پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مرداد 1395 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 5079

پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

لازم است متولیان امر، برنامه ای مناسب بمنظور پاسداشت یاد و خاطره و تجلیل از همه این عزیزان و خانواده های آنان که از جمله سرمایه های معنوی استانمان هستند، را برگزار نمایند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 استاندار خوزستان روز شنبه در پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش صدای جنوب، متن پیام استاندار خوزستان که نسخه ای از آن ارسال شد به این شرح است:
هفدهم مردادماه روز بزرگداشت منادیان گردش شفاف و آزاد اطلاعات و دیده بانان دولت و جامعه مدنی است. در دنیای امروز، خبرنگاران نه تنها رسالت اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط رسانه ای در جوامع را بعهده دارند بلکه بعنوان نمایندگان افکار عمومی، چشمان ناظر و تیزبین بر عملکرد مجموعه های مختلف حاکمیتی و دولتی نیز به شمار می آیند.
نقش خبرنگاران، در تحولات مختلف و مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران نیز نقشی بی بدیل است و امروز نمی توان منهای پاسداشت نقش و جایگاه خبرنگاران، از نقادی و پرسشگری در جامعه سخن گفت.
نظام مردم سالار دینیِ ما نیز جایگاه ویژه ای را برای اصحاب قلم و اندیشه و گردش آزاد اطلاعات قائل شده است و قانون اساسی جمهوری اسلامی بعنوان میثاق ملی همه ایرانیان و خونبهای شهیدان، حق آزادی بیان و مطبوعات را مورد تاکید قرار داده است.
بدیهی است توجه به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی همچون آزادی و اصول مصرح قانون اساسی زمانی محقق می شود که همه مسئولان، حق نقادی و پرسشگری رسانه ها را به رسمیت بشناسند و مورد احترام قرار بدهند و مهمتر از آن، اینکه همه مسئولان و متولیان امور تلاش کنند هزینه فعالیت خبرنگاران و رسانه های جمعی در جامعه کاهش پیدا کند و خبرنگاران و روزنامه نگاران بدون هیچگونه دغدغه ای، رسالت حرفه ای خود را به انجام برسانند.
تردیدی نیست در عرصه دشوار و بااهمیتی چون رسانه ها، امکان اشتباه کردن نیز وجود دارد و مسئولان و دولتمردان، زمانی می توانند از احترام به حق آزادی بیان سخن بگویند که در چنین شرایطی نیز از خود سعه صدر و شکیبایی نشان بدهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجود مطبوعات و اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در جامعه ، نقد و نظارت و آزادی قلم و بیان بر اساس قانون اساسی را حق مسلم مردم و مطبوعات و یک ضرورت می دانند و دولت یازدهم نیز با توجه به منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور محترم، بر ایجاد فضای مناسب، آزاد و امن برای رسانه ها تاکید دارد.
خوشبختانه در سال های اخیر، شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای فعالان رسانه ای خوزستان در عرصه مطبوعات و رسانه های الکترونیکی بوده ایم و امیدواریم در این دوره ضمن فراهم نمودن بستر نقد و پرسشگری، برای ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان گام های جدی برداشته شود.
در اینجا لازم می دانم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران استان و درود به روح پرفتوح شهدای خبرنگار خوزستان، بویژه شهدای عزیز؛ غلامرضا رهبر، احمد رستگار، فریدون سگوند و نادر دریابان، یاد و خاطره همه روزنامه نگاران و خبرنگاران شریف و فقید استان، مرحوم خسرو غفاری ، کاظم کوه گیوی، محمدحسین موسوی نسب، حسین زراعتکار، علی ریاحی، محمدجواد میان آبی، منصور واحدی، عبدالمهدی جمیلی، مصطفی حیدری، علی هویسی و دیگر اصحاب قلم و اندیشه استان را گرامی داشته و برای آنان علو درجات را از خداوند منان مسالت نمایم.
لازم است متولیان امر، برنامه ای مناسب بمنظور پاسداشت یاد و خاطره و تجلیل از همه این عزیزان و خانواده های آنان که از جمله سرمایه های معنوی استانمان هستند، را برگزار نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت