پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 فروردین 1399 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 71875

با حمایت بنیاد علوی :

عملیات اجرایی قنوات لنده؛بیشه ای؛مال آخوند،موگرمون و آتشگاه کلید خورد

مدیر جهاد کشاورزی لنده از اجرای طرح مرمت و بهسازی قنوات این شهرستان با حمایت مالی بنیاد علوی خبر داد.

صدای جنوب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده از کمک ۲ میلیارد ریالی بنیاد برای مرمت وبهسازی ۵ رشته قنات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

حکمت اله همتی اظهار داشت: در طرح مرمت و بهسازی قنوات شهرستان، عملیات لایه روبی، کف شکنی، حفر میل چاه، پیشکار کنی و کول گذاری انجام میگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لنده بیش از ۲۳۰۰ بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد گفت:قریب به ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق این قنوات آبیاری می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده بیان داشت؛ مرمت و بهسازی، قنوات روستاهای موگرمون، آتشگاه، بیشه ای، مال آخوند و قنات شهر لنده عملیاتی میشود.

حکمت اله همتی نژاد ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های بنیاد علوی در بخش کشاورزی افزود: اجرای طرح مرمت و بهسازی قنوات شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال با حمایت بنیاد علوی انجام می گیرد.

همتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت: ۱۸ حلقه قنات داخل شهرستان لنده وجود دارد و عملیات اجرایی سایر قنات های شهرستان هم ان شااله از محل اعتبارات جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در پایان خاطر نشان کرد: سیل در فروردین ماه سال جاری خسارت زیادی به قنوات ما وارد کرد که با اجرای طرح مرمت و بهسازی با حمایت بنیاد علوی ، شاهد تامین آب اراضی کشاورزی در این مناطق، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت