پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1398 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 62393

بایدها و نبایدهای یک انتخاب

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نزدیک انتخابات که می شودنامزدهای احتمالی تبلیغات خود را با ابزارهای خاصی شروع می کنند. از عکس های فانتزی، زیارات و… تا متن های کوتاه یا بلند ، مصاحبه با شبکه ها و یا حضور در مساجد!!

پایگاه خبری صدای جنوب:

غلام عباس کاظمی–نزدیک انتخابات که می شودنامزدهای احتمالی تبلیغات خود را با ابزارهای خاصی شروع می کنند. از عکس های فانتزی، زیارات و… تا متن های کوتاه یا بلند ، مصاحبه با شبکه ها و یا حضور در مساجد!!
که البته این عمل از نگاه ناظران واقع بین دور نمانده و گاه بجای تبلیغ مایه تخریب واقع می شوند، اما همچنان نیز ادامه دارند.

انتخابات درهرجای جهان یک رقابت است و رقابت نیز به معنی بیان داشته هاوتواناییها وارائه برنامه های تحقق پذیر است.

درگذشته نامزدها توجه خاصی به بررسی معضلات محل وتدوین برنامه های مناسب براساس توانایی‌های بالقوه وموجودداشتندبطوریکه تدوین برنامه یک کاندیدا ممکن بود ماههابطول بیانجامد.
متاسفانه امروزه کاندیداها بجای ارائه داشته هاوبرنامه مدون به جامعه راه تخریب رقیب راراحتترین مسیربرای رسیدن به هدف می دانند ازنگاه آنان هدف وسیله راتوجیه می نماید.

تجربه نشان داده که تخریب رقبا به هر شکل راهگشانیست وتضمین برنده شدن هیچ نامزدی نیست .

تخریب جایگاه کسی را بالا و جایگاه دیگری را پایین نمی آورد، بلکه تخریب روح یک جامعه را می آلایدواثری منفی در حافظه جامعه بجامی گذارد.

نامزدها از هر طیفی و یا گروهی که هستند باید به جای تخریب ، برنامه خودشان را بیان کنند یا راه کار ارایه دهند ، به جای تخریب از داشته های خود در حوزه عمومی بخصوص اقتصادی و اجتماعی سخن بگویند یا بنویسند ، تا بهتر و بیشتر دیده شوند.
اساسا یک انتخابات بایدعرصه رقابت برنامه هاوتوانمندیهاباشد نه دشمنی های سیاسی وتخریب های شخصیتی.

نامزدهای محترم نباید با تخریب دیگران برای خود پل بسازند. بلکه باید پلی باشند تا دیگران نیز ورود کنند ، شاید با آمدن دیگران ، و نگاه های متفاوتی به عرصه های اجتماعی، مسیر جدیدتری باز شود تا مردم خود از بین نامزدهای تایید شده ، فرد اصلح دارای برنامه های بهتر را انتخاب نمایند .

اگر چه انتخابات ماهنوز فرسنگها با ایده آل سیاسی مافاصله داردولی تمرینی است برای رسیدن به آن، که با گفتگو ، نقد و تحلیل واقع بینانه به انتخاب بهتر نامزدها توسط مردم کمک می کند.

امیدواریم که نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس آینده در تبلیغات میدانی ورسانه ای،به بیان برنامه ها اهداف واقعی خودبپردازندوازتخریب دیگری دوری جسته ومخلص کلام، آنچه را برای خود نمی پسندند برای دیگران نیز نپسندند .
غلام عباس کاظمی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت