پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اسفند 1402 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 144119

آئین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

صدای جنوب: آئین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، آئین روز درختکاری و گرامیداشت این هفته با کاشت نهال در شهرستان بویراحمد آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی پور در این […]

صدای جنوب:

آئین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، آئین روز درختکاری و گرامیداشت این هفته با کاشت نهال در شهرستان بویراحمد آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی پور در این مراسم ضمن بیان این موضوع که درختکاری علاوه بر وظیفه اجرایی جهاد کشاورزی، یکی از سنتهای مقدس بوده و از نظر شرعی نیز حائز اهمیت است، اظهار داشت: اولین حلقه حیات در کائنات از گیاهان آغاز شده و آثار ماتاخر کاشت درخت بر کسی پوشیده نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: عامل تولید تمام منابع طبیعی دنیا مثل نفت، گاز و سایر منابع ، درختان بوده و این موضوع نشانه اهمیت آن در سلسله زنجیره های حیات است.
وی در پایان ضمن اشاره به این نکته که مسئله مهم درختکاری و تحقق هدف کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال به فرمان مقام عظمای ولایت نیاز به عزم همگانی دارد، تصریح کرد: سهمیه اجرایی برای تمام دستگاه های استان از طریق معاونت عمرانی استانداری مشخص شده و همه ارگان ها وظیفه حفاظت و صیانت از نهال های غرس شده را به عهده خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت این هفته گفت: ما در این استان در کنار جنگل متولد شده و زندگی کرده ایم و این درختان، تاریخ ما را در خود جای داده اند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید نصیر حسینی درختان را علاوه بر نشاط آفرینی و زیبایی، آیه الهی دانست و حفاظت و حراست از آن را وظیفه همگان عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفارش پیامر اسلام (ص) در زمینه درختکاری، کاشت درخت را صدقه جاریه دانست و بر حفاظت از آن و باقی ماندنش برای آیندگان تاکید نمود.

سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح سپاه کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از افتخارات خود و سربازانش را خدمتگزاری به بهره برداران بخش کشاورزی با همه امکانات و تجهیزات دانست و ابراز امیدواری نمود در طی هفته منابع طبیعی سال جاری ۲۰ هزار نهال توسط تیپ ۴۸ سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در تمام شهرستانهای استان کاشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز تاکید و توجه مقام معظم رهبری به درختکاری و غرس نهال توسط ایشان در این روز را حجت شرعی و همچنین کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال و به ابتکار دولت مردمی سیزدهم را حجت قانونی مسئولین در زمینه کاشت درخت عنوان کرد.


علی محمد روستا ضمن تقدیر از مجموعه جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راه تحقق هدف کاشت یک میلیارد درخت تصریح کرد: این کار عظیم از عهده یک دستگاه خارج است و به همین دلیل تقسیم وظایف برای ارگانهای استان صورت گرفته و با توجه به تغییر اقلیم همه باید نسبت به کاشت درخت و هدیه آن به نسل آینده احساس مسئولیت نمایند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هم سپاه را مجموعه ای همراه در زمینه منابع طبیعی در همه ادوار نامید و خاطرنشان کرد: در اولین روز از آغاز هفته منابع طبیعی، ۵۰۰۰ نهال در پادگان های سپاه استان توزیع شده است که به طور همزمان در روز درختکاری غرس خواهند شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت