پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اردیبهشت 1399 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 75881

آنچه‌در‌جلسه‌شورای‌سلامت‌لنده‌مطرح‌شد:

جدیدترین جزئیات از مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان لنده

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لنده از انجام ۳۱۸ مورد تست کرونا انجام که از این تعداد۲۲ نفر شناسایی که۲۱مورد بهبودی و تعداد۷ مورد جدید امروز افزایش داشته ایم که کل تعداد بیماران کرونایی تا کنون به بیش از ۲۹نفر رسیده است.

صدای جنوب

یازدهمین جلسه شورای سلامت شهرستان لنده با حضور اعضای این جلسه به ریاست فرماندار این شهرستان در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان برگزارشد.

در این جلسه نورمحمد نعمتی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی گفت: در جدیدترین آمار شهرستان لنده هفت مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۲نفر مرد و ۵نفر خانم هستند که با این تعداد آمار کرونایی های شهرستان لنده بیش از ۲۹ نفر رسیده است.

وی افزود: عدم توجه به توصیه های حوزه بهداشت و درمان باعث افزایش سطح بیماری در شهرستان لنده شده است.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان لنده تصریح کرد:همجواری با استان خوزستان که در حال حاضر در اوج بیماری است باید کمتر شود تا از شیوع آن جلوگیری شود.

در ادامه نیز  امام جمعه شهرستان لنده گفت: باتوجه به افزایش میزان بیماران لازم است مصوبه این جلسه فورا به استان و ستاد ملی کرونا اعلام شود تایک تصمیم گیری قاطع صورت گیرد.

وی افزود:در شب های قدر نیز انتظار داریم که فقط در زمان اعلام دو ساعت تنها شب های قدر برگزار شود و بیش از آن به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

در ادامه نیز سید خدا دوست موسوی گفت:از تعداد ۲۲ نفر قبلی ۲۱ نفر درمان شدند که متاسفانه وجود هفت نفر جدید در شهرستان لنده نگران کننده است که باید تدابیر جدیدی در این خصوص اعمال شود.

وی اظهارکرد: تجمعات مردمی و عدم توجه به پروتکل های بهداشتی باعث افزایش بیماران کرونایی شده است که این موضوع باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود تا بیش از این شاهد افزایش بیماری نباشیم.

فرماندار شهرستان لنده در ادامه تصریح کرد: تماس هایی با مسولان استانی داشتیم که وضعیت شهرستان تغییر کند چرا که که باتوجه به وضعیت پیش آمده قطعا آمار در حال افزایش است.

موسوی اظهارکرد: فعالیت مساجد و برنامه های شهرستان برابر مصوبات استانی تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی امکان پذیر است و لازم است که متولیان این برنامه ها فاصله های تعیین شده و وقت تعین شده را حتما اجرایی کنند.

وی در ادامه گفت: در بحث مدارس باید سیاست های سخت گیرانه ای اتخاذ شود تا از شیوع بیماری در مدارس و بین دانش آموزان به جد جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان لنده گفت: گروه های جهادی بسیج در ضدعفونی مدارس مشارکت لازم را داشته باشند و مدارس نیز با توزیع ماسک و دستکش حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و  لیست خانواده هایی که مبتلا هستند را باید در اختیار حراست آموزش و پرورش قرار دهند.

وی تاکیدکرد: همجواری با استان خوزستان از چالش های اساسی است که باید حتما رعایت شود تدابیر لازم در مناطق گردشگری باید صورت گیرد.

موسوی اظهارکرد: در بحث کشتار گاه شهرداری و تجمع سگ های ولگرد  باید شهرداری و شورای شهر لنده اقدامات مقتضی در خصوص فنس کشی و یا دیوار کشی این کشتار گاه انجام دهند تا از تجمع سگ های ولگرد جلوگیری شود چرا مخاطرات جانی برای مردم را در پی خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت