پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 شهریور 1397 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 40598

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

باغداران المور حاضر به پرداخت خودیاری جهت آبرسانی نیستند

سیدعمران تقوی اظهارکرد: این باغات به صورت غیراصولی و غیر فنی و با قدمتی چندین ساله احداث شده که متاسفانه باغداران پذیرش مسایل ترویجی و اصلاح و احیا را نداشته و تاکنون حاضر به اصلاح،جوان‌سازی،پاکنی،هرس و تغییر سیستم آبیاری از روش غرقابی به آبیاری قطره‌ای نشده‌اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در واکنش به مشکل کم آبی باغات المور از توابع چاروسا اظهار داشت:خدمات‌رسانی به باغات المور به دلیل عدم منبع ذخیره آب و جاده دسترسی مناسب بسیار مشکل است.

سیدعمران تقوی سطح باغات المور را هشت هکتار شامل درختان انار،انگور،گردو،انجیر و گلابی عنوان کرد.

تقوی تصریح کرد: این باغات به صورت غیراصولی و غیر فنی و با قدمتی چندین ساله احداث شده که متاسفانه باغداران پذیرش مسایل ترویجی و اصلاح و احیا را نداشته و تاکنون حاضر به اصلاح، جوان‌سازی،پاکنی،هرس و تغییر سیستم آبیاری از روش غرقابی به آبیاری قطره‌ای نشده‌اند.

این مسؤول گفت:تعداد بهره‌برداران باغات المور قریب به ۲۵ نفر است که این باغداران حاضر به پرداخت خودیاری سهم باغدار جهت آبرسانی نیستند.

تقوی افزود: با وجود همه مشکلات تاکنون بیش از ۴۲۰ هزارلیتر آب به باغداران المور آبرسانی صورت گرفته که به طور میانگین۸۰ هزارلیتر درهرهفته آب به این باغات داده شده است.
وی ادامه داد:این رقم در مقایسه کارشناسانه بیش از ۲برابر میانگین میزان ابی است که به باغات گرمسیری داده شده است .

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه نیاز آبی درخت انار و درختان سردسیری نسبت به مرکبات را کمتر دانست و گفت: شدت گرمای دیگر بخش‌های شهرستان بسیار بیشتر است.

تقوی افزود: با توجه به کاهش شدید منابع آبی، آبرسانی از طریق تانکر به باغات شهرستان انجام شده است .

وی بیان کرد:دراین طرح باغداران ۲۰ درصد هزینه انتقال هر تانکر آب را پرداخت و ۸۰ درصد مابقی را جهاد کشاورزی پرداخت خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: طرح آبرسانی سیار تا پایان فصل تابستان با توزیع آب از طریق تانکر های جهاد کشاورزی و اجاره ای انجام می شود.

وی افزود:برهمین اساس از زمان آغاز ابرسانی به باغات در ۱۴ مرداد تاکنون ۴۵۳ سرویس آب به باغات مختلف کهگیلویه ازطریق تانکر آبرسانی شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت