پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اردیبهشت 1398 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 56033

فرماندار چرام در جلسه شورای آرد و نان مطرح کرد:

فروش نان و آرد ، فقط با قیمت مصوب / برخورد قانونی با متخلفان / حمایت از نانوایی های با کیفیت

مجموع واحدهای نانوایی فعال در شهرستان چرام ۲۱ واحد می باشد که از این تعداد ۱۸ واحد سهمیه پز ( دولتی ) و ۳ واحد آزاد پز هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فروش نان و آرد ، فقط با قیمت مصوب / برخورد قانونی با متخلفان / و حمایت از نانوایی های با کیفیت
فرماندار چرام ، در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان ، با اشاره به اینکه ، ۱۸ واحد خبازی دولتی و ۳ واحد آزاد پز در این شهرستان فعالیت میکنند که به ازای ۱ هزار ۴۰۰ نفر جمعیت ، یک نانوایی وجود دارد گفت : از آغاز سالجاری تاکنون ۱۰۰ مورد بازرسی و ۲۰ مورد گشت مشترک ارگان های مسئول از نانوایی های شهرستان چرام صورت گرفته است و در همه این بازرسی ها به رعایت وزن ، زمان و نحوه پخت ، بهداشت و دیگر موارد لازم تاکید شده است و این بازرسی ها با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی انجام شد .
دکتر هادی فتاحی اصل ، با بیان اینکه ، نانوایی های شهرستان چرام ، با توجه به جمعیت فعلی و گردشگر پذیر بودن این شهرستان ، به سهمیه آرد بیشتری نیاز دارند افزود : ماهانه ۱۵۳ تن آرد تعاونی روستایی در این شهرستان توزیع می‌شود که هر کیسه آرد یارانه‌ای با قیمت ۳۱ هزار و ۳۴۸ تومان و آزادپز با قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد که خباز‌ها فقط هزینه حمل را پرداخت می‌کنند و هرگونه افزایش قیمتی بیش از این عدد ، تخلف است.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند پخت و توزیع نان و اینکه ، هرگونه افزایش قیمت ، باید به نهادهای مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا نسبت به تخلف سودجویان برخورد شود گفت : بخشداری ها ودهیاران موظف هستند با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی ، اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت، برای تشدید نظارت ها و کمک به بهبود کیفیت نان اقدامات لازم را انجام دهند.
ایجاد تعادل در بازار آرد ، اجرای طرح ساماندهی نانوایی ها، افزایش بازرسی ها ، نظارت دقیق تر بر کار نانوایی ها ، ارتقاء کیفیت آرد ، نظارت بر کیفیت تخمیر خمیر نانوایی ها ، نظارت بیشتر بر نانوایی های سطح شهر، افزایش سهمیه نانوایی ها ، فرهنگ سازی در بین افراد جامعه و حفظ سلامت آنان دراستفاده از نان سبوس دار، تقویت بخش آموزش و بهداشت درسطح مدارس و دانشگاه ها، بهره گیری از اساتید مجرب برای تبیین استفاده صحیح از نان سبوسدار و فوایدآن از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است ، مجموع واحدهای نانوایی فعال در شهرستان چرام ۲۱ واحد می باشد که از این تعداد ۱۸ واحد سهمیه پز ( دولتی ) و ۳ واحد آزاد پز هستند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت