پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 62523

محورهای مهم خطبه های نمازجمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ آبان سال ۹۸ با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: وقف صدقه جاریه و احسان ماندگاری است و نقش مهمی در رفع معضلات جامعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و معیشتی دارد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: وقف مصادیق و کارکردهای زیادی دارد و در حوزه سلامت و ازدواج و در حوزه فرهنگی کاربردهای بسیار اثرگذار در جامعه دارد.

وی با بیان این متاسفانه سنت حسنه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان توسعه نیافته است افزود: همه موظفیم که این فرهنگ را در استان نهادینه کنیم و مردم استان ما باید بیشتر با آثار و برکات وقف آشنا شوند.

این خطیب جمعه در بخش دیگری از اظهارات خود به مناسبت ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: سه رویداد مهم در یوم‌الله ۱۳ آبان از سال ۴۲ تا سال ۵۸ در کشور رخ داد که یکی از آن‌ها تبعید حضرت امام و دیگری کشتار دانش‌آموزان و آخری هم تسخیر لانه جاسوسی بود.

موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد امسال باید به مانند هر سال و باشکوه‌تر از قبل یوم‌الله ۱۳ آبان را گرامی بدارند.

وی در ادامه به مناسبت مهم ۸ ربیع‌الاول یعنی شهادت امام حسن عسکری و همچنین آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: این روز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر است و مردم باید در برنامه‌های این روز حضور داشته باشند تا وفاداری خود را به آستان حضرتش اعلام کنند.

این خطیب جمعه در ادامه همین مبحث به موضوع ولایت فقیه اشاره کرد و با بیان این که مساله ولایت‌فقیه مربوط به امروز و دیروز نیست افزود: مساله ولایت فقیه پس از رحلت امام حسن عسکری و از دوره زعامت حضرت ولی‌عصر تاکنون ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه علمای دین و مراجع تقلید حافظان دین مبین اسلام تاکنون بوده‌اند خاطرنشان کرد: اما دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مردم و علما به هر توطئه‌ای روی آورده‌اند.

————–

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: به طور کلی بخشی از ساختار نطام اسلامی و شریعت اسلام و از مبانی اسلام و دینداری مبارزه با استکبار و ستمگران و زورگویان است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: هدف اسلام این بود که ملت‌ها را از انحرافات فکری و ستم ستمگران نجات دهد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر پیامبری در تبلیغ دین در مقابل حاکمان قرار می‌گرفت، ادامه داد: دینداری با منافع زورمداران و زراندوزان در تضاد است.

حسینی گفت: وقتی یک شخصی مردم را به دین دعوت می‌کند ستمگران آن را تهدید منافع خود می‌دانند بنابراین به مبارزه برمی‌خیزند و آنها را به زنجیر و زندان می‌افکنند و پیروانشان را زجر می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه مسلمان در مقابل ظلم و ستم نباید ساکت باشد، افزود:نمی‌شود کسی بگوید دیندارم اما با ستمگران کاری ندارم.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: امروز آمریکای آتش‌افروز و جهانخوار در رأس ستمگران قرار دارد و ما نمی‌توانیم با او کنار بیاییم.

حسینی با بررسی اجمالی رفتار غرب قبل و بعد از انقلاب اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب جز تحقیر و شرارت ندیدیم حکومت پهلوی دست نشانده غرب حکومت تحقیر ملت ایران بود بعد از پیروزی انقلاب و مستقر شدن حکومت ولایی مبارزه استکبار بیشتر شد و توطئه‌ و تحریم‌ها ادامه یافت.

حسینی با بیان اینکه آمریکا سراسر مکر و حیله است، اظهار داشت: در برجام زیر همه تعهدات زد هدف آمریکا از نقشه‌های شوم براندازی نطام بوده تاکنون به اهدافش دست نیافته است هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ملت و نظام ما باشکوهتر از گذشته به راه عزت، استقلال، پیشرفت ادامه خواهد داد.

حسینی روز فرهنگ عمومی را یادآور شد و گفت: فرهنگ و باور از عوامل پیشرفت ملت‌هاست اگر فرهنگ و باور متعالی بود رشد خواهیم کرد و اگر خرافی بود سقوط می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: متعالی‌ترین فرهنگ‌ها و باورها اخلاق الهی است خداوند در اوج کمال است هر کس به باورهای دینی عمل کند و اعتقاد داشته باشد به اوج کمال خواهد رسید و هرچه از فرهنگ دینی فاصله بگیریم ذلت ما بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشته شدن ابوبکر البغدادی تصریح کرد: داعش، بن‌لادن و ابوبکرها ساخته آمریکا بود هر وقت به کسی نیاز دارند او را حمایت می‌کنند و هر وقت تاریخ مصرفش به اتمام رسید به کشتن می‌دهند.

حسینی افزود: وقتی مردم نادان باشند و جامعه دچار جهل شد به راحتی بازی می‌خورد و از مکتب‌های انحرافی و فرقه‌های وهابیت پیروی می‌کند.

امام جمعه دهدشت اوضاع عراق را یادآور شد و با بیان اینکه مسلمانان نباید تحت تأثیر نفوذی‌ها قرار بگیرند، افزود: نفوذی‌ها در اعتراضات میدان‌دار می‌شوند تا مردم به حق خود نرسند.

 

—–

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: صله رحم در دنیا سبب آسانی حساب در آخرت می شود.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم به پرهیز از اسراف اشاره و فرهنگ سازی عمومی، ترویج آموزه های دینی و فراهم نمودن زیرساخت های مناسب در عرصه تولید با کیفیت را از مهمترین راه حل های این معضل دانست.

وی به روز ۱۳آبان روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز اشاره و بیان کرد: ۴۰ سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران می گذرد که در واقع لانه جاسوسی و لانه شیطان بزرگ در ایران بود و سفارت معمولا برای تسهیل روابط بین مردم دو کشور تنظیم روابط دو دولت است اما سفارت آمریکا در ایران برای جاسوسی بود که اولین نمود جاسوسی در کودتای ۲۸ مرداد بود و نقش سفارت آمریکا در تقویت رژیم پهلوی برای مقابله با انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و بعد از پیروزی در آشوب آفرینی و توطئه سازی باعث شد جوانان انقلابی دانشجوی خط امام با درک درست از شرایط دست به اقدام به هنگام بزنند.

صلواتی تصریح کرد: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی رهایی ایران از زیر سلطه آمریکا و همین قانون استعماری کاپیتولاسیون بود و این قانون عمری به درازی استعمار دارد و هدف اصلی این قانون تحمیل معاهدت تجاری هستند و بیش از ۱۵۰ کشور دنیا به این ننگ مبتلا هستند و ایران انقلابی از معدود کشورهایی است که به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت بی نظیر مردم و به برکت خون شهیدان و هدایت امامین انقلاب از این بلای ذلت آمیز نجات پیدا کرده است.

امام جمعه قلعه رئیسی به خبر هلاکت البغدادی اشاره کرد و گفت: مهمترین نکته هلاکت البغدادی درس عبرتی است که دوباره برای خوش باوران و دلبستگان به غرب و آمریکاست که باز هم با چشمان خود ببینند بعد از هلاکت صدام، قذافی، ملاعمر، بن لادن و زرقاوی و سرانجام البغدادی رسید.

صلواتی با بیان اینکه آنچه این روزها باعث درد و نارضایتی مردم چاروساست ضعف مدیریت‌هاست  خاطرنشان کرد: مردم منطقه بخاطر برخوردار شدن از نعمت گاز شکرگزار خداوند متعال و قدردان نظام و انقلاب و مدیریت ولایی نظام و مسئولان هستند اما  بزرگترین روستای منطقه شوتاور از این نعمت محروم شد روستای دالون و المور و الگن و قسمت هایی از شهر قلعه رئیسی هنوز گاز ندارد و در آستانه فصل سرما از این نعمت محروم هستند چرا چنین وضعیتی به وجود آمد؟.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر توانمند و کارآمد و پیگیر مشکلات مردم بود این نابسامانی ها بوجود نمی آمد چرا در یک نقطه همسایه گاز دارد و دیگری حسرت می خورد اهالی روستایی از این نعمت برخوردار شدند روستای دیگری محروم است حتی نفت هم ندارند چرا چنین تبعیض هایی بوجود آمد؟ مسئولان استان چاره اندیشی کنند نگذارند چاروسا دچار بحران شود و مسئولان شرکت گاز هر چه سریعتر این پروژه را ساماندهی کنند شهرداری و دهیاری ها و بنیاد مسکن و نظام مهندسی به صورت جهادی عمل کنند این مشکلات و معضلات را یک مدیر توانمند و دارای روحیه جهادی  می تواند حل کند و انتظار هست مسئولان توجه کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: در گذشته از طریق همین تریبون نماز جمعه از مسئولان و شهرداری دهدشت از زبان مردم مطالبه ای را مطرح کردم که جاده قبرستان شهر دهدشت را چاره اندیشی کنند چون باعث آزار و اذیت و اتلاف وقت مردم و ترافیک سنگین می شود که با همت مسئولان و شهرداری دهدشت این مطالبه مردمی را انجام دادند و مسیر را زیر سازی و آسفالت نمودند باعث خوشحالی مردم شدند بنده هم از طریق همین تریبون از همه مسئولان و شهرداری دهدشت تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم مسئولان و شورای اسلامی و شهرداری  قلعه رئیسی  هم خیابانها و کوچه شهر را زیر سازی و آسفالت کنند امیدوارم روزی بیاید که از طریق همین تریبون هم از این عزیزان از زبان مردم قدردانی و تشکر صورت گیرد ان شاءالله آن روز نزدیک باشد.

——-

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد، تقوا راه رسیدن به خداوند است تقوا تنها راه رسیدن و سعادت تقوای الهی است و بدانید انسان بدون تقوا روی سعادت را نخواهد دید.

امام جمعه گچساران ادامه داد: انسان باید تلاش کند بندگی کند و گاهی اوقات انسان خودش را بدون از عیب می‌داند و می‌گوید من تمام کارهایم درست است و این به معنای غفلت کردن است.

خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: تنها معصومین هستند که بی نقص هستند و اگر کسی خودش را کامل دانست مطمئن باشید خطا کرده است.

وی عنوان کرد: اگر انسان بخواهد به جایی برسد باید اول تلاش کند در حالت غفلت نباشد و این مرحله اول است و در مراحل بعدی علم است و وقتی به این آگاهی رسید که خالق را شناخت و رابط بین خالق و مخلوق را شناخت برای چنین انسانی وقت عمل رسیده است.

حجازی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو گفت: مقام معظم رهبری به موضوع بسیار مهم اشاره داشتند و آن بحث امنیت بود و بحث قومیت‌ها و اوایل انقلاب هم نقش ارتش را مهم ارزیابی کردند.

وی عنوان کرد: رهبری بیان می‌دارند، اگر امنیت در جامعه‌ای نباشد  هیچ کار درستی نمی‌شود در آن کشور انجام داد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: باید بدانیم نبود امنیت باعث می‌شود تمامی کارهای کشور مختل شود و بدانیم دشمن در تلاش است نیروهای نظامی ما را تضعیف کنند.

حجازی با اشاره به دیگر بیانات رهبری افزود:ایشان  عنوان دارند که دشمن در برخی کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد فتنه است و آنها از ایجاد وحدت ناراحت هستند.

وی ابراز کرد: رهبری عنوان دارند که آنها قبلا در ایران نیز چنین کاری انجام دادند اما با بصیرت مردم ناموفق ماندند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: کشورهای همسایه باید مراقب باشند زیر ساخت هر کشوری امنیت است و ملت‌ها و دولت ها با وحدت به دنبال ایجاد امنیت باشند.

خطیب جمعه گچساران افزود: دشمن به دنبال ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی است و اینجاست که باید هوشیار بود.

وی اذعان کرد: امروز که نزدیک انتخابات آمریکا است ترامپ می‌گوید من ابوبکر بغدادی را کشته‌ام و فراموش کرده‌اند خودشان داعش را تشکیل داده‌اند چرا که خانم کلینتون خودش گفت داعش را ما تشکیل داده‌ایم.

امام جمعه گچساران ادامه داد: ترامپ کاری کرده است حتی مجلس آمریکا نیز به او می‌خندد و امروز خداوند به ما عنایت کرده است رهبری آگاه و فرزانه داریم.

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی است و این روز را تبریک گفته و از آن به عنوان انقلاب دوم یاد می شود.

حجازی با بیان اینکه در ۱۳ آبان اتفاقات بزرگی روی داده است و از همه مهمتر تسخیر لانه جاسوسی است که امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرده است، خاطرنشان کرد:دشمن تلاش دارد و باید سعی کنیم در این روز حضوری با شکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۰ آبان ۹۸  ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به ادای فریضه نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه مصداق تقوا و حج فقراست.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه ما از ایران تا فلسطین و جبهه مقاومت حضور دارد.

وی افزود: دشمن و جبهه‌های بد مخالف سپاه‌اند که همین امر مایه افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

راوند در همین خصوص گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط مقام عظمای ولایت مامور توسعه محور مقاومت و جبهه اسلام علاوه بر عراق، فلسطین، سوریه و یمن شد.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به هلاکت ابوبکر البغدادی گفت: آمریکا ادعا کرد که ابوبکر البغدادی را به هلاکت رساند که این امر را سوریه تایید نکرد.

وی افزود: اگر این ادعا درست باشد مشخص می شود که آمریکایی ها حتی به نیروهای سوخته خود رحم نمی کنند.

راوند ادامه داد و  افزود: آمریکا با این کار در صدد القا کردن به اذهان است که ما ابوبکر البغدادی را کشتیم در صورتی که ابوبکر البغدادی را مثلث شوم آل سعود،آل یهود و آمریکایی ها بر سر کار آوردند و مثل صدام، بن لادن و قذافی پس از اینکه کاربردی برای آمریکا نداشت به هلاکت رسید.

وی گفت: مسئولین ما باید از این امر درس بگیرند و دل بسته به وعده‌های آمریکایی ها نشوند.

خطییب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: دشمنانی که دین ندارند به وعده ها عمل نمی کنند و در خصوص برجام پایبند عهد و پیمان و برآوردن خواسته های ما نیستند.

وی افزود: دولتمردان ما باید گام های بعدی را با قاطعیت بردارند زیرا مردم ما مقاوم و استوار هستند و این مهم باید درسی شود برای دشمنان که اگر به تعهداتشان عمل نکردند ایران اسلامی دست بسته نیست.

حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان گفت: در این روز مناسبت های مختلفی همچون تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ که وقتی حضرت امام خمینی(ره) در برابر قانون استعماری کاپیتولاسیون کوتاه نمی آید او را تبعید می کنند.

وی افزود: تبعید حضرت امام برکت هایی همچون پیروزی انقلاب اسلامی داشت که در حال حاضر ایران اسلامی الگویی برای آزادی خواهان عالم در برابر دشمنان شده است.

راوند در همین خصوص گفت: کشتار دانش آموزان در ۱۳آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم ستمشاهی است که وقتی دانش آموزان از ظلم های رژیم به ستوه آمدند اعتراض کردند و تعداد زیادی از آنان به شهادت رسیدند که چنین روزی به نام روز مبارزه با استکبار جهانی  نام گذاری و لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر گردید.

وی افزود: بازاریان، فرهنگیان، دانش آموزان و عموم مردم در این راهپیمایی پس از ۴۰ سال حضور می یابند که از زحمات اداره آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و فرمانده آن تقدیر و تشکر می شود.باید بچه هامان را در مدارس با دین و شهدا آشنا کنیم تا دشمنان نتوانند در بچه‌هایمان نفوذ کنند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری در ۱۵ آبان گفت: امام عسکری(ع) در بین بقیه ائمه مظلومیت بیشتری داشت.

وی افزود: تنها امامی بود که به خاطر شرایط زمان خود نتوانست به سفر حج برود و ایشان بیش از نیمی از زندگی‌اش را در زندان به سر برد.

راوند در همین زمینه گفت: دشمنان درصدد بودند که فرزند امام حسن عسکری(ع) را پس از تولد شهید کنند و آن امام همام جامعه آن زمان را برای غیبت آخرین منجی آماده و مردم را برای حکومت ولی فقیه آگاه می ساخت. در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) یادواره تنها شهید پاسدار بخش دیشموک شهید محمدحسین پذیرش برگزار می شود.

 

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به نعمت گازرسانی به شهر دیشموک گفت: از زحمات کارگران و نیروهای اداره گاز در خصوص کنتور گذاری در سطح شهر دیشموک تقدیر می شود.

وی افزود: برخی از کوچه ها لوله گذاری و علمک گذاری نشده است که جا دارد مدیرعامل گاز استان و نماینده مجلس این مساله را پیگیری کنند تا مردم در این زمستان از نعمت گاز برخوردار شوند.

——-

حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه دروان امامت شش‌ساله‌ امام عسکری علیه‌السلام با این‌که کوتاه‌ترین دوران‌ها بود ولی بسیار با مشقت و در عین‌حال با برکت سپری گشت،اظهار کرد:
این‌که حضرت را در جوانی به شهادت می‌رسانند، گویای این است که وجود ایشان برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شده بود؛ حذف فیزیکی حضرات توسط طاغوت یعنی ناتوانی از مقابله با حضرات، و این حاکی از مبارزه حادّ سیاسی همه جانبه ائمه‌ی هدی(ع) با طاغوت‌های زمان خود می‌باشد.
امام جمعه چرام،گفت: ائمه هدی(ع) دائم در حال مبارزه بودند،مبارزه‌ای که روحش سیاسی بود و استراتژی آن برای ایجاد انقلاب توحیدی و حکومت علوی و تبیین اسلام ناب و تبلیغ گسترده آن بود،حضرت در کودکی و در سن ۱۳ سالگی، به همراه پدر بزرگوارشان به سامرا تبعید شده‌اند و بقیه عمر ۲۸ ساله‌ خود را در حصر و تحت نظارت شدید دستگاه طاغوت بودند و نتوانستند از آن شهرک نظامی خارج شوند؛ ونهایت به شهادت رسیدند .
وی،افزود: در این چهل سال پیروزی انقلاب پیروزی با جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی بوده است و شکست برای جبهه غربی ،عبری و عربی بوده است، ما دستِ خالی دشمن را رو کردیم! او هرچه داشته به میدان آورده، برگه‌های برنده اش سوخته اما ما هنوز برگهای برنده زیادی داریم که تصورش هم برای دشمن سخت است. امام جمعه چرام،ادامه داد: بازداشت یک عنصر مفلوک دشمن-زم- در روزهای اخیر نشانه آن است،سازمان مقتدر و نوپای اطلاعات سپاه، در قالب یک جنگ پیچیده ترکیبی ضدجاسوسی، موفق می‌شود سازمان‌ها و نظام‌های اطلاعاتی چند کشور مدعی را دور بزند و تازه این آغاز ماجراست!
وی،تصریح کرد: ما توانستیم دولتها، گروهها، رسانه‌ها و عناصر وابسته به آمریکا را به آمریکا بی‌اعتماد کنیم،این دوران، دوران اعتماد سوزی آمریکاست،کردهای سوریه و تنهایی عربستان در یمن نمونه آن است.
حجت‌الاسلام افشار،گفت: امروز هزینه بیشتر استکبار، به برکت مقاومت، نتیجه عکس داده و بر تئوری شیطانیِ از نیل تا فرات و از بحر تا نهر، خط بطلان کشیده شده است. رژیم صهیونیستی در محاصره دولتها و گروههای مقاومت قرارگرفته و خطر روزافزون، به واسطه گروههای مقاومت را، نه در کنار گوش خود که در قلب تل آویو و حیفا احساس میکنند.
وی،خاطرنشان کرد: روزی امام راحل ما(ره) فرمود: صدای شکسته شدن استخوانهای کمونیسم به گوش می‌رسد و امروز امام حاضر ما می‌فرماید: صدای شکسته شدن استخوانهای پوک لیبرال دموکراسی غرب به صدا در آمده است،پیشرفتهای خیره کننده ایران انقلابی در دوران تحریم نشان داد، دقیقا پیشرفت از مسیر مقاومت می‌گذرد نه سازش و تسلیم و تعامل منفعلانه و زبونانهعلت شکست های متوال دشمنان در این چهل سال عدمدرک درست از اسلام ناب محمدی و اسلام اهل بیتی استو همینطور  عدم فهم درست از فرهنگ مکتب اهلبیت، عاشورا، کربلا، و هویت دینی ملت ما است.

—–

حجت الاسلام و المسلمین سید فرج الله پژمان امام جمعه سرفاریاب مُتّقین و انسان های با تقوا را همیشه در حال انابه و درخواست بخشش از خدا عنوان کرد گفت: ایمان زمینه عفو الهی را فراهم می کند، ایمان همان اراده قلبی است که از انسان جدا نمی شود.
وی به ترس از قهر خدا از نشانه های انسان باتقوا اشاره وعنوان کرد: وقتی از عذاب خدا بترسیم نشانه این است که چشمه هایی از تقوا در ما وجود دارد، کسی که تقوا ندارد از عذاب و جلال خدا نمی ترسد.
حجت الاسلام والمسلمین پژمان اظهارکرد: به کار های خوب اعتنا نکنید برخی کار های خیر خود را برای آخرت کافی می دانند که فکری اشتباه است.
وی افزود:مراتب ایمان زبانی ،تقلیدی،غیبی وایمان کامل است.
خطیب جمعه سرفاریاب به روز۱۳ابان اشاره وعنوان کرد:روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
وی ادامه داد:تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
به گزارش دهدشت نیوزنماینده ولی فقیه درسرفاریاب افزود:در ۱۳ آبان حوادثی به وقوع پیوست که هرکدام از این حوادث نشان از خباثت و پلیدی استکبار دارد و در حقیقت نمودی از شیطنت شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار دارد.
وی گفت:مهم ترین حادثه در ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی امریکای جنایتکار است که به دست دانشجویان پیرو خط امام راحل (ره) اتفاق افتاد.
ححت الاسلام پژمان گفت:متاسفانه در داخل برخی مسئولین سخنانی که درلانه جاسوسی امریکا رابیان می شدرا تکرارمی کنند.
امام جمعه سرفاریاب ادامه داد: امام خمینی(ره)۱۳ آبان را انقلاب دوم مردم ایران معرفی کرد و افزود: انقلاب اول ما درمقابل استبداد داخلی بود و انقلاب دوم ما درمقابل استکبار جهانی آمریکا بود.
وی به سالروز تبعید امام خمینی(ره) از عراق به پاریس اشاره کرد و افزود: هجرت امام راحل(ره) به پاریس آغاز تحولات جدیدی در نهضت مردم و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بود.
پژمان عنوان کرد:هدف اصلی رژیم شاه از تبعید حضرت امام، دور نگه داشتن ایشان از مردم و تحت الشعاع قرار دادن ایشان بودامارژیم پهلوی نتوانست ارتباط بین امام ومردم وروشنگریهایش راقطع کند.

——

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ آبان ۹۸ کبگیان با تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی گفت: هیمنه‌ای که دانشجویان انقلابی با تسخیر سفارت آمریکای جنایتکار در تهران شکستند جهانیان را از هویت سفارتهای آمریکا در جهان آگاه کرد.

وی افزود: رویداد ۱۳ آبان به کشورهای جهان ثابت کرد که وجود سفارتخانه آمریکا در کشورها راه برقراری روابط و تعامل آمریکا با جهانیان نیست بلکه به تجزیه فرهنگ و مذهب و متعاقبا چپاول اموال عمومی و انزوای آنان می‌اندیشد.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به تفاوت قدرت فعلی آمریکا نسبت به چهل سال قبل انقلاب اسلامی هم گفت: بنا به بیانات مقام معظم رهبری افول آمریکا از دهه هفتاد میلادی شروع و اوضاع نسبت به چهل سال پیش خیلی فرق کرده است.

وی فتنه های قومی مذهبی، نفوذ دادن لیبرالها در دولتها و مجلسها، سامان دادن گروهکهای تروریستی با کوتاهای متعدد و ترور شخصیتهای فرهنگی مذهبی را آخرین تیر ترکشهای آمریکا برای پنهان کردن قدرت از دست رفته خود و به جان هم انداختن کشورها دانست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر  درباره ۱۶ آبان ماه موعد سومین فرصت جمهوری اسلامی ایران به اروپا هم گفت: برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی از الزامات منافع ملی می‌باشد.

وی تصریح کرد: هر مقداری که ما عقب نشینی کردیم دشمن جلو آمد و هر مقداری استقامت کردیم دشمن ناچار به عقب نشینی شد و امروز فشار فراوان وارد می‌کنند که گام چهارم اجرا نشود اما دولتمردان و شورای عالی امنیت ملی با تمام قوا گام چهارم را اجرا کنند و قطعا همه مردم لبیک گویان حمایت خواهند کرد.

امام جمعه کبگیان بااشاره به مسئله این روزهای پست بانک چیتاب گفت: زمانی چیتاب روستا بود دارای سه بانک کشاورزی، صادرات و ملی بود اما الان که بیش از ۱۲ سال از شهر شدنش می گذرد تنها بانک شهر و بخش ۱۸ هزار نفری کبگیان به علت عدم سرمایه گذاری در حال تعطیل شدن است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: چرا مردم بخش قبل از استقرار خودپرداز بانک در شهر شبانه‌روز با تماس‌های مکرر خواهان خودپرداز بودند اما الان که فقط کار انتقال یا برداشت و پرداخت قبوضشان را به راحتی انجام می‌دهند از سپرده گذاری در بانک سرباز می‌زنند.

وحدانی‌فر ضمن تشکر از همکاری مدیریت پست بانک استان در راه‌اندازی مجدد سامانه خودپرداز خطاب به مردم بخش افزود: این بار به لطف همکاری آقای ساعدی‌فر خودپرداز شهر و بخش مجددا در مدار فعالیت قرار گرفت اما دوستانی که در بانکهای مرکز استان سرمایه‌گذاری می‌کنند بدانند این بانک همان خدماتی را که دیگر بانک‌های استان انجام می‌دهد در اینجا هم انجام می‌دهد و اگر عرق آب و خاک دارید دارید از حرف به عمل بیایید تا در دریافت خدمات درون بخشی دچار مشکل نشوید زیرا اگر این بار خودپرداز از مدار خارج شد برگشتی وجود نخواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت