پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1396 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 29790

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد:

ریش سفیدان و معتمدان برای کاهش آسیب های اجتماعی به کمک محاکم قضایی می آیند/سالانه ۱۰ درصد به پرونده های دستگاه قضایی اضافه می شود

برای کاهش آسیب های اجتماعی
ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان کهگیلویه وبویراحمد به کمک محاکم قضایی می آیند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان کهگیلویه وبویراحمد برای کاهش آسیب های اجتماعی به کمک محاکم قضایی می آیند.

به گزارش صدای جنوب،رییس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در همایشی که با عنوان نقش موثر معتمدان و ریش سفیدان در آرامش جامعه وبا حضور نماینده ولی فقیه و ریش سفیدان،معتمدان و بزرگان طوایف استان برگزارشد گفت: با کاهش آستانه تحمل مردم،سالانه ده درصد به پرونده های دستگاه قضایی اضافه می شود.
حجت الاسلام مزارعی افزود: استان در زمینه جرائم توهین، نزاع و درگیری رتبه نخست کشور را دارد و محاکم قضایی درگیر پرونده های خرد و اختلافات ساده شده است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار ریش سفیدان، معتمدان و بزرگان طوایف کهگیلویه وبویراحمد در افزایش آستانه تحمل در جامعه گفت: این افراد می توانند با احیای فرهنگ کدخدا منشی و پادرمیانی، بسیاری از اختلافات و مشکلات خانوادگی و طایفه ای را حل و فصل و از مراجعه آنها به محاکم قضایی جلوگیری کنند.
رییس کل دادگستری استان به نقش مرحوم آیت اله سید کرامت اله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه دراستان هم اشاره کرد و گفت: ایشان بزرگ مردی مقتدر و مهربان بود که تاثیر و نقش زیادی در حل اختلافات طوایف در جنوب کشور به خصوص در کهگیلویه وبویراحمد داشت.
دبیر ستاد ملی صبر دراین همایش گفت: هدف از نامگذاری این ستاد به نام صبر ، «ص» به معنای صلح ، «ب » به معنای بخشش و «ر» به معنای رضایت است.
محبی افزود: متاسفانه با کاهش آستانه تحمل مردم در کشور، ساده ترین اختلافات تبدیل به نزاع، درگیری و در برخی از موارد منجر به قتل می شود.
وی گفت: ستاد صبر در سه حوزه رسانه ای،فرهنگی و آموزشی فعالیت می کند تا خشونت را کاهش و فرهنگ بخشش و گذشت را افزایش دهد.
دبیر ستاد ملی صبرافزود: نامگذاری برخی از خیابان ها به نام صبر و طراحی مبلمان شهری که آرامش را به مردم القاء کند می تواند در کاهش منازعات تاثیرگذار باشد.
محمد کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم دراین همایش با بیان اینکه باید مشارکت مردم در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی بیشتر شود گفت: باید درخصوص آسیب های اجتماعی، تحقیق و کار پژوهشی انجام شود تا این آسیب ها ریشه یابی و از مبداء حل شوند.
درپایان این همایش از محمد رحیم دهراب پور به دلیل ترویج فرهنگ صبر تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت