پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1399 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 75790

فرماندار کهگیلویه :

امکانات نقاهتگاه بیماران کرونایی در دهدشت افزایش یابد

علیرضا اتابک امروز در دیدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در فرمانداری دهدشت با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کوید ۱۹ در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای ورود ویروس با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت تجمعات بیماری کنترل شد

صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه گفت: با آغاز بازگشایی صنوف و فاصله‌گذاری هوشمند نگرانی‌هایی برای سرایت ویروس بوجود آمد و پس از آن بود که آمار مبتلایان در شهرستان سیر صعودی به خود گرفت.

اتابک با اشاره به موج کرونا در روستاها گفت: کلایه، کوشک و چهارمه از روستاهای درگیر بیماری بودند و خوشه‌های ویروس بیشتر خانوادگی بود و کنترل را کمی دشوار کرد.

فرماندار کهگیلویه افزود: خوشه‌های کلایه و کوشک قطع شد اما در چهارمه تعدادی از بیماران به نقاهتگاه نیامدند و این نگرانی وجود دارد که ویروس را به دیگران منتقل کنند.

اتابک عدم همکاری مردم را متذکر شدو تصریح کرد: حضور مردم در مراسمات شلوغ و غیرضروری به مشکلات بیشتر دامن زده است.از طرفی مقاومت مردم برای حضور در نقاهتگاه از مشکلاتی است که روزانه با آن درگیر هستیم تا جایی که گاهی برای انتقال یک بیمار به این مرکز درمانی مجبور به استفاده از مأمور انتظامی می‌شویم.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان و تعطیلی ادارات این استان ما را نگرانی مسافرت مردم به شهرستان کرده است، از مردم خواست در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع ویروس با مسؤولان همکاری کنند.

اتابک با اشاره به فعال بودن ۲۵ تخت نقاهتگاهی در دهدشت گفت: امکانات نقاهتگاه باید بیشتر شود تا بیماران را بتوانیم در این مرکز ماندگار کنیم.

محمد مهدی بانشی نیز  اظهار داشت: رئیس شبکه بهداشت و درمان و معاون بهداشت در شهرستان سیاست‌های دانشگاه را اجرا می‌کنند و نیازی به استقرار نماینده ویژه پیگیری کرونا احساس نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استراتژی دانشگاه کماکان کنترل بیماری است و در این کار موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های موفق در کنترل ویروس کرونا است، افزود: در میزان بروز بیماری نصف کشوری و  در فوت یک ششم کشوری قرار داریم.

این مسؤول اضافه کرد: بطور متوسط تعداد مرگ و میر استان باید ۸۰ نفر باشد اما آمار ۹ نفر نشان می‌دهد ما خوب عمل کردیم و بیمارستان‌های ما تحت فشار نبود.

بانشی در خصوص وضعیت شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: این شهرستان در مرحله اول با ۹۹ درصد غربالگیری و در مرحله دوم ۱۰۲ درصد از شهرستان‌های موفق بود.

وی افزایش آمار مبتلایان را ناشی از تقویت بیماریابی دانست و با بیان اینکه نگرانی از بابت آمار وجود ندارد، گفت: موج‌های نگران کننده به سمت کاهشی پیش می‌رود.

این مسؤول به همجواری خوزستان و شرایط فعلی این استان اشاره کرد و افزود: تنها نگرانی ما حضور مسافران از خوزستان است که می‌طلبد با اعمال محدودیت‌ها این نگرانی رفع شود.

بانشی همکاری مردم در مهار بیماری را ضروری دانست و گفت: سیستم بهداشت وظیفه خود را انجام داده و هماهنگی‌های برون بخشی همه دستگاه‌ها نیز مطلوب بود اکنون کار دست مردم است.

وی ضمن توصیه مردم به رعایت اصول بهداشتی به عنوان راهکار اصلی پیشگیری از کرونا، افزود: از تجمعات و  مراسمات ختم و عروسی پرهیز کنند تا بتوانیم مانند مرحله اول کار را به خوبی پیش ببریم.

بانشی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و جامعه مهمان از سایر استانها نپذیرند و مهمانی نروند چرا که اشتباه یک فرد دامان یک استان را خواهد گرفت.

بانشی با بیان اینکه در مرحله احتمال اپیدمی قرار داریم، از اختصاص ۲۰ تخت جدید آی‌سی‌یو به استان خبر داد و گفت: سهم کهگیلویه از این تخت‌ها بیشتر خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت