پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1398 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 70353

۲ میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص دو میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سال ۹۹ خبر داد.

صدای جنوب:

چهارمین نشست کمیته ‌مرکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

عزیز فیلی در این نشست اظهار داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید دغدغه همه مسئولان استان باشد و همه ما موظف هستیم برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه تلاش کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال حدود سه میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافته که این اعتبار باید توسط سازمان برنامه و بودجه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود.

فیلی عنوان کرد: شهرداری یاسوج هم مکلف است ظرف ۲ هفته نسبت به انتخاب مشاور ذی‌صلاح و پیمانکار توانمند برای اجرای این پروژه اقدام کند و مناقصه این پروژه باید تا قبل از پایان سال ۹۸ انجام شود.

وی بیان کرد: به شورای برنامه‌ریزی استان پیشنهاد می‌دهیم که در سال ۹۹ حداقل یک میلیارد تومان اعتبار استانی به این پروژه اختصاص دهد و شهرداری یاسوج هم باید تلاش کند در سال ۹۹ یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه قرار دهد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری یاسوج و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در سال ۹۹ با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

فیلی همچنین خواستار رفع مشکلات یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج شد و گفت: یادمان‌های شهدای گمنام مکان‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند بنابراین باید فرمانداران موظف شوند که برنامه‌های فرهنگی خود را در این مکان‌ها برگزار کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای دیشموک، سوق، چرام و سی‌سخت و یادمان شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار داشت: از هشت میلیارد تومان اعتبار مشترک پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با استان چهار محال و بختیاری، ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: از اعتبار تخصیص یافته، سه میلیارد تومان آن به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس تخصیص یافت و باید هر چه سریع‌تر این پروژه به پیمانکار واگذار شود.

وی به مشکلات یادمان‌ شهدای گمنام یاسوج اشاره داشت و عنوان کرد: این یادمان مشکلاتی در زمینه جاده دسترسی، روشنایی و آب دارد که لازم است هیئت امنای آن با برگزاری یک نشست، برای برطرف کردن این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فاز توسعه این یادمان نیز به بسیج سازندگی واگذار شده که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر اعتبار موردنیاز برای این پروژه را اختصاص دهد.

آسمند به اعتبار مورد نیاز یادمان‌های شهدای گمنام استان برای ساخت و تکمیل اشاره کرد و گفت: یادمان سوق ۱۸۰ میلیون تومان، یادمان دیشموک ۲۰۰ میلیون تومان، یادمان چرام ۵۰ میلیون تومان و یادمان شهدای گمنام سی‌سخت ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت