پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 بهمن 1398 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 68430

گرمای انقلابیون یاسوجی در سرمای زمستانی!

سرمای شدید زمستانی نتوانست مانع از حضور پرشور و باشکوه مردم انقلابی یاسوج در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شود.

صدای جنوب:

راهپیمایان یاسوجی همزمان با سایر نقاط کشور با در دست داشتن بنر‌هایی با مضمون «لبیک یا خامنه‌ای»، «مطیع امر رهبریم»، «ذلت نمی‌پذیریم»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، و پوستر‌های منقش به تمثال سپهبد شهیدسردار قاسم سلیمانی وارد مسیر راهپیمایی شدند.

قشر‌های مختلف مردم، مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران با اتحاد و همبستگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور یافتند تا بار دیگر هیمنه پوشالی استکبار را به لرزه درآورند و اعلام کنند همواره پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب هستند.

سرمای زمستانی یاسوج مانع حضور شیرزنان و شیرمردان مرکز کهگیلوه و بویراحمد نشد تا صحنه های باشکوهی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در این مراسم با بیان این که در دوره پهلوی ذلت ها تشدید شد و زخم‌های زیادی بر پیکر ملت وارد شد گفت: فقر و نداری بر کشور حاکم شد در حالی که کشور ظرفیت‌های بالایی داشت که نشات گرفته از بی عرضگی زمامداران پهلوی بود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیت‌المال توسط بیگانگان چپاول می‌شد و شجره خبیثه پهلوی روز بر روز بر ذلت را این کشور می‌افزود و اگر در جایی کسی به مقابله با این گفتمان برمی‌خواست سرکوب می‌شد.

وی گفت: در دوره پهلوی اول خبیث‌ترین شخص را بر این ملت حاکم کردند و ملت نتوانست تحمل کند و در دوره پهلوی دوم هم فقر و ذلت بیش از پیش بر ملت و کشور حاکم شد در حالی که در دوره صفویه در دنیا بهترین اقتصاد را داشتیم.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: دوره قاجار هم مثل پهلوی شمشیر را این قدر بی مهابا گردن دین نگذاشتند و در این دوره بود که حجاب را برداشتند و اگر دیروز رنج نان داشتیم در این دوره رنج دین هم پیدا کردیم.

حسینی گفت: در دوره رضاخان در روز عاشورا کاروان شادی راه انداختند و تمام شعائر دینی را کنار گذاشتند و در ماه مبارک رمضان سفره شراب‌خواری ‌گشودند و وزیر آموزش و پرورش کشوری که شیعه ۱۲ امامی بوده یک بهایی بود.

نماینده ولی فقیه گفت: ناموس ملت به تاراج رفت و مردم این صحنه‌ها را دیدند و نتوانستند تحمل کنند و در میان این همه رنج یک فریاد آسمانی بلند شد کسی که رنج‌ها و اشک‌های این ملت را دیده بود و این فریاد یک عابد زاهد بود که ملت را بیدار کرد.

وی گفت: فریادی از سرزمین عاشورا بود و این فریاد را جدش امام حسین(ع) هم سر داده بود و مردم این ندا را که بوی حسین و علی می‌داد شنیدند فریادی که بوی رهایی از غل و زنجیر استعمار می‌داد و در این راه مبارزه و جهاد کردند و خون دادند و خداوند هم آن ها را یاری کرد و حکومت پهلوی سرنگون شد و آغاز حکومت نور شروع گردید که روز پیروزی اخلاق و مهربانی و انسانیت و اسلام بر ظلم و استبداد و برهنگی و ذلت بود.

خطیب ۲۲ بهمن گفت: در جمهوری اسلامی به قله‌های عظیم علم رسیدیم و مشارکت مردم در همه امور جامعه دستاورد بزرگ بود که از عالی ترین مسوول تا پایین با مشارکت مردم انتخاب می‌شوند.

وی گفت: در حوزه پزشکی رشد و شکوفایی داشتیم در حالی که تا پیش از انقلاب در همین بیمارستان شهید بهشتی کنونی یاسوج پزشک سیک هندی داشتیم در کشوری که بوعلی و خواجه نصیر تربیت کرده بود و در ابعاد مختلف تحقیر شده بودیم.

حسینی افزود: در برق و گازرسانی وضعیتی نداشتیم در حالی که تنها ۵ شهر گازرسانی بود امروز بالاتر از ۱۰۰۰ شهر گازرسانی شده و کمتر جایی در کشور داریم که گازرسانی نشده باشد در بحث آب اکنون ۹۶ درصد مردم آب آشامیدنی سالم دارند اما در آن دوران تنها ۳۰ درصد از روستاها آب داشتند.

خطیب ۲۲ بهمن یاسوج گفت: امروز جمهوری اسلامی ضریب نفوذ بالایی دارد و علی رغم فشار و تحریم حداکثری روز به روز باشکوهتر و با عظمت‌تر حرکت می‌کند و امرروز در همه شاخصه‌ها رتبه بالایی داشته و در منطقه و جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که به برکت استقرار نظام اسلامی است.

وی گفت: با تجربه‌هایی که در طول تاریخ داشته‌ایم، فهمیده‌ایم که هزینه تسلیم بسیار بیشتر از مقاومت است و به واسطه همین امر اکنون روی پای خود ایستاده‌ایم و اکنون مقدمه‌ای برای ظهور بزرگ هستیم چرا که آرمان‌ها و اهداف بزرگی داریم هر چند که دشمنان سختی داریم اما چون ملتی حماسی هستیم در مقابل قدرت‌ها می‌ایستیم و هرگز تسلیم نمی‌شویم و پوزه استکبار را به خاک می‌مالیم.

حسینی خاطرنشان کرد: طرفداران آمریکا بدانند که این رژیم به انتهای خود رسیده و رژیم کودک‌کش هم به پایان خود نزدیک شده و امروز وظیفه داریم برای رسیدن به اهداف خود این شجره طیبه الهی را حفظ کنیم خون‌های زیادی بر زمین ریخته شده همچون خون حاج قاسم که باید از این خون‌های پاک حفاظت کرد خونی که ملت را به صحنه آورد و موجی ایجاد شد که دشمن را به وحشت آورد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت