پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اردیبهشت 1399 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 75291

گزارشی از نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چرام

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان چرام برگزار شد.

صدای جنوب:

فرماندار چرام در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: در برخی نقاط سخت گذر کوهستانی خشخاش کشت شده بود که با همکاری سپاه پاسداران و نیرو‌های انتظامی این مناطق کشف و امحا شد.
هادی فتاحی اصل با بیان اینکه بخشداران و دهیاران باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با کسانی که اقدام به کشت خشخاش می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند افزود: نیرو‌های مبارزه با مواد مخدر در خصوص دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و امحا مزارع کشت خشخاش در منطقه، عملکرد مطلوبی داشته اند.
وی با اشاره به اهمیت انجام کار‌های فرهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند نقش مناسبی را ایفا کند.
فتاحی اصل افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری تئاتر، جشنواره و نمایشگاه با موضوع مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و آموزشی خوبی می‌تواند انجام دهد.
وی با تاکید بر پاکسازی مکان‌های متروکه که به محل امنی برای معتادان تبدیل شده، اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید موضوع معرفی زعفران به عنوان کشت جایگزین خشخاش را با جدیت پیگیری کند.
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان چرام هم گفت: با هدف مبارزه با مواد مخدر دوره‌های آموزشی رایگان برای بهبودیافتگان مواد مخدر برگزار می‌شود.
حبیب الله آبرومنده پناه افزود: سال گذشته ۳ دوره آموزشی رایگان برای بهبود یافتگان برگزار شد.
وی ادامه داد: افرادی که موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی ۱۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چرام هم گفت: با کسانی که در زمینه کشت خشخاش فعایت دارند با جدیت برخورد می‌شود.
سرهنگ رحیمی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در شهرستان مشکلی نداریم، افزود: ۱۵ نفر از خرده فروشان مواد مخدر از ابتدای امسال دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه امسال ۷ پرونده کشت خشخاش به مراجع قضایی ارسال شد ادامه داد: ۳ نفر در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ رحیمی از کشف ۵۰ لیتر مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۴۰۰ کیلو کشمش نیز به همراه دستگاه تهیه مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

تیم مدیریتی  چرام پس از موفقیت در مهار ویروس کرونا نشان داده می تواند عوامل بحران زا را برای این شهرستان تبدیل به فرصت نماید و جایگزینی کشت زعفران به جای مواد مخدر و برگزاری دوره برای بهبودیافتگان و کمک به اشتغالزایی آنها در همین زمینه میباشد.

هرچند نباید از اقدام ارزشمند این شورا در رسانه ای کردن مشروح جلسه غافل شد اقدامی که در سایر شهرستان ها کمتر دیده می شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت