پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 اردیبهشت 1399 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 74274

اقدام انسان دوستانه یک معلم در سرفاریاب و درسی که به همه داد

پویش «چرخه مهربانی» با هدف کمک به نیازمندان در سرفاریاب از توابع شهرستان چرام کلید خورد.

صدای جنوب:
کرونا با همه دردسرهایش مغلوب مهرورزی مردمی شد که دست یاریگرشان به شیوه‌های گوناگون به کمک مردم آمده است.

جامعه امروز درگیر بحران بیماری کروناست و این ویروس منحوس سرسخت و سمج خانواده‌های بسیاری را داغدار، هزاران نفر را مبتلا و خانواده‌هایی را سردردگم و نگران کرده است.

ویروس کرونا با همه دردسرهایش خالق زیبایی‌ها، مهربانی‌ها و البته خلق صحنه‌های فراموش نشدنی است.

همزمان با شیوع کرونا پویش‌هایی در کشور به راه افتاد و باعث انفجار مهربانی مردم کشورمان برای کاهش اثرات منفی این بیماری شد. دست‌های یاریگر به کمک آمدند و درس‌های بزرگی آموختند.

پویش «چرخه مهربانی» با هدف کمک به نیازمندان در سرفاریاب از توابع شهرستان چرام کلید خورد.

در شرایطی که قرنطینه و تعطیلی کار بر اثر کرونا مردم را در شوک فرو برده است خانواده‌هایی هستند که با از دست دادن شغل و کسادی کسب و کار توان گذران امور معیشتی خود را ندارند.

هزینه پول کتب دانش آموزان در مناطق محروم برای خانواده دانش‌آموزان یک معضل است. خانواده‌ها درگیر تأمین کتاب فرزندانشان هستندکه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل‌، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه می‌کنند.

افزایش هزینه‌ها بیشترین فشار و تأثیر منفی خود را بر سبد هزینه خانوارهای طبقه ضعیف جامعه تحمیل می‌کند و در این میان حتی برخی نگران ترک‌تحصیل‌هایی هستند که زیر سایه افزایش هزینه‌های تحصیل رقم می‌خورد.

در همین رابطه پدر یک دانش‌آموز که امسال به پایه ششم دبستان می‌رود، درباره تأمین وضعیت فعلی گفت: ”اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی داشته باشیم،من سه فرزند دانش آموز دارم که بدون هیچ درآمدی تقریبا نزدیک به دویست هزار تومان هزینه بر می دارد در این شرایط چه کنیم و از کجا بیاوریم؟

افزایش هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان به ویژه کتاب این سؤال را مطرح می‌کند که این وضعیت در روند تحصیل دانش‌آموزان به‌ ویژه در مناطق محروم چه تأثیراتی خواهد داشت.

علی باوند معلم آموزشگاه شهید رجایی پاده سرفاریاب بسیجی پایگاه امام خمینی (ره) در کاری قابل تحسین هزینه کتاب ۱۱ دانش آموز ابتدایی و چهار نفر هم از دانش آموزان دبیرستان روستا را به خاطر وضعیت به وجود آمده پرداخت کرد تا به این شیوه سهمی در جبهه مبارزه با کرونا داشته باشد.

باوند در مدتی که مدارس تعطیل بودند توانست با حضور و سرکشی مداوم در روستا ارتباط خوبی با دانش آموزان بر قرار کند و از درس و آموزش فاصله نگیرند.

این معلم گفت: وقتی روستا ها به شبکه اینترنت دسترسی ندارند چگونه ما با اپلیکیشن شاد آموزش را ادامه دهیم؟

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت