پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1396 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 30878

افتتاح شعبه ۲ فروشگاه زنجیره ای کوروش؛

سیطره مرفهین بی درد پایتخت نشین بر بازار دهدشت و خطری که زندگی جوانان مغازه دار را تهدید می کند

درربازار دهدشت کسی نیست که ازشنیدن این خبر استقبال کند اما همه انها درجهت جلوگیری ازافتتاح این فروشگاه و رساندن صدایشان به مسیولان همدل وهمگام هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

اماده شدن شعبه ۲ فروشگاه زنجیره ای افق کوروش برای افتتاح در شهر کوچک دهدشت درروز ۱۶ بهمن ؛ضربه نهایی بر تنٍ رنجور فروشندگان‌دهدشتی است از این رو بنابررسالت خبری باحضور درمیان کسبه این شهر پای صحبت برخی از انها نشستیم.

مراد مغازه داری است که فروشگاهی برای امرارمعاش دایرنموده و هرچند درامد چندانی هم نداشت اما تاقبل از فعالیت فروشگاه کورش ۱ حداقل نیازمند دیگران نبود.

اما شنیدن افتتاح شعبه دوم‌این فروشگاه کشوری بسان‌پتکی است که برسراوفرود امد وتنهاخواسته او از ما اینست که التماس هایش رابه مدیران شهرستان واستان انتقال دهیم.

اصغر بابرادرش در فروشگاه مشغول کار و تامین معاش خانواده هستند.

دوبرادر که با گرفتن وام روزگار می گذرانند اما انها هم ازشنیدن این‌ماجرا عصبانی و ناامید هستندوخواستار جلوگیری از افتتاح شعبه دوم فروشگاه کورش هستند.

درربازار دهدشت کسی نیست که ازشنیدن این خبر استقبال کند اما همه انها درجهت جلوگیری ازافتتاح این فروشگاه و رساندن صدایشان به مسیولان همدل وهمگام هستند.

و صحبت های پایانی خانم فروشنده ای که می گوید از سوپرمارکت کوچک خود  مخارج زندگی چهارفرزند بی سرپرستش راتامین می کند شنیدنی است.

این خانم  ادامه می دهد چرااجازه می دهید مرفهین بی درد پایتخت نشین زندگی صدهاجوان دهدشتی رابه خطر بیندازند.

ایا فکرنمی کنید اگر جوانان مغازه داردهدشتی مجبوربه تعطیلی مغازه هایشان شوند چند خانواده نابود می شود و چه زندگی هایی به خطر می افتد.

ایابه بیکاری این جوانان وروی اوردن انها به اعتیاد فکر کرده اید؟

این سخنان‌مرا وادار می کند تا موضوع را ازمسیولان متولی پیگیر شوم.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت کهگیلویه وبویراحمد در گفت وشنود اختصاصی باصدای جنوب از پیگیری موضوع خبر می دهد.

دیودیده گفت:مسیولان این فروشگاه هرچند مجوز راازتهران گرفته اند اما باید با اداره صنعت ومعدن کهگیلویه و اتاق اصناف هماهنگی کامل می کردندوهمه شرایط را می سنجیدند.

وی بابیان اینکه پذیرفتنی نیست که شغل و معیشت جوانان دهدشتی با افتتاح فروشگاه زنجیره ای کوروش به خطر افتد از بررسی وهمچنین رایزنی گسترده تاحصول نتیجه خبر داد.

عین‌الله اخوان نیز به صراحت گفت: افتتاح این دو فروشگاه در دهدشت، جز ضرر هیچ سودی برای این شهرستان ندارند.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه افتتاح این دو فرشگاه در دهدشت علاوه بر اینکه هیچ اشتغالی به وجود نمی‌آورند و سرمایه‌سوزی است، گفت: افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک باعث جمع شدن حداقل ۱۰۰ مغازه‌دار و قطع‌شدن نان ۵۰۰ نفر می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاح این فروشگاه‌ها در شهرستان‌های بزرگ تبعات منفی کمتری دارند اما در شهرستان‌های کوچک تبعات زیاد و باعث بیکاری بسیاری از افراد می‌شود.

اخوان افزود: با توجه به اینکه بازار دهدشت بازاری بن‌بست، راکد و کم‌درآمد است، افتتاح فروشگاه‌های کوروش ضربه مهلکی بر بازار خسته دهدشت خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه مجوز فروشگاه‌های کوروش از مرکز پایتخت صادر می‌شوند، گفت: این فروشگا‌ه‌ها هیچ گونه گردش مالی در شهرستان ندارند و خرید‌های که شهروندان انجام می‌دهند در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری خواهند شد.

وی یکی از عوامل مهاجرت مردم شهرستان کهگیلویه به شهرستان‌های همجوار را افتتاح این فروشگاه‌ها در دهدشت که باعث بیکاری آن‌ها می‌شود، عنوان کرد.

اخوان با بیان اینکه اصناف سراسر کشور مخالف افتتاح چنین فروشگاه‌هایی هستند، گفت: جلسات متعددی در این خصوص در تهران با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اما متأسفانه مخالفت‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است.

وی خواستار جلوگیری افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک شد و بیان کرد: اگر دنبال ایجاد اشتغال هستیم، به بنگاه‌های کوچک و زودبازده بیشتر توجه نمائیم.

متاسفانه علی رغم مراجعه خبرنگارصدای جتوب؛ افرادشاغل دراین فروشگاه حاضربه مصاحبه ویادادن اطلاعاتی از صاحبان پایتخت نشین این فروشگاه ندادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت