پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1397 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 47891

ادامه بازدید فرماندار کهگیلویه از روستاهای کمتر برخوردار/ زیر سازی راه ارتباطی و بهره برداری از چمن مصنوعی ۲ ارمغان «نیکبخت» برای مردم روستای چیر

در ادامه بازدیدهای ابتکاری  فرماندار کهگیلویه  از روستاهای کمتربرخوردار،روستای چیر میزبان جعفرنیکبخت وهمراهان بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در ادامه بازدیدهای ابتکاری  فرماندار کهگیلویه  از روستاهای کمتربرخوردار،روستای چیر میزبان جعفرنیکبخت وهمراهان بود.
فرماندار کهگیلویه در بدو ورود به روستای چیر  باحصوردرگلزار شهدا ادای احترام کرد.

نیکبخت درگفت وگو باخبرنگاران هدف از این بازدید  را بررسی وضعیت «جاده میانبر» دو روستای چیر و دوبند سرمست دانست واظهار کرد:بازگشایی این مسیر باعث می شود مسیر ۱۸ کیلومتری این روستاها با دهدشت به ۲ کیلومتر کاهش یابد و مردم از پیچ های جاده کنونی رهایی یابند.

فرماندارکهگیلویه بر بازگشایی این مسیر تاکید کرد و گفت:بزودی عملیات اجرایی آن پیگیری خواهد شد.
جعفر نیکبخت عنوان کرد:در واقع این جاده میان بر، مسیر کوچ عشایر به سردسیر،تهیه علوفه برای دام ها،مسیر کشاورزان برای دسترسی به زمین های زراعتی خود،مسیر آب شرب،برق رسانی،حمل دکل تلفن همراه و مسیر روابط اجتماعی دو روستای (چیر و دوبند سرمست) است که بازگشایی این مسیر موجبات راحتی برای اهالی این منطقه را بدنبال دارد.
نیکبخت همچنین در بازدید از چمن مصنوعی در حال اجرای روستای چیر نیز با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی پروژه بیان کرد:احداث چمن مصنوعی چیر باعث افزایش نشاط و سلامت اجتماعی میان جوانان روستا و چند روستای اقماری اطرف چیر می شود و در دهه فجر شاهد  بهره برداری از آن خواهد بود.
وی افزود:از ظرفیت داخلی ادارات برای بازگشایی جاده استفاده می کنیم و در نهایت در اعتبارات سال آینده نیز بودجه پیش بینی می کنیم تا حداقل زیر سازی آن انجام شود.
دهیار روستای چیر نیز در گفتگو با خبرنگاران،نبود سرویس دهی اینترنت،نیمه کاره بودن طرح هادی روستایی،ضرورت احداث دیوار حائل در روستا به دلیل برخی مشکلات را از دیگر مشکلات روستای چیردانست و گفت:حل این مشکلات نیز همت مسئولان را می طلبد.
وی افزود:روستای چیر دارای ۱۶۰ خانوار با جمعیتی قریب به ۷۵۰ نفر است که شغل اکثر اهالی روستا دامداری و کشاورزی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت