پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1396 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 26040

سفیر عمان در نشست با فعالان اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد:

ویزای مولتیپل(کثیرالورود) برای تاجران ایرانی صادر می‌شود

بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌تواند جایگزین بنادر دیگری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سفیرعمان پس ازورود به یاسوج درنشستی با رییس اتاق بازرگانی و استاندار استان درزمینه همکاری های اقتصادی تبادل نظرکرد.

علی محمد احمدی در این دیدار با بیان اینکه، نگاه ما در کنار مناسبات سیاسی، ورود به همه عرصه ها بخصوص اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری است، گفت: اولویت ما در ایجاد روابط تجاری و سیاسی با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است.


وی اظهار داشت: با عنایت به روابط خوب تاریخی که دو کشور ایران و عمان دارند و از کشورهائی است که در صدر روابط تجاری و اقتصادی، بازرگانی و توریسم در منطقه بوده و روابط قابل توجهی دارند، مایل هستیم فصل جدیدی از مناسبات وتبادلات اقتصادی مان را با کشور عمان گسترش دهیم.
استاندار تصریح کرد: ما این آمادگی و ظرفیت را داریم که هم در زمینه گسترش صادرات و هم سرمایه گذاری در بخش هائی که استان اولویت دارد با کشور عمان همکاری نمائیم.
احمدی بیان کرد: خوشحالیم در مرحله دوم سفر شما به کهگیلویه وبویراحمد، ظرفیت های این استان با عمق بیشتری شناخته شده باشد و برای سرمایه گذاری در آینده نزدیک برای این استان برنامه ریزی لازم به عمل آید.
استاندار عنوان کرد: با توجه به اینکه من دانش آموخته اقتصاد هستم و برای تجارت و سرمایه گذاری اهمیت خاصی قائل می باشم، این اطمینان را به سفیرمی دهم که بیشترین حمایت ها را با کسانی که در زمینه ها مختلف در استان سرمایه گذاری می کنند به عمل آورم.
استاندار ابراز داشت: امیدواریم که سفیر با برداشت و نگاه درست و مثبتی از ظرفیت ها و مزیت های این استان، بستری  را آماده سازند که نمونه ای از همکاری این استان میانی کشور(کهگیلویه وبویراحمد) با کشور همسایه مان عمان در حوزه خلیج فارس باشد.
احمدی گفت: مطمئن باشید که هیچ نگرانی از امنیت اقتصادی و در قوانین و روان سازی مسیرهای سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد.
وی افزود: ما در سطح کلان ظرفیت های لازم را برای گسترش روابط بین المللی و جذب سرمایه گذار خارجی به ویژه در دوره پسابرجام فراهم کردیم.
به گفته استاندر، درست در شرایطی هستیم که بسیاری از کشورها مایلند بیایند و با ما سرمایه گذاری کنند، اما اولویت ما کشورهای همسایه و مسلمان است.
احمدی خاطر نشان کرد: کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های درمانی و پزشکی دارد که در کنار طبیعت گردی و دیگر ظرفیت های آن بسته ای آماده و ارائه خواهیم داد.
سفیر کشور عمان هم گفت: در راستای روابط گذشته دو کشور عمان و ایران در تلاشیم تا این روابط و مناسبات در همه زمینه گسترش یابد و قطعا این روابط در زمینه های مختلف در این استان هم قابل انجام است.
وی اظهار داشت: این استان به دلیل اینکه به بندر و به کشور عمان نزدیک است، مشتاق توسعه روابط با آن هستیم و جنبه های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و به این منظور به این استان سفر کردیم.

***

سعود بن احمد خالدالبروانی سپس در نشست با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای توسعه و همکاری با این استان در هر بخش تفاهم‌نامه‌ای جداگانه طراحی و به امضا خواهد رسید.

سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امضاء این تفاهم‌نامه موجب توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد، گفت: در خصوص ویزا و مشکلات ناشی از این بخش تا پایان سال جاری ویزای مولتیپل(کثیرالورود) به مدت یک سال برای تاجران ایرانی صادر می‌شود، شرط صدور ویزای مولتیپل سرمایه‌گذاری دو جانبه است.

وی به حوزه توریست اشاره کرد و گفت: وزیر ما تا پایان ماه ژانویه در ایران حضور خواهد یافت و اگری چیزی در این خصوص در ذهن دارید آماده و در حضور وزیر ما ارائه دهید.

البروانی با اشاره به مشکلات بانکی میان دو کشور گفت: قائم مقام وزیر امور خارجه ایران برای حل مشکلات بانکی به مقسط خواهد رفت و امیدواریم نماینده ایران با نتیجه خوبی  به ایران باز گردد.

جبارکیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ابتدای این نشست با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز دوستانی وفادار برای هم بوده‌اند، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه می‌بایست مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک خلیج فارس و دریای عمان به کشور عمان ظرفیت و پتانسیل‌های این کشور در جهت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه صحار است، افزود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات اقتصادی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را می‌بایست ما در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به خوبی فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌تواند جایگزین بنادر دیگری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.

کیانی پور ابراز کرد: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور عزیز ایران را تشکیل می‌دهد و همانگونه که ملاحظه کردید سرزمینی با غنای خدادادی فراوان است که از جمله این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان به دارا بودن ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۱۰ درصد آب کشور، ۸٫۸ درصد جنگل‌های کشور و ۲۵ درصد جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.

وی بیان کرد: این استان سرزمینی با اقلیمی چهارفصل و بسیار زیبا و دارای قابلیت‌های گردشگری بوده که به پایتخت طبیعت ایران معروف است و محصولات باغی فراوان، تنوع گوناگون گیاهان دارویی و مهم‌تر از همه همسایگی با استان‌های بزرگ فارس، اصفهان و خوزستان از قابلیت‌های این استان است که می‌تواند فرصت خوبی را برای بازرگانان عمان فراهم آورد
مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،حسین حسینی معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ،جعفر گوهرگانی مدیرکل جهاد کشاورزی ،محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان،باارائه پاورپوینت های حوزه تخصصی فعالیت خود، به معرفی ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

پس از صحبت های مدیران دولتی، نوبت به بخش خصوصی رسید تا فعالین اقتصادی استان به معرفی توانمندی ها،محصولات و تولیدات خود بپردازند.

آرش مدنی فر رئیس سندیکای پیمانکاران استان

کیهان ایمانی رئیس اتحادیه فرآورده های عسل

قدرت الله حبیبی از گروه مجتمع تولیدی دنا صنعت

بابک درست مدیرعامل شرکت نمایشگاه های دائمی استان

و محمد قربانی رئیس کارخانه سینره

از جمله نمایندگان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی بودند که در این نشست به گفت و گو با سفیر عمان و معرفی توانمندی ها و تولیدات خود پرداختند.

بازدید ازشرکت دنا صنعت وسینره از دیگربرنامه های سفر سفیر عمان بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت