پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 خرداد 1395 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 2715

سخنگوی فراکسیون امید:

فراکسیون امید با آنالیز نیروها به تشکیل کمیسیون‌ها کمک می‌کند/انتخابات هیات‌رئیسه در آرامش برگزار شد/مجلس به‌صورت ترکیبی به لیست‌ها رای داد

مردم از ترکیب هیات‌رئیسه دائم راضی و خوشحال هستند. در واقع مردم متوجه شدند، آن‌چه در روزهای گذشته و پس از انتخابات هیات‌رئیسه موقت، تصویر شد محلی از اعراب ندارد و مجلس دهم، مجلسی متوازن و متعادل است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: لاریجانی از لیست امید بودند و به‌غیر از دو نواب رئیس که هر دو از لیست امید بودند، چهار نفر از اعضای هیات‌رئیسه یعنی عثمانی، نعمتی، یوسف‌نژاد و بنده نیز از لیست امید بودیم که به این اعتبار، سهم لیست امید در هیات‌رئیسه هفت‌نفر در برابر پنج سهم رقیب بود.

به گزارش صدای جنوب، محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ترکیب هیات‌رئیسه دائم مجلس دهم، اعلام کرد: مردم از ترکیب هیات‌رئیسه دائم راضی و خوشحال هستند. در واقع مردم متوجه شدند، آن‌چه در روزهای گذشته و پس از انتخابات هیات‌رئیسه موقت، تصویر شد محلی از اعراب ندارد و مجلس دهم، مجلسی متوازن و متعادل است.

انتخابات هیات‌رئیسه به‌دلیل ارائه لیست‌ها در آرامش برگزار شد

او با تاکید بر تفاوت انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دهم نسبت به مجالس گذشته، اعلام کرد: تفاوت مهمی که در رای‌گیری هیات‌رئیسه امسال وجود داشت این بود که به‌جای نام‌نویسی پرتعداد نامزدها، نظم بسیاری خوبی بر انتخابات حاکم بود و مجلس کاملاً در آرامش بود، چراکه لیست نامزدهای دو فراکسیون وجود داشت.

مجلس به‌صورت ترکیبی به لیست‌ها رای داد

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: با این حال، مجلس به‌صورت ترکیبی رای داد و این گونه نبود که چشم‌بسته و صرفاً به لیست‌ها رای بدهد. درواقع ارائه این لیست‌ها از سوی دو فراکسیون به انتخابات نظم بخشید که شاهد بی‌نظمی در نام‌نویسی نباشیم اما مجلس به تشخیص خود عمل کرد.

سهم فراکسیون امید از هیات‌رئیسه مجلس دهم

او در پاسخ به این سوال که اکثریت در هیات‌رئیسه به نفع کدام فراکسیون بود، گفت: آقای لاریجانی از لیست امید بودند و به‌غیر از دو نواب رئیس که هر دو از لیست امید بودند، چهار نفر از اعضای هیات‌رئیسه یعنی عثمانی، نعمتی، یوسف‌نژاد و بنده نیز از لیست امید بودیم که به این اعتبار، سهم لیست امید در هیات‌رئیسه هفت‌نفر در برابر پنج سهم رقیب بود اما اگر با نگاهی فراکسیونی نگاهی کنیم، باتوجه به این‌که لاریجانی و نعمتی در فراکسیون ولایت عضویت دارند، سهم آن‌ها هفت نفر و سهم فراکسیون امید از هیات‌رئیسه، پنج‌نفر است و در مجموع باید بگوییم که هیات‌رئیسه‌ای متعادل و متوازن تشکیل شده‌است.

فراکسیون امید با آنالیز نیروها به تشکیل کمیسیون کمک می‌کند

او با تاکید بر این‌که سهم فراکسیون امید در تناسب با کل مجلس، پنج به شش است، در پاسخ به سوالی درباره رویکرد کلان فراکسیون امید درباره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دهم، گفت: کمیسیون‌ها تابع ساختار تخصصی است و فراکسیون‌ها نمی‌توانند مستقیماً در تشکیل آن‌ها ورود کنند. با این حال، فراکسیون‌ها توصیه‌هایی را مطرح می‌کنند و با آنالیز نیروها در آرایش و ترکیب کمیسیون‌ها مشورت می‌دهند که نیروها براساس اطلاعات غلط دست به انتخاب نزنند و با اطلاعات دقیق اقدام کنند تا دچار ریزش نشوند.

وکیلی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم حضور زنان در هیات‌رئیسه، گفت: ما علاقمند بودیم که حتماً حداقل یک جایگاه هیات‌رئیسه به زنان برسد و به همین دلیل دو نامزد معرفی کردیم اما باوجود این‌که هر دو نفر، رای خوبی به‌دست آوردند اما نتیجه‌بخش نبود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت