پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1398 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 57318

سالروز حماسه عملیات غرور آفرین پدخندق در دهدشت برگزار شد/مقاومتی که در تاریخ تکرار نخواهد شد/انتقاد سردار واهبی زاده از مدیران کهگیلویه

سردار مدافع حرم واهبی زاده با تذکری خطاب به مسئولان و حاضرین گفت، چرا در چنین روزی از خانواده های شهدا و ایثارگران تقدیری نمی کنید؟ چرا حضور آحاد مختلف در چنین مجالسی که در قدردانی از مقام شامخ شهدا و رزمندگان است کم رنگ شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج کهگبلویه مراسم سالروز حماسه ی عملیات غرور آفرین پدخندق با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم وسید شکرالله واهبی زاده فرمانده عملیات پد خندق و جمعی از رزمندگان گردان حضرت رسول (ص)،برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب،سید شکرالله واهبی زاده فرمانده عملیات پد خندق در تشریح حماسه ی پد خندق در دهدشت، گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی خرداد ماه سال ۶۷ ماشین جنگی رژیم بعثی عراق بر حجم تحرکات خود افزود و در همین راستا در ۲۸ خرداد سال ۶۷ و پس از آن دشمن نیروهای خود را در جزایر مجنون تقویت کرد و به روشنی و بدون رعایت اصل غافلگیری دشمن قصد داشت تحرکات خود را نشان دهد تا با ایجاد رعب در نیروهای رزمنده ما ضریب موفقیتش را افزایش دهد. در آن روزها عراق دو هزار نفر نیروی نظامی در نزدیکی شهر بصره مستقر کرده بود تا در کوتاهترین مدت بتواند نیروهای عمل کننده اش را در جزایر مجنون تقویت و پشتیبانی کند. سرانجام ارتش عراق با طرح ریزی قبلی و شناسایی و شناختی که از منطقه جزایر، کوشک و طلائیه داشت با اجرای آتش سنگین بامداد چهارم تیرماه ۶۷ حمله خود را آغاز کرد.

این آتش سنگین روی خط دفاعی، جاده های ارتباطی، مواضع توپخانه ها، مقرها و مراکز تجمع نیروهای ما بود و همچنین دشمن به بمباران شیمیایی منطقه که دامنه آن تا حوالی هویزه گستر یافته بود، اقدام کرد.دشمن ساعت سه و ۴۵ دقیقه صبح همان روز عملیات خود را از محورهای جاده خندق – طلائیه و پیچ کوشک آغاز کرد و در محور خندق نیروهای دشمن با تیپ های ۱ ، ۲ و ۳ کماندویی از سپاه ششم وارد عمل شدند.

واهبی زاده افزود:جاده خندق بین جزایر مجنون و شط علی در منطقه هور قرار دارد ارتفاع این جاده (پدخندق) از سطح آب هور ۲ الی ۳ متر است عرض آن ۸ متر و طولش ۱۳ کیلومتر می باشد. در انتهای این جاده که پیشانی جنگ بود دژی داشت که معروف بود به دژ خندق که گنجایش یک گروهان را داشت. توانست پیشروی کند و تا ساعت ۹ صبح یگان های خود را به جاده اهواز خرمشهر کیلومتر ۵۵ برساند. و با بستن جاده و زدن چند پل و تخریب قسمتی از راه آهن در نقطه مرزی مستقر شوند. در آن عملیات تنها محوری که سقوط نکرد و معادلات دشمن را به هم زد و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام کرد محور خندق بوده که با مقاومت کم نظیر دلاور مردان گردان حضرت رسول (ص) روبرو شد.

سردار واهبی زاده با اشاره به شجاعت و ایثارگری رزمندگان حماسه ی پدخندق گفت: در هیچ لحظه از دفاع مقدس چنین رشادت هایی پیدا نمی شد که بتوان توصیف کرد و متاسفانه حماسه ی پد خندق آنچنان که باید، توصیف نشد، حتی در مقابله با داعش در دفاع از حرم چنین حماسه ای تکرار نشد چون در حماسه پد خندق زمانی که در محاصره کامل بودیم و گرمای زیاد،خستگی،گرسنگی و کمبود مهمات فشار دوچندانی به رزمندگان وارد می کرد این دلاور مردان قمقه های آب خود را خالی کردند تا مثل مولایشان امام حسین (ع) و اهل بیتش تشنه شهید شوند و این مقاومت در تاریخ تکرار نخواهد شد.

سردار مدافع حرم واهبی زاده با تذکری خطاب به مسئولان و حاضرین گفت، چرا در چنین روزی از خانواده های شهدا و ایثارگران تقدیری نمی کنید؟ چرا حضور آحاد مختلف در چنین مجالسی که در قدردانی از مقام شامخ شهدا و رزمندگان است کم رنگ شود.

ایشان در آخر گفتند رمز موفقیت شهدا را ایمان،عمل صالح، و کار برای رضای خدا بود طوریکه وقتی بچه هاز تفحص به پیکر مطهر شهیدی رسیدند و دیدند که هیچ نشان هویتی ندارد دنبال این بودند که از روی نوشته های لباسش به نشانی برسند که دیدند در پشت پیراهن این شهید نوشته بود:کار اگر برای خدا باشد،بهتر که در گمنامی بماند و شهدا ما از این جنس بودند.

در پایان این بزرگداشت با اهدا لوح سپاسی از سوی فرماندهی ناحیه مقاومت کهگیلویه و بناید شهید و امورایثارگران شهرستان از دلاوری ها و زحمات سردار سید شکرالله واهبی زاده تقدیر شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت