پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1396 ساعت 18:11:: شناسه خبر: 31188

سوالات بی جواب معاون فرماندار کهگیلویه از بازاریان معترض به افتتاح شعبه ۲ کوروش؛

چرا اگر فروشگاه کوروش جنس بنجل می‌فروشد مردم از آن‌جا خرید می‌نمایند؟ / چرا شما بازاریان نتوانستید اعتماد مردم را به خودتان جلب کنید؟

بازاریان دهدشتی آسیب‌شناسی کنند که چرا اگر فروشگاه کوروش جنس بنجل می‌فروشد مردم از آن‌جا خرید می‌نمایند؟

پایگاه خبری صدای جنوب:

با توجه به راه‌اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت، بازاریان و اصناف این شهر در اعتراض به افتتاح و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مقابل اتاق اصناف کهگیلویه تجمع کردند.
محصور بودن شهر دهدشت و هم چنین رکود اقتصادی و نداشتن ارتباط مواصلاتی و راه ترانزیت همین  موجب شده در سه سه سال گذشته عده زیادی از اصناف خوشنام و با سابقه این شهرستان دچار ورشکستگی و جمع‌آوری واحد صنفی شوند و برابر آرمان‌های موجود تعداد زیادی از این اصناف به شهرستان‌های همجوار مهاجرت نموده‌اند.
حال چنانچه شعبه دوم این فروشگاه که مجوزی از شهرستان و استان دریافت نمی‌نمایند و ارتباطی هم ندارد تأسیس شود، باعث ورشکستگی حداقل ۱۰۰ واحد صنفی خواهد شد و به ازاء هر واحد ۵ نفر و مجموعاً ۵۰۰ نفر بدون درآمد می‌شوند.
به گفته بازاریان دهدشتی باز شدن این فروشگاه‌ها در شهرستان و فروش اقلام و جنس‌هایی با بندهای خاص و ناشناخته موجب کسادی شدید واحدهای صنفی شده است.
آن‌ها بر این باورند که با عدم مدیریت بر نحوه فعالیت‌های قارچ‌گونه این فروشگاه‌ها شاهد افزایش نرخ بیکاری و به زندان رفتن جوانان این شهرستان خواهیم بود.
افتتاح شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت مساوی با مهاجرت مردم و خالی‌شدن و سوت و کور ماندن دهدشت
حمیدرضا بهمنی از بازاریان شهر دهدشت با بیان اینکه راه اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش چیزی جز ضرر و زیان برای این شهرستان به همراه نخواهد داشت، محرومیت شهرستان کهگیلویه را یادآور شد و با کنایه گفت: به چه چیزی قسم بخورم، به پتروشیمی‌مان قسم بخورم یا به واحدها تولیدی و کارخانه‌هایمان و یا به بزرگراه‌ها و فرودگاهایمان، به چه چیزی قسم بخورم، چشم این مردم به آسمان و نزولات آن است و یک یارانه، فروشگاه کوروش حتی گردش اعتبار بانکی برای این شهرستان ندارد و به صورت خالص فقط خون مردم این شهر را می‌مکد و باعث کوچ آن‌ها از این شهرستان می‌شود.
وی خواستار توجه جدی مسوولان نسبت به جلوگیری افتتاح شعبه دوم فروشگاه کوروش شد و با بیان اینکه اگر این مشکل حل نشود تبدیل به یک مشکل امنیتی خواهد شد، بیان کرد: شورای تأمین بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در هر شهرستانی است و تنها خواسته ما اینست که شورای تأمین مجوز فروشگاه‌ها کوروش را لغو نماید.
وی افزود: اگر این فروشگاه فردا در دهدشت افتتاح شود بنده جمع می‌کنم و از این شهرستان خواهم رفت و مطمئناً سایر بازاریان هم از این شهر مهاجرت خواهند نمود و مسوولان شاهد خالی‌شدن و سوت و کور بودن دهدشت خواهند بود.
بهمنی با بیان اینکه نمی‌شود با قانون سر مردم را برید، گفت: این مردم هستند که قانون را مشخص می‌کنند، قانون یعنی رفاه و آسایش مردم، این که نشد قانون؟ پول و سرمایه و اعتبار مردم را ببری و بیکاری ایجاد کنید بعد بگید قانون؟
یکی دیگر از بازاریان دهدشت در اعتراض به افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت این‌چنین به خبرنگار فارس می‌گوید: چرا فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دهدشت خوب تقسیم می‌شوند اما بودجه این مملکت در دهدشت تقسیم نمی‌شود؟ شهری که از لحاظ جبهه رفتن و دفاع کردن اول بود اما حتی یک درصد بودجه این مملکت به آن نمی‌رسد، بنده خودم پنج فرزند لیسانس و فوق لیسانس دارم و همه آن‌ها بیکار هستند، مسوولان ساکت ننشینند و جلوی افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بگیرند.
نرمابی از دیگر بازاریان دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه همان شعبه اول فروشگاه کوروش، دهدشت را به ورطه بدبختی کشاند، گفت: الان سه ماه است که کرایه مغازه‌ام را نداده‌ام، بهای برق و آب و تلفن مغازه‌ام را نتوانستم پرداخت کنم، اگر شعبه دوم افتتاح شود و قانون کاری نکند خودمان وارد میدان خواهیم شد چون جانمان به لب رسیده و زیر فشار هستیم.
تلاش برای لغو مجوز شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت
اسلام خسروی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی، قضایی، انتظامی و اصناف شهر دهدشت کنار مردم هستند، اظهار داشت: فعلا اجازه افتتاح به شعبه دوم فروشگاه کوروش را نخواهیم داد و پیگیر این هستیم که اگر بتوانیم مجوز آن را لغو نمائیم.
معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: اگر مسوول این فروشگاه از طرق کانال‌های دیگر در پی کسب مجوز و افتتاح آن در شهرستان باشد مجدداً می‌نشینیم و در خصوص آن صحبت خواهیم نمود.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فرمانداری کهگیلویه مراتب اعتراض خود و بازاریان را طی مکاتبه‌ای به استانداری کهگیلویه وبویراحمد ارسال نموده است.
معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه از وقتی به فرمانداری آمده‌ام مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان بودم و همیشه از بازاریان دفاع نموده‌ام، گفت: اما بازاریان هم آسیب‌شناسی کنند که چرا اگر فروشگاه کوروش جنس بنجل می‌فروشد مردم از آن‌جا خرید می‌نمایند؟ چرا مردم دهدشت عمده خریدهای خود را از شهرهای همجوار انجام ‌می‌دهند؟ چرا شما بازاریان نتوانستید اعتماد مردم را به خودتان جلب نمائید؟ آیا این هم تقصیر مسوولان است؟.

افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت ضربه‌ای مهلک بر بازار این شهرستان
در ادامه عین‌الله اخوان افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت را سرمایه‌سوزی برای شهرستان دانست و اظهار داشت: افتتاح فروشگاه‌های کوروش ضربه مهلکی بر بازار خسته دهدشت خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه مجوز فروشگاه‌های کوروش از مرکز پایتخت صادر می‌شوند، گفت: این فروشگا‌ه‌ها هیچ گونه گردش مالی در شهرستان ندارند و خرید‌های که شهروندان انجام می‌دهند در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری خواهند شد.
اخوان با بیان اینکه اصناف سراسر کشور مخالف افتتاح چنین فروشگاه‌هایی هستند، گفت: جلسات متعددی در این خصوص در تهران با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اما متأسفانه مخالفت‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی خواستار جلوگیری افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک شد و بیان کرد: اگر دنبال ایجاد اشتغال هستیم، به بنگاه‌های کوچک و زودبازده بیشتر توجه نمائیم.
برپایه گزارش خبرگزاری فارس؛ در پی اعلام فروشگاه کوروش مبنی بر افتتاح شعبه دوم در دهدشت موجب نگرانی صنوف و بازاریان گردیده و با توجه به اینکه دهدشت شهری بن‌بست بوده و عمده درآمد صنوف دهدشت از طریق راه‌اندازی مغازه‌هایی که صرفاً عرضه کالا و خدمات شده و فاقد تولیدی می‌باشند، افتتاح و راه اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش که بعضاً از کالای ناموغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌نماید در شرایط فعلی به صلاح نبوده و موجب ضرر و زیان پیش از پیش بازاریان و ورشکستگی آن‌ها می‌گردد، لذا انتظار می‌رود مسوولان استانی و شهرستانی اقدام لازم رامبذول فرمایند.

=============

گزارش از: سیده مریم پیروزان

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت