پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 دی 1397 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 47693

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

مشکلات کارخانه آجر دهدشت در کارگروه ملی بررسی می شود

پس از یک هفته از سفر هیئت اقتصادی وزارت کشور به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از واحدهای صنعنی مشکل دار،ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در نخستین نشست اضطراری ،مشکلات و موانع پیش روی کارخانه آجر دهدشت را برای اعلام به وزارت کشور بررسی کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

پس از یک هفته از سفر هیئت اقتصادی وزارت کشور به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از واحدهای صنعنی مشکل دار،ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در نخستین نشست اضطراری ،مشکلات و موانع پیش روی کارخانه آجر دهدشت را برای اعلام به وزارت کشور بررسی کردند.
به گزارش صدای جنوب، در هفته گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور پس از بازدید از واحدهای تولیدی متوسط به بالای کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استانی خواست که پس از بررسی و جمع بندی موانع فعالیت این واحدها در ستاد تسهیل استانی، آن را به وزارت کشور اعلام کنند تا در کمتر از یک ماه در کارگروه ملی مورد بررسی قرار گیرند.
نخستین جلسه اضطراری ستاد تسهیل استان برای کارخانه آجر دهدشت به عنوان تنها واحد صنعتی بزرگ شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
این کارخانه با بیش از ۳هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار غیر بومی در شهرستان کهگیلویه به عنوان محرومترین نقطه استان راه اندازی شده است.
کارخانه نماسازان مروارید معروف به کارخانه آجر دهدشت روزانه در سه شیفت و هر شیفت با ۱۲۰ نفر فعالیت می کند.با این حال این واحد به دلایلی در پرداخت هزینه برق، گاز و اقساط تسهیلات بانکی دچار مشکل شد.
شرکت گاز استان به رغم آنکه در دو سال گذشته بیش از پنج بار به این کارخانه برای تقسیط و یا پرداخت معوقات فرصت داده بود، اقدام به شکایت از کارخانه آجر برای وصول مطالبات خود کرد.
در نهایت کارگروه ستاد تسهیل برای حمایت از این واحد تولیدی مصوباتی داشت که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به موانع و مصوبات گفت: قرار شد دستگاه های طلبکار تا دو ماه آینده هرگونه اقدام قضایی و اجرایی برای وصول مطالبات معوق خود را متوقف کنند تا این موضوع در کارگروه کشوری بررسی شود.
جعفر گوهرگانی ادامه داد: همچنین کارخانه آجر دهدشت موظف شد تا زمان تعیین تکلیف در کارگروه کشوری ،تمامی هزینه های جاری خود را بپردازد.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این کارخانه نداشتن شرکت باربری اختصاصی است که طبق قانون شرکت باربری باید حداقل ۵ دستگاه کامیون تملیکی دارای شرایط عمومی و اختصاصی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشد.
وی بیان داشت: در این نشست مصوب شد کارخانه آجر با ارایه مستندات قرارداد یک ساله با پنج دستگاه کامیون استیجاری ، فعالیت خود را آغاز کند.
گوهرگانی با بیان اینکه وظیفه ستاد تسهیل حمایت از واحد های تولیدی فعال است افزود: باید از تولید و اشتغال و استمرار آن حمایت کنیم.
وی افزود: سرمایه گذار را نباید فراری داد و باید در کنار توجه به مطالبات دستگاه ها و قوانین، اقدامات لازم را برای جلوگیری از غیر فعال شدن واحدهای پویا داشته باشیم.
وی تاکید کرد: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دستگاه ها لازم الاجراست و مدیران باید نهایت تلاش خود را برای کمک به تولید به کار گیرند و هر کجا نیز موانع مربوط به قوانین کشوری است، آن را مطرح کنند تا در کارگروه ملی پیگیری شود.
هفته گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور هم در سفر به کهگیلویه و بویراحمد گفته بود:هیچ مدیری حق ندارد با تصمیم انفرادی و به بهانه یک ماده یا تبصره واحد تولیدی را تعطیل کند .
بابک دین پرست با بیان اینکه دوره مامورم و معذور گذشته است، افزود: حالا همه مسئول هستند و مسئولان فقط اجازه دارند با دزد و متخلف برخورد کنند اما حق تعطیلی هیچ بنگاه تولیدی را ندارند.
در ادامه این نشست رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری و فعال سازی کد ورود و خرید مواد اولیه واحد های تولیدی با مصرف مواد پتروشیمی خبر داد.
داریوش دیودیده افزود: تخلفات برخی از واحد های تولیدی که از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می کردند، در بازرسی ها محرز و تخلفات به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
دیودیده با اشاره به بسته شدن کد ورود این واحد ها و برگزاری جلسه پبرامون بررسی وضعیت آنها، ابراز داشت: در همین راستا مصوب شد که تا زمان بررسی پرونده در تعزیرات حکومتی، فعالیت واحد های فعال و اشتغال زای مصرف کننده مواد پتروشیمی تداوم داشته باشد و کد ورود برای خرید مواد اولیه آنها فعال شود.
دیودیده تصریح کرد: در صورت تخلف مجدد، کد خرید آنها بسته می شود و قانون در مورد انها اجرایی می شود.
دیودیده نیز تاکید کرد: مصوبات کارگروه تسهیل لازم الاجراست با این حال باید در این نشست ها تصمیمات منطقی و بر اساس نگاه بلند مدت باشد.
دادستان کل کشور آبان ماه گذشته بخشنامه ای در حمایت از مصوبات ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید صادر کرد که در آن آمده است:«’نظر به تحمیل شرایط جنگ اقتصادی توسط دشمن و لزوم مقابله با نقشه‌های تحریمی معاندان با استقلال اقتصادی کشور و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و نیز رفع موانع صادراتی و با توجه به تصویب قانون الحاق ماده واحده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی که به موجب آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و در فراز اخر ماده آن قانون، مصوبات ستاد مذکور و کارگروه‌های استانی را نافذ و اجرایی دانسته است.
لذا مقرر می‌دارد دادستان‌های عمومی و انقلاب در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور معمول و در مواردی که آن ستاد اقدام به طرح شکایت می‌نماید با رعایت قوانین و مقررات مصوب، ترتیبی اتخاذ شود که اقدامات تعقیبی و تحقیقی با سرعت لازم انجام پذیرد.»ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت