پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اردیبهشت 1397 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 35224

به بهانه ببست ویکمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر؛

جاده گلزار اولین شهید انقلاب در کهگیلویه نیازمند توجه مسئولان است

بیست و‌یکمین طرح کاروان سلامت به مناسبت هفته سلامت و با همکاری شبکه بهداشت ودرمان در دو روستای چم لپو و دم عباس اجرا شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

طرح کاروان سلامت هلال احمر این شهرستان هر ماه با حضور در یکی از مناطق کمترتوسعه یافته خدمات بهداشتی را به مردم این مناطق ارائه می‌نماید.

بیست و‌یکمین طرح این کاروان به مناسبت هفته سلامت و با همکاری شبکه بهداشت در دو روستای چم لپو و دم عباس اجرا شد.

روستای چم لپو اولین میزبان کاروان سلامت بود، در بدو ورود به این روستا زنان و مردانی را می‌بینی که ساعت‌ها منتظر رسیدن این کاروان به روستا بوده‌اند.

سادگی و صمیمت در نگاه معصوم کودکان روستای چم لپو خستگی یک ساعت و نیم این مسیر را از ذهن‌ها زدود و وقتی می‌بینی علی‌رغم همه مشکلات اما همچنان سرزنده و پویا از آینده‌ای درخشان برای خود سخن می‌گویند خوشحال می‌شوی که می‌توانی روزی شاد را در کنار این مردم با صفا بگذرانی.

کاروان سلامت هلال احمر متشکل از یک پزشک عمومی و یک ماما خدمات خود از قبیل ویزیت و داروی رایگان و انجام معاینات پزشکی را برای مردم این روستا آغاز نمود.

یأس و ناامیدی مردم «چم لپو» از مسوولان آن‌ها را وادار به مهاجرت نمود

محمدباقر فقیه رئیس شورای چم لپو در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران، ضمن تشکر از هلال احمر کهگیلویه در راستای توجه و کمک‌ به مناطق محروم، به تشریح بخشی از مشکلات این روستا پرداخت و اظهار داشت: کارهایی برای مردم این روستا انجام گرفته شده اما متأسفانه همه آن‌ها نیمه‌کاره رها شده‌اند و همین‌ بی‌توجهی یأس و ناامیدی را بر مردم روستا چیره کرده است.

وی از نیمه‌کاره رها شدن طرح هادی این روستا به عنوان یکی از مشکلات روستا نام برد و با بیان اینکه این طرح در سال ۹۱ کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: به واسطه این طرح، کوچه‌ها و حتی بسیاری از خانه‌های مردم را  تخریب نمودند و هیچ کاری صورت نگرفت.

فقیه، با بیان اینکه خود مردم روستا جدول‌گذاری جهت دفع آب‌ها فاضلاب را انجام داده بودند، گفت: در راستای اجرای این طرح، جدول‌گذاری‌ها را هم تخریب نمودند و اکنون آب‌های سطحی در کوچه‌ها رها شده که این باعث انواع بیماری برای مردم و دام در روستا شده است.

وی ضمن ابراز گلایه از بنیاد مسکن کهگیلویه با بیان اینکه طی این سال‌ها چندین مرتبه برای تعیین و تکلیف طرح هادی مراجعه نموده‌ایم، عنوان کرد: به استناد صحبت‌های بنیاد مسکن دهدشت، این طرح به شرکت گاز واگذار شده و شرکت گاز هم با گفتن کمبود اعتبار، هیچ‌گونه توجهی به این روستا ندارد.

فقیه نیمه‌کاره رها شدن این طرح را باعث مهاجرت مردم این روستا به شهرهای مختلف استان عنوان کرد.

وعده‌‌ای ۱۶ سال‌ای که فقط در حد قول مانده

رئیس شورای روستای چم لپو، سد حفاظتی این روستا را یادآور شد و با توجه رخ‌دادن سیل در سال‌های ۶۵ و ۸۱ بر روی این سد گفت: همه مسوولان از جمله فرماندار و بخشدار قول دادند که مشکلات به وجود آمده این سد را برطرف نمایند و اما تاکنون قول مسوولان در حد همان قول مانده و هیچ کاری از پیش نبردند.

فقیه، شغل مردم این روستا را کشاورزی و دامداری عنوان و با بیان اینکه زندگی مردم این روستا به همین سد وابسته است، گفت: این سد می‌تواند زمین‌های کشاورزی را آبیاری کند اما علی‌رغم همه گزارشات به اداره مربوطه، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و متأسفانه زمین‌هایی که الان باید آبی باشند، دیمی و با تلمبه کار آن‌ها انجام می‌شود.

مردم چم لپو منتظر قفل‌های گره‌گشای دولت تدبیر و امید هستند

وی سهم مردم این روستا از رسانه را تنها سه شبکه بدون کیفیت عنوان می‌کند و می‌گوید: با یک باد و باران کوچک، خبری از همین شبکه‌های بی‌کیفیت هم نیست، مگر مردم این منطقه چه گناهی کرده‌اند که باید دکل دست دوم و نیمه‌کاره برای آن‌ها نصب نمایند.

فقیه تعداد‌ شهدای این روستا با روستای دم عباس را حدود ۲۰ شهید عنوان و افزود: روستاهایی که در هر شرایط پشت این انقلاب و نظام ماندند باید امروز در این وضعیت باشند؟ چرا مسوولان شانه خالی می‌کنند.

وی در پایان تعداد مردم روستای چم لپو را ۲۵۰ نفر با ۷۰ خانوار عنوان و بیان کرد: مردم این روستا همچنان چشم انتظار وعده‌های مسوولان هستند، انتظار داریم دولت تدبیر و امید به داد مردم این روستا برسد و آن‌ها را از این سردرگمی نجات دهد.

بعد از اتمام ویزیت مردم این روستا به سمت زادگاه اولین شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه(سید علی نورالدینی)حرکت کردیم، روستایی که قبل از رسیدن به آن گنبدهای امامزاده‌ای در وسط آن چشمانت را به عرش اعلا می ‌برد.

در نگاه اول به این روستا شاهد تخریب اکثر خانه‌های اطراف امامزاده و خالی از سکنه بودن آن‌ها می‌شوی که نشان از نبود امکانات اولیه و مهاجرت مردم روستا به شهر را نشان می‌داد و همکلام شدن با مردم روستا صحت این موضوع را روشن کرد.

و اما باز هم پزشک، ماما و پرسنل خدوم هلال احمر کار ویزیت و خدمات‌دهی به مردم روستای دم عباس را در دستور کار خود قرار دادند.

در پایین دست امامزاده نورالدین(ع) چشممان به گلزار مطهر شهدای این روستا می‌افتد. بعد از زیارت امامزاده تصمیم بر آن گرفتم سری به گلزار مطهر اولین شهید انقلاب و دیگر شهدای والا مقام این روستا بزنم.

فاصله امامزاده و جاده اصلی تا رسیدن به قبور مطهر شهدا شاید کمتر از ۵۰۰ متر باشد، اما این راه کمتر از یک دقیقه ای شاید برای پدر و مادر شهیدی که توان راه رفتن نداشته باشند نیم ساعت بیشتر به طول بینجامد، راهی سنگلاخی که تردد در آن تا رسیدن به قبر گلزار شهدا به سختی صورت می‌گیرد و این راه در شان شهید نیست ومی طلبدکه مسیولان درجهت آسفالت آن ببش از این فرصت سوزی نکنند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت