پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 خرداد 1399 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 77106

فرماندار عنوان کرد:

خطای انسانی عامل آتش سوزی های مزارع کهگیلویه/نقش دهیاران در مقابله با حوادث احتمالی روستاها

علیرضا اتابک بابیان اینکه عامل بسیاری از آتش سوزی های اخیر در شهرستان خطای انسانی بوده است ؛اظهار داشت:متاسفانه در این آتش سوزی ها بخش مهمی از زحمات یک ساله کشاورزان نابود شد.

صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان در ابتدای جلسه از دهیاران جهت همکاری در بحث کرونا تشکر کرد.
علیرضا اتابک بابیان اینکه عامل بسیاری از آتش سوزی های اخیر در شهرستان خطای انسانی بوده است ،اظهار داشت:متاسفانه در این آتش سوزی ها بخش مهمی از زحمات یک ساله کشاورزان نابود شد.
اتابک با بیان اینکه وزش باد ،شدت گرماو خشک شدن بوته ها،همچین خشک شدن محصولات گندم و جو ،مزارع را مستعد آتش سوزی کرده است،افزود: حتی در سریعترین واکنش ها هم حجم زیادی از دست رنج مردم طعمه حریق میشود.
وی اضافه کرد در یک فقره آتش سوزی مزارع دشت مازه نیروهای امدادی در کمتر از ۲۰دقیقه وارد عمل شدند و سریعترین واکنش را داشتیم با این وجود به علت وزش بادهای فصلی قریب به ۱۰هکتار از گندم ها خاکسترشد.
فرماندار کهگیلویه تشکیل اکیپ های واکنش سریع در مقابله با حوادث در روستاها را ضروری دانست و گفت:هر دهیار باید برنامه ریزی کند و شورای مدیریت بحران تشکیل دهد و تیمی برای اعزام سریع به محل حوادث احتمالی روستاداشته باشد.
اتابک با اشاره به ویژگی های خوب یک دهیار گفت:دهیار باید با مطالبه گری مشکلات روستا نقش خود را به عنوان معتمد روستا اجرا کنند.
فرماندار در ادامه با اشاره به اهمیت گردشگری روستاها در رونق اقتصاد به دهیاران تاکید کرد:مردم را تشویق به احیای روستاها کرده واز ظرفیت روستا ها استفاده کنید.
وی با بیان اینکه بدون همکاری مردم آتش سوزی مهار نمی شود،گفت :در بحث مقابله با کرونا نیز مردم جلودار بودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت