پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 دی 1402 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 141905

«حجت الاسلام موحد» بخشی از تاریخ و شناسنامه کهگلیویه بزرگ است

انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از عرصه های مهم مردم سالاری دینی است.از رهگذر انتخابات است که مولفه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و اجرایی کشور و تعاملات بین الملی دچار تغییر و تحول زیادی میگردد. بر همین اساس مقام معظم رهبری چهار راهبرد مهم شامل مشارکت،امنیت ،سلامت و رقابت را ضامن برگزاری انتخابات سالم مطرح کرده اند.

صدای جنوب:

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

موحد،پیش قراول رقابت انتخاباتی

انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از عرصه های مهم مردم سالاری دینی است.از رهگذر انتخابات است که مولفه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و اجرایی کشور و تعاملات بین الملی دچار تغییر و تحول زیادی میگردد. بر همین اساس مقام معظم رهبری چهار راهبرد مهم شامل مشارکت،امنیت ،سلامت و رقابت را ضامن برگزاری انتخابات سالم مطرح کرده اند.
 هر کدام از عوامل نیز دارای الزامات و زیر ساخت های خاص خود است که بخشی به حاکمیت و بخشی تیر به مردم و کاندیدهای انتخاباتی مربوط است. در این میان یکی از مولفه های مهم رقابت انتخاباتی است.
 یکی از متغیرهای مهم در ایجاد رقابت و گرم کردن تنور انتخابات وجود افراد مختلف هم از جنبه سیاسی و تعلق به احزاب و سلائق مختلف هم از جنبه ویژگیهای شخصیتی و فردی افراد داوطلب حاضر در صحنه انتخابات .
اگر از این زاویه به سوابق و پیشینه یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه نگاه کنیم در ۹ دوره یکی از افرادی که پای ثابت انتخابات بود و در ۶ دوره نیز رای اعتماد مردم را کسب نموده است جناب آقای سید محمد موحد است که بخشی از تاریخ و شناسنامه کهگلیویه است .
به طور قطع و یقین فردی که خود را برای دهمین بار در معرض رای و قضاوت مردم آن هم در منطقه کهگیلویه بزرگ با تنوع قومیت ،انتظارات، مشکلات ، فقر و محرومیت ساختاری قرار داده است باید دارای شرایط و مشخصات و ویژگیهای خاص و منحصر به فردی باشد.
 چنین فردی باید از شهامت و جسارتا لازم برای اینکه خود را در معرض رای مردم قرار دهد برخوردار باشد. چنین فردی باید اعتقاد راسخ داشته باشد که انتخابات معدل خواسته های ملت است و از طریق انتخابات است که مردم میتوانند مطالبات به حق خود را به طور عمومی اعلام کنند. .چنین فردی با عمیقا به مردم سالاری دینی و رعایت قانون اعتقاد و التزام عملی داشته باشد.چنین فردی باید به رعایت قواعد بازی اعتقاد داشته و برگزاری انتخابات رقابتی اعتقاد عمیق داشته باشد.چنین فردی باید انتخابات را عرصه وحدت و و عقلانیت و شعور ملی دانسته و در این مسیر حرکت نماید.چنین فردی باید از حضور سلایق مختلف در عرصه انتخابات استقبال کند نه اینکه به دنبال حذف افراد و رقبا از گردونه رقابت باشد.چنین فردی باید انتخابات را فرصتی برای ارائه خدمت و به عبارتی انتخابات را مسابقه ای برای خدمت رسانی به مردم بداند نه فرصتی برای کسب قدرت و ثروت.
اگر هر کدام از این مولفه ها را به دقت مورد واکاوی قرار دهیم در همه این موارد جناب آقای موحد پرچم دار و پیش قراول بوده است.از بعد انتخابات رقابتی در تمام ادوار انتخابات معتقد به رقابت کامل بوده و جوانمردانه رقابت کرده است‌.ایشان معتقد به رعایت قواعد بازی بوده و هیچ گاه دنبال حذف رقبا و خالی کردن میدان رقابت به نفع خود نبوده و نیست به گونه ای در شرایط فعلی نیز برای تایید صلاحیت برخی رقبای منطقه ای خود در تلاش است.ایشان در چند دوره ای که به دلایلی موفق نبوده نیز همواره قانون و منافع مردم را فصل الخطاب خود دانسته ، اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و مجددا خود را در معرض رای مردم گذاشته است.به عبارتی موحد هیچگاه از صندوق رای قهر نکرده است .موحد عمیقا معتقد به وحدت و انسجام منطقه ای از رهگذر انتخابات بوده و هست.نمونه آن حمایت بخش زیادی از جریانات سیاسی منطقه است که به ظاهر با ایشان تفاوت فکری دارند .در تمام ادوار انتخابات توصیه مکرر ایشان به هوارادن رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب و اقدامات ساختار شکاننده و مخرب بوده و خود نیز در رابطه پیش قراول بوده است. موحد عمیقا معتقد است که انتخابات عرصه خدمت به مردم است.به گونه ای که میتوان گفت خدمت به مردم با موحد عجین گشته است.در طول سالهای طولانی خدمت همیشه و در همه حال پایگاه مردم محروم و پیگیر حل مشکلات آنان بوده و عزت و آبروی خود را در این راه هزینه کرده است.موحد در عمل نشان داده است خدمتگذار واقعی مردم است.ممکن است در فصل انتخابات خیلی ها ادعای خدمت به مردم را داشته باشند اما داستان موحد واقعا متفاوت است.موحد معتقد به خدمت تمام وقت به مردم بوده و هست و در این زمینه هیچ خط و مرز و قومیت و جغرافیا و حزب و باند و گروهی نتونسته است در اراده ایشان خللی وارد کنند.به قول سعدی شیرین سخن
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت