پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مرداد 1396 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 20794

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

شیوع مواد مخدر درمدارس کهگیلویه وبویراحمد کمتر از میانگین کشور است

امسال تنها در بند یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای اجرای برنامه های توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه ، والدین ،کارکنان مدارس و مدیران این استان اختصاص داده شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آمار شیوع مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد پائین تر از نرخ میانگین کشوری است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه کمیتهفرهنگی و پیشگیری استان با اعلام این خبر گفت: نرخ رشد شیوع مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان دبیرستان و هنرستان های کشور ۲ و ۱ دهم درصد است این در حالی است که در کهگیلویه و بویراحمد میزان شیوع پائین تر از این نر خ است.
به گزارش صدای جنوب وهاب زاده کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استانهای پاک در حوزه اعتیاد در بین استانهای کشور برشمرد و افزود: البته این بدان معنی نیست که مسئولان و نهادهای متولی نباید در این زمینه کار و تلاش کنند و آنها باید لحظه ای از این موضوع غافل نشده و در ریشه کنی آن بیشتر تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به پارسال افزایش می باید گفت: امسال تنها در بند یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای اجرای برنامه های توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه ، والدین ،کارکنان مدارس و مدیران این استان اختصاص داده شد.
وهاب زاده با بیان اینکه در کشور بین ۳ تا ۵ سال طول میکشد تا خانواده ها از اعتیاد فرزندان خود مطلع  شوند از اجرای طرح خادم با هدف آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه اعتیاد در کشور خبر داد و افزود: این طرح در حال حاضر در دو استان تهران و کرمان به عنوان استانهای پایلوت به اجرا در آمده که قرار است سال آینده به سایر استانها تعمیم داده شود.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر مسئله پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر آن را یکی از اولویت های کاری این ستاد برشمرد و گفت: چنانچه دستگاهی یا فردی، طرحی ویژه، نو  و خلاقانه در بحث پیشگیری اعتیاد در این استان داشته باشد و در این کمیته به تصویب برسد این ستاد از آن طرح حمایت مالی می کند.
وهاب زاده استفاده از ظرفیت فضای مجازی و نیز ارائه ۲ واحد درسی با عنوان مهارتهای زندگی در دانشگاههای استان را از دیگر اقدامات این ستاد در بحث پیشگیری از اعتیاد برشمرد و افزود: از کسانیکه طرحی نو و خلاق در عرصه فضای مجازی در این زمینه داشته باشند حمایت مالی می شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز از کشف و ضبط هزار و ۶۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ بالش زر افزایش ایست و بازرسیها ،به روز شدن تجهیزات و امکانات لازم و بهره گیری از نیروهای متخصص را از عمده دلایل این افزایش برشمرد و افزود:در این زمینه ۸۰۰ نفر دستگیر و ۱۳۰ خودرو نیز توقیف شد.
جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم از اجرای طرح پیمان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت :بر اساس این طرح ۹۰۰ نفر در استان باید آموزشهای لازم را فراگیرند که تاکنون ۶۷۰ نفر آن محقق شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت