پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 شهریور 1398 ساعت 19:06:: شناسه خبر: 60298

یادداشت؛ باید از جنس مردم باشی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

خیلی وقتها وقتی نماینده ایی در میان مردم ظاهر می شود گویی بر تخت عاجی نشسته و از بالا مردم را می نگرد، در تمام استان کمتر نماینده ایی سینه به سینه و پهلو به پهلوی مردم ایستاده ونفس به نفس آنها داده وعین عادی ترین افراد جامعه رفتار کرده است و هر کجا لازم بوده از جایگاه نماینده پایین آمده و مثل مردم شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب

چهل سال از انقلاب گذشت تا این فرهنگ که نماینده از جنس مردم و برای مردم باید باشد هر چند هنوز عده ای حاضر نشده اند از پایین به مردم بنگرند و همچنان از بالا نظاره گر مردم هستند و گویی تافته جدا بافته ایی می باشند که حتماً باید دور از مردم بوده و بر آنان حکمرانی کنند.

حضور های موثر در تمام زمینه ها و تلاش های ناتمام در عرصه خدمت رسانی به مردم از شاخص های نماینده مردمی است که همه یکجا در حاج عدل هاشمی پور جمع شده اند و ثابت نموده کوچکترین فاصله ایی با مردم کهگیلویه بزرگ ندارد و همواره دغدغه برون رفت از محرومیت بجای مانده را دارد.

حاج عدل هاشمی پور در مناسبت های مختلف چه شادیها و چه سوگ های دردناک همواره پای ثابت اینگونه مناسبت ها بوده و سنگ تمام گذاشته است دغدغه جوانان تازه داماد، تشویق نخبه ها و ورزش کاران و هنرمندان و نویسندگان و خبرنگاران و تلاش برای تشویق آنها در ادامه راهشان و همچنین اظهار همدردی با سوگواران اتفاق های ناخواسته و خانواده های داغدیده، همت وتلاش برای زدودن کدورت ها و گاهی بخشش خونهایی که بر اثر اتفاق رخ داده، همه و همه از خصوصیات بارز هاشمی این نماینده مردمی بوده و همچنان استوار و محکم در این راه گام بر می دارد.

کمک به ساخت اماکن مذهبی و یاری رساندن به هیئت های عزاداری، دستگیری افراد نیازمند از جمله دغدغه های دینی ایشان می باشد.
ایام محرم از جمله مناسبت های است که مردم متدین در پیشگاه امام زادگان سوگواری نموده و با نوادگان امامان اظهار همدردی می نمایند و با تشکیل گروه های سینه زنی و زنجیر زنی میزان ارادت خویش را به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین اثبات می کنند.

هر ساله روز عاشورا امامزاده بی بی رشیده خاتون (س)پذیرای مردم سوگوار از تمامی نقاط شهرستان بزرگ کهگیلویه می باشد و مردم بعد از ده روز عزاداری روز دهم را برای عرض ارادت خدمت خواهر امام رضا(ع)و عرض تسلیت به پیشگاه این بانوی شهیده در جلوی صحن امام زاده جمع شده و به سوگواری و عزاداری می پردازند و میزان ارادت خویش را اینگونه به ساحت مقدس ابا عبدالله ع اثبات می کنند.

در میان عزاداران و سینه زن های امسال بر خلاف چهل سال گذشته نماینده مردم به میان آنها آمده و همچون افراد عادی به عزاداری پرداختند و اینگونه تداعی کردند که نماینده از مردم و برای مردم است و باید هم پای آنها گام بردارد و حال که مردم مشغول عزاداری سالار شهیدان هستند وی نیز باید در صف عزاداران مشغول به عزاداری شود و خودرا جدای از مردم تصور ننماید.

بگذریم که خناسان این را هم بهانه ای خواهند کرد اما وظیفه مردمی بودن را نمی توانند از حاج عدل هاشمی پور بستانند و تا در صحنه حضور دارند به این روش مردمی ادامه خواهند داد.

سید قربانعلی موسوی شیرازی فعال فرهنگی وروزنامه نگار ورسانه چرام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت