پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1399 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 73282

نخستین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

نخستین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج راه اندازی شد.

صدای جنوب:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین راه اندازی این آزمایشگاه که نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه فتح و تعدادی از مسئولان بهداشتی استان حضور داشتند گفت: این آزمایشگاه با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان جنب سازمان انتقال خون استان و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد شده است.
پرویز یزدانپناه گفت: در این آزمایشگاه روزانه ۱۰۰ نمونه ارسالی از سراسر استان برای تشخیص وجود ویروس کرونا تست می شود.
وی با بیان اینکه این آزمایشگاه مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است اضافه کرد: ۴۸ نمونه از جوابهای تست این آزمایشگاه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال و صحت آن تایید شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) این طرح را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود و لازم است در هر موقعیتی از جمله در مواقع بحران استراتژی بحران داشته باشیم و بتوانیم از تهدیدات فرصت بسازیم.

دکتر حسین کلانتری گفت: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.

وی راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استانها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه ها به سایر استانها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس به طول انجامد.
استاندار همچنین افزود در این ایام دستگاه سی تی اسکن ،رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندیها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

بر پایه گزارش صدای جنوب،این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل؛ هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

تاکنون ۲۰۵ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد نیز ۸ نفر فوت شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت