پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1403 ساعت 16:01:: شناسه خبر: 144945

امام جمعه کهگیلویه:

دخالت سیاسی بیگانگان در موضوع حجاب واضح است/بانوان نسبت به مسائل اعتقادی اهتمام دارند/کارهای ارزشمند و زیر ساختی دولت باید در سفره مردم لمس شود/پاسخ ما به وقاحت اسراییل قطعی وکوبنده است

امام جمعه کهگیلویه باتحلیل وضعیت اقتصادی در کشور گفت: باید فکری به حال بانک‌ها شود.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت به دهه آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به عهد هایی که در شب قدر با خدای رحمان بستیم پایبند باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از ماه رمضان خارج می‌شویم اما از معنویت، خضوع و خشوع آن خارج نشویم.
وحدانی فر به تشریح دو نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام پرداخت و گفت: حجاب حکم مسلم شرعی و قانون است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.
وی تفکر برخی از صورتی نما ها مبنی بر اینکه در مسئله حجاب سخت نگیرید را یادآور شد و گفت: این از بی غیرتی مردان جامعه است. وحدانی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به رعایت قانون در خصوص مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: آن‌هایی هم که معتقد به شرع نیستند باید قانون را رعایت کنند، در این مسئله دخالت سیاسی بیگانگان واضح بود.
وی با اشاره به تلاش دشمن روی مسئله حجاب، گفت: به خیال باطل خودش می‌تواند وضع را به قبل از انقلاب برگرداند اما موفق نخواهند شد و بانوان این کشور اهل حلال و حرام هستند و نسبت به مسائل اعتقادی اهتمام دارند. وحدانی فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسئله حجاب از مسئولان راضی نیست، گفت: ازما هم راضی نیست چرا که ما هم نسبت به این مسئله بی توجه هستیم.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد کشور در این دیدار اشاره کرد و با استناد بر این بیان که قریب به ۸ هزار بنگاه تولیدی راه‌اندازی شده اما تا بر سفره مردم نیاد و مردم آن را لمس نکنند این موفقیت ندارد، گفت: دولت محترم کارهای ارزشمند و زیر ساختی در مسئله اقتصاد انجام داده است.
حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه کشور ما در ده سال گذشته رشد اقتصادی نداشته است، افزود: دولت دو راه داشت یا باید پول پاشی می‌کرد یا زیر ساخت های اقتصادی را تقویت می‌کرد که راه دوم را انتخاب کرد و همه سختی ها را به جان خرید چرا که آینده کشور مهم است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم تایید فعالیت های دولت محترم رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که فعالیت های حوزه اقتصادی باید روز افزون شود‌.
حجت‌الاسلام وحدانی فر خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهید شاخص های اقتصادی کشور و جهش تولید تقویت شود فکری به حال بانک ها در این کشور کنید.
وی با بیان اینکه بانک های بنگاه دار و معامله گر باعث رشد تولید نمی‌شوند بلکه مشکلات اقتصادی متعدد برای کشور ایجاد می‌کنند، افزود: اگر دست بانک ها از این اقتصاد نا سالم و بیمار بیرون بیاید جهش تولید و اقتصاد ما درست خواهد شد. خطیب جمعه دهدشت رویه بانک ها را غلط عنوان کرد و افزود: در بانک ها اینقدر که ضمانت می‌گیرند جوان تولید کننده پر انرژی، توانمند عالم و کار بلد را خسته می‌کنند، دولت محترم باید یک کار جهادی انقلابی و یک جراحی مزمن اقتصادی نسبت به مسئله بانک ها انجام دهد.
وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی نیمه جان هستند، گفت: راهکارش این است که به جوانان اعتماد شود، تسهیلات بلند مدت داده شود، ضمانت ها کم شود و دست بانک ها از جیب مردم در بیاید. حجت‌الاسلام وحدانی فر از روز قدس به عنوان روز دنیای اسلام، نماد صف بندی عدل در مقابل ظلم، احیاگر توحید الهی و فریاد ایستادگی و مقابله با استکبار جهانی نام برد.
وی ابراز داشت: امام راحل ما با غده سرطانی خواندن رژیم غاصب صهیونسیتی این تفکر را احیا کرد و برای اینکه باید ایستادگی کرد.
وحدانی فر با بیان اینکه امسال روز قدس متفاوت تر سنوات گذشته است، گفت: چرا که در غزه در سرزمین های اشغالی رژیم کودک کش اسرائیل این همه انسان بی گناه را کشت و اخیرا در حمله به کنسولگری ایران در دمشق سرداران سپاه سرافراز ما به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه آیا ما صحنه را خالی می‌کنیم؟، افزود: جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس نه از فلسطین و نه از حمایت از غزه دست بر می‌دارد بلکه به لطف خدای رحمان در همین روز های آتی پاسخی قاطع کوبنده و پشیمان کننده خواهد داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت