادثه ی خطر آفرین برای شهروندان باشد، عنوان کرد: وقتی تصاویر ماشین سوخته ی این همشهری که اخیرا ماشینش آتش گرفت، را مشاهده می کنیم افسوس باید خورد که مرکز یک شهرستان فاقد ماشین آتش نشانی است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه چندین بار شهردار محترم نامه نگاری کرده اند ولی بی فایده بوده و تقاضای مردم این شهرستان از معاونت محترم عمرانی استاندار پیگیری و اختصاص سریع ماشین آتش نشانی به شهر چرام است، افزود: عوارض و تسهیلاتی برای مالباختگان حادثه دیده ی این چندین مدت در نظر گرفته شود، شهروند چرامی که در اثر نبود آتش نشانی ، ماشین آن تبدیل به آهن قراضه شد چه کسی باید جوابگوی او و خانواده اش باشد.

****

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: طبق روایتی از امیرالمومنین علیه السلام انسان عاقل آینده دنیا را محکوم به فنا می بیند پس می تواند راه سعادت حقیقی و کسب رضای خداوند را داشته باشد و از عمر دنیایی اش توشه‌ای برای آخرتش برگیرد.

وی افزود: انسان عاقل در محضر پروردگار سرفراز است و انسانی که از راه حق چیزی بدست آورده و در راه حق نیزصرف کرده است درفردای قیامت شادمان و آبرومند خواهد بود، بنابراین انسان آینده نگر دنیا را همچون زندان می بیند در مقابل آخرت که نهایتا در محضر پروردگار سرافکنده نباشد.

امام جمعه گچساران گفت: خداوند عنایت فرمودند و پیروزی بزرگی برای اسلام ومسلمین درعالم توسط جوانان فلسطینی رقم خورد،اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی در عالم شناخته و صادر شد و درنتیجه  الگویی بی بدیل برای کشورهای منطقه و آزادی خواه جهان شد.

حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: جبهه مقاومت با رشادت های سردار سلیمانی شکل گرفت و امروز ملت فلسطین توانمند و قدرتمند شده است و رژیم‌صهیونیستی روز به روز به ورطه نابودی نزدیک تر می شود.

خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست،اینکه کشوری که ادعای نظامی گری و سیستم های پیشرفته دفاعی و امنیتی می کند اینگونه مقابل رزمندگان فلسطینی متحمل شکست و تحقیر می شود و این پیام مهم را می رساند که هرکسی با خداوند و ولایت ارتباط برقرار کند پیروز نهایی است.

وی افزود: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است و هر مسلمانی در هر کجای عالم وظیفه دارد از قبله اول مسلمین دفاع کند،حق همه مسلمانان جهان است که از قبله اول اسلام دفاع کرد، اگر کشور دیگری بخواهد به همکاری رژیم صهیونیستی دامن بزند و مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون بکشاند حتما سایر بلاد اسلامی و دیگر گروه های جبهه مقاومت وارد میدان خواهند شد.

امام جمعه گچساران گفت: ۲۳مهرماه روز جهانی عصای سفید است واین روز را به همه معلولین کشورمان تبریک عرض می کنم و توصیه می کنم و برهمه هم لازم است که معلولین را حمایت کنیم.۲۴مهرماه نیز روز پیونداولیا ومربیان است معلمین گرامی تلاش می کنند ولازم است اولیا هم حمایت کنند و آموزش و پرورش را حمایت و تقویت کنند و برای رشد و تعالی فرزندان ایران زمین تلاش کنند.

حجت الاسلام حجازی اظهارکرد:۲۶مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش است عقل سالم دربدن سالم است و انسان باید تلاش کند تا بدن سالمی داشته نیزداشته باشد.

خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد:از همه مردم مومن، انقلابی و ولایت مدار شهرستان گچساران عذر خواهی کنم، ظرف ۱۰سال طبیعتا اسباب زحمت برای مردم و مسیولین شدیم و اما زحمت شخصی برای مسسولین نداشتم و اگربود برای حل مشکلات و معضلات شهرستان بود.

وی افزود: طبیعتا گاهی انتقاد می‌شد و گاهی پیشنهاد از همه مردم قدرشناس گچساران تشکر و سپاسگذاری میکنم و خواهش دارم اگر کسی احساس می کند که حقی برگردن بنده دارد حلال بفرمایند و اگر بحث مالی و یا کار شخصی است لذا به بنده مراجعه کنند و حتما هم جبران خواهم کرد تا خدایی ناکرده یک ریال بدهکاری مربوط به کار و یا شخصی برعهده بنده نباشد.

امام جمعه گچساران گفت: بحث گنبد مصلا حل است و عزیزانی از استان اصفهان آمده اند وبرنامه ریزی کرده اند و مشغول کار هستند، سقف کاذب و ایزوگام توسط شهرداری شهر در دستور کاراست، فرش مصلا نیزخریداری شده است و کارهای مصلا در حال تکمیل است.

حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: بحث زمین جامعه القرآن نیز کلنگ زنی شده و در آینده نیز احداث خواهد شد و همچنین دانشکده علوم حدیث که رئیس جمهور محترم قول همکاری در احداث این دانشکده را دادند‌. امروز در حالی از مردم گچساران خداحافظی میکنم که خوشحال هستم و ذره ای از مسیر ولایت کج نرفتم و هیچ مزاحمت شخصی برای هیچ مسئولی ایجاد نکردم و امروز سهم بنده از گچساران‌۳۰۰ میلیون تومان بدهکاری است و اما سربلندم.

خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: تنها نگرانی بنده فراق از جمع مردم انقلابی گچساران است که این موضوع نیز بعد از ۱۰سال زندگی دراین شهرستان طبیعی است، ایجاد دانشکده علوم حدیث درگچساران نیز دانشگاه ها و فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان را تقویت خواهد کرد و ساختمان قدیمی حوزه علمیه نیز تخریب  و در چند طبقه احداث خواهد شد که منبع درآمدی نیز برای حوزه های علمیه شهرستان باشد و از این جهات نیز خوشحالم.

وی افزود: نماز جمعه متعلق به ولایت و امام زمان (عج)است و نماز جمعه را باید تقویت کرد چرا که محل کوبیدن دشمنان اسلام است و توقع این است که نیروهای انقلابی و ولایی و همه و همه مردم شهرستان بازهم نماز جمعه را تقویت کنند.

 

***

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی_ سیاسی این هفته نماز جمعه دهدشت، هجوم از زمین و آسمان حماس به قدرت پوشالی رژیم جعلی را یادآور شد و اظهار کرد: مردم حماس، مسؤولان ارشد صهیونیستی را در خاب گرفتند و اسیر کردند.

 

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که جریان مقاومت زنده‌‌، بیدار و هوشیار است گفت: کسانی که می‌گویند ایران دخالت کرده به آن‌ها می‌گوییم که ایران دخالتی نکرده است اما حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و اگر آن‌هایی که از خلیج خوک‌ها آمده‌اند مداخله کنند همه بازوان آن‌ها را قطع خواهیم کرد.

 

وی افزود: این تازه اول کار است و شروع جبهه جدید مقاومت، هم حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، زینبیون و فاطمیون آماده هستند و ما منتظریم غلطی از صهیونیست سر بزند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به تهدید اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شما عددی نیستید، در قامت دشمنان جمهوری اسلامی نیستید، شما یارای مقابله با حزب‌الله و حماس را ندارید، امروز موشک‌‌های جبهه مقاومت به تل‌آویو رسیدند این‌ها فقط موشک‌های کوتاه‌برد هستند اگر صهیونیست‌ها ادامه دهند منابع مهم و استراتژی آ‌ن‌ها را به مخاطره می‌اندازیم.

 

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که عده‌ای در داخل کشور می‌گویند ایران چرا مداخله می‌کند بیان کرد: این اسرائیل است که به تاسیسات هسته‌ای به حمله می‌کند و دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت می‌رساند، تا کی برخی می‌خواهند نوکر اجانب باشند، اگر مسلمان نیستید ایرانی که هستید، غیرت ایرانی، انسانی و اسلامی کجا رفت؟

 

وی عنوان کرد: رژیم غاصب باید تاون‌های مهمی پس دهد و این اول کار است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که دولت سیزدهم کارهای مهمی در حوزه‌ را‌ه‌ها انجام داده است گفت: کسی منکر خدمات نیست و ما تشکر می‌کنیم، حرف و گلایه ما از تبعیض‌هایی است که صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: چرا باید به مردم بی‌حرمتی و توهین شود و بیت‌المال با اولین باران از بین برود، چرا یک انسان روستایی توسط مدیر توهین شود.

 

امام جمعه کهگیلویه ادامه داد: راهداری کار کرده زیرسازی انجام داده اما پیمانکار، کار را رها کرده است، چه کسی این پیمانکار را انتخاب کرده که بیت‌المال این‌جور از بین برود.

 

وی اظهار کرد: همه حرف در خصوص اهمال کاری و بی‌حرمتی نسبت به مردم است و چرا توازن بخشی وجود ندارد و مسیر ارتباطی دانش‌آموزان دیشموک و چاروسا با اولین باران‌ها قطع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به هدررفت بیت‌المال در برخی روستا‌ها که پنج بار زیرسازی شده‌اند گفت: امیدواریم همه بخش‌ها به یک چشم دیده شوند و چرا باید چند صد میلیارد در جاد‌ه‌هایی هزینه شود که ترددی در آ‌ن‌ها صورت نمی‌گیرد.

***

حجت الاسلام علی‌حیدر حیدرخواه در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ابتدا عملیات موفق طوفان الاقصی را به همه ملت مسلمان مخصوصا جبهه مقاومت و ملت مظلوم اما  مقاوم و شجاع فلسطین مخصوصا رزمندگان جهاد اسلامی و حماس تبریک عرض می‌کنیم، فلسطین پاره تن اسلام است و به فرموده مقام معظم رهبری قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است، در این عملیات شجاعانه و هوشمندانه دکترین نظامی رژیم غاصب در هم شکسته و بی اعتبار شد.

وی افزود: عملیاتی که با استفاده از یک راهبرد قرآنی بود، استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها که در قرآن به ما دستور می دهد که «وارد حصارشان بشوید!»، قرآن در مورد یهودیانِ می‌گوید:
لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَهٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه این حمله راهبرد آنها را شکست راهبردی که مبتنی بر ۴ اصل ارتش قدرتمند! نظام اطلاعاتی پیچیده، انتقال منطقه نبرد به قلمرو دشمن، دفاع از شهروندان بود که بر خلاف جنگ های سابق که یک یا دو اصل آسیب می دید در حمله طوفان الاقصی همه اصول آنها در هم شکسته شد و دیگر غیر قابل برگشت و ترمیم است ادامه داد: دیگر کسی آنها را یک ارتش قدرتمند نمی‌داند، ابهت پوشالی موساد از بین رفته و نتوانسته چنین حمله وسیعی با امکانات محدود و ابتدایی توسط یک گروه تحت محاصره را پیش بینی کند. و از همه مهمتر دیگر شهروندان غاصب صهیونیستی در این سرزمین احساس امنیت نمی کنند.

حیدرخواه خاطرنشان کرد: سپر آهنی برای آنها کارکرد یک برگ درخت را هم ندارد دیگر با غرور و توحش نمی توانند در بلندی ها بنشینند و از کشته شدن زنان و کودکان مظلوم فلسطینی لذت ببرند و خوشحالی کنند. فهمیده اند که هیج جای دنیا برای انسان خانه خودش نمی شود و اسرائیل خانه آنها نیست باید برگردند به همان جای که از آنجا به اسرائیل آورده شدند و غاصبانه در خانه و زمین مسلمانان ساکن شدند.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: یک درسی هم برای یه عده مفلوک و خائن وطنی بود که تا در ایران صدایی بلند میشد دست به دامان نتانیاهو می شدند و انتظار آنها را در تهران می‌کشیدند کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.

وی به روز پیوند اولیا و مربیان اشاره و تاکید کرد: روز پیوند اولیا و مربیان اولیا و مربیان به عنوان کسانی که در نهاد خانواده و مدرسه, پایه گذار و شکل دهنده  شخصیت و رفتار نوجوانان و دانش آموزان هستند که اگر بخواهند باعث رشد و شکوفایی  و تربیت افراد اندیشمند و مؤثر در جامعه شوند باید با هم همکاری هم افزایی و مشارکت داشته باشند و آموزش و پرورش ما برای تحقق این امر باید در کنار مدرسه دانش آموزان مدرسه والدین را به جهت آموزش های لازم در زمینه تربیت اخلاقی و روانی و رشد علمی دانش آموزان ایجاد کند که این بهترین سرمایه گذاری برای خود آموزش و پرورش ما هست که آثار و برکات زیادی خواهد داشت.

حیدرخواه یادآور شد: معلم ما مخصوصا در مقطع ابتدایی حتما باید همراهی و همکاری خانواده را داشته باشد و الا هر چه هم سختکوشی و تلاش کند وقت بگذارد زحمت بکشد نتیجه نخواهد گرفت. باید اولیا و مربیان کامل کننده زحمات همدیگر باشند نه اینکه یک عمر هزینه و تلاش همدیگر را برای رشد دانش آموز با یک کلمه به هدر دهند.

وی گفت: جوانان و نوجوانان ما استعدادهای زیادی دارند فرهنگیان و مربیان ما ظرفیت های خوبی دارند که ثابت شده. در همین هنرستان شهدای قلعه رئیسی یکی از جوانان ما آقای اشکاوند با راهنمایی مربیان و مهندسین بومی توانست فناوری آبسوز کردن خودرو را اختراع کند و  آنرا ثبت کند. یا در کنکور امسال که علیرغم دولتی بودن همه مدارس ما نتایج خوبی دیدیم.

حیدرخواه به روز تربیت بدنی و ورزش اشاره و گفت: همه به اهمیت  مساله ورزش و مقوله تربیت بدنی آگاه هستیم و مجال سخن راندن نیست در منطقه ما تلاش های محدودی شده است اما نیازهای جوانان بخش چاروسا بسیار فراتر از این کارهاست هم در زمینه آموزش هم امکانات مخصوصا در بخش بانوان که بسیار ضروری و فوری است و باید هر چه سریعتر این تبعیض و بی عدالتی در حق بانوان برطرف شود.

وی گفت: قول ها و وعده‌هایی که داده شده مخصوصا درباره زمین های فوتبال در منطقه، در شهر قلعه رئیسی در روستای شوتاور در جاورده نباید بر زمین بماند ما فرصت نداریم.

وی بیان کرد: مدیون هدر رفتن ایام جوانی جوانان هستیم. هدر رفتن استعدادها هستیم. خب متأسفانه در چهار سال اخیر حکمرانی ورزش ما ضعیف بوده و نتیجه آن را هم در بازی های آسیایی دیدیم که نتیجه همین اهمال کاری ها و ترک فعل ها و تنبلی هاست.

***

مسئولان از مناطق محروم و کم برخودار غفلت نکنند

حجت الاسلام زاعی پور امام جمعه سرفاریاب گفت؛ رسانه ها خارجی به شدت در تلاش هستند جوانان را به انحراف بکشانند
وی گفت:دشمن کانون صمیمیت خانواده را نشانه گرفته ،مردم و مسئولان نسبت به این قضیه حساس باشند و مواظبت کنند
حجت الاسلام زارعی پور افزود :اولیا و معلمان باید با هم هماهنگ باشند و در اجرای تربیت صحیح تلاش کنند

وی ادامه داد: اقتصاد می تواند برای امروز و فردا تاثیر بگذارد و تولید کنندگان آگاه باشند، کالای مرغوب و با کیفیت تولید کنند
خطیب جمعه ادامه داد:مسئولان جهادی شب و روز نشناسند و رفع محرومیت زدایی تلاش داشته باشند
حجت الاسلام زارعی پور یاداور شد :دولتمردان باید خواست مردم و اقشار مختلف جامعه را پاسخ دهند و از مناطق محروم و کم برخودار غفلت نکنند

وی با اشاره به اینکه مسئولان به وسیله همین مردم صندلی و پست را به دست اورده اندگفت:پس لازم هست مسئولان به شکل جهادی و انقلابی به داد مردم برسند و مشکلات آنان را حل کنند.
زارعی پور به مشکلات آب بخش سرفاریاب اشاره و گفت:اب شرب سرفاریاب کیفیت لازم راندارد و گفته شده که غیر کارشناسی صحبت شده نه این طور نیست این آب غیر قابل شرب هست و برای حل مشکل این بخش همت جهادی و انقلابی می طلبد
وی افزود:مردم در این هفته با اعتراض خود به این آب و با دست نوشته ها اعتراض خود را اعلام کردند و خواهان حق خود شدند
وی گفت: وظیفه مسئولان است به صورت عملی سرفاریاب محروم را مورد توجه خاص قرار دهند
نماینده ولی فقیه در سرفاریاب گفت:بزرگترین عملیات فلسطینی ها و مقاومت انها برای عزت و افتخار ،برای دفاع از خاک خود بوده و حملات به مردم دلیل برضعف قدرت اسرائیل است که توان مقابله را نداشته و این هنر انهاست که مردم بی دفاع را بمباران کند و بدانید که اسرائیل یک بازنده است

وی از دیپلماسی ایران جهت ارتباط برقرار کردن با کشورهای مسلمان که از این اقدام فلسطینی ها حمایت کردند تشکر کرد

زارعی پور گفت:ورزش عامل سلامتی و خوش اخلاقی و عمر طولانی و خدمت بیشتر است
خطیب جمعه سرفاریاب با انتقاد از وضعیت ورزش در سرفاریاب گفت: جوانان این شهر بی ورزشگاه و بی مسئول تربیت بدنی بسیار
ضعیف است
وی افزود:مسئولان شهرستان و استان جواب دهند چرا با این همه جوان و نوجوان ورزش تعطیل است؟ چقدر مسیولان استانی و شهرستانی قول دادند و عمل نکردند
وی درپایان خواهان رفع مشکلات شهرو بخش شد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت