پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اردیبهشت 1399 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 74980

دیدار سرپرست و کارکنان جهاد کشاورزی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت

سرپرست و کارکنان مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت دیدار کردند.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر  در دیدار سرپرست و کارکنان جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: امام راحل وقتی جهاد سازندگی را تشکیل دادند انقلاب در زیر ساخت‌ها بوجود آمد بعد از به ثبات رسیدن زیرساخت‌ها جهاد شکل گرفت.

امام جمعه دهدشت گفت: امنیت غذایی مهمترین رسالت جهاد کشاورزی و چالش جهانی است.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد، اضافه کرد: با وجود حاصلخیزی خوبی که وجود دارد اما بهره‌وری و بهره‌برداری خوب نیست و می‌تواند بهتر باشد.

وحدانی‌فر اظهار داشت: توسعه کشاورزی روستایی برای رونق اقتصاد خانواده مهم است جهاد کشاورزی شهرستان بر توسعه کشاورزی روستایی و استفاده از آبیاری قطره‌ای تمرکز داشته باشد.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: نهاد نماز جمعه صرفا برگزاری نماز جمعه نیست و قرار نیست امام جمعه فقط خطبه بخواند .بنده در حوزه‌های مختلف پیگیری امورات خواهم بود.

وی خواستار اولویت‌بندی کارهای جهاد کشاورزی و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و موانع شد.

علی‌رضا نیکویی‌زاده نیز در این  دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در شهرستان اظهار داشت: این ظرفیت‌ها آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه سطح زیر کشت اراضی شهرستان را ۵۰ هزار هکتار دیم و آبی اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار باغات در شهرستان وجود دارد.

نیکویی‌زاده یادآور شد: سال گذشته در سطح اراضی ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بارندگی و نزولات آسمانی امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن مازاد بر مصرف خریداری شود.

این مسؤول گفت: کشت کلزا نسبت به سال‌های گذشته سه برابر رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

مسئول امور فرهنگی در مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه نیز با بیان اینکه تمامی پرسنل این مدیریت پای کار هستند تاکید کرد:اگر کمبودامکانات کنونی برطرف شود در سال جهش تولید شاهد جهش بزرگی در حوزه کشاورزی کهگیلویه خواهیم بود.

حجت الاسلام دانشخواه افزود:برنامه های دینی و فرهنگی به صورت مستمر و متناسب با ایام و رویدادهای مختلف برگزار و جهادکشاورزی کهگیلویه تعامل مناسبی باهمه ادارات بویژه ادارات فرهنگی و دینی دارد.

وی با اشاره به سطح گسترده این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان ابراز امیدواری کرد با همکاری امام جمعه دهدشت مشکلات حوزه  کشاورزی کهگیلویه پیگیری و برطرف شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت