پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1399 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 77476

استقرار ۶بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد مهار/دوستداران طبیعت و محیط زیستی که دلسوز تر از مسئولین منابع طبیعی و محیط زیست در کنارشان بودند

معاون حفاظت و امور اراضی و مدیرکل دفتر مطالعات و مهندسی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور از مناطق آسیب دیده ازاطفاءحریق خاییز کهگیلویه و دیل گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

صدای جنوب:

معاون حفاظت و امور اراضی و مدیرکل دفتر مطالعات و مهندسی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور از مناطق آسیب دیده ازاطفاءحریق خاییز کهگیلویه و دیل گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

بهمن افراسیابی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه سالانه شاهد بارش‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اظهار کرد: این امر سبب رویش علف‌زارهای بسیار زیاد می‌شود که هنگام خشک شدن، خطر بسیار بالایی برای آتش گرفتن جنگل‌های استان به شمار می‌رود.
وی افزود: تنها مسئله‌ای که می‌تواند کاهش وقوع آتش سوزی جنگل‌ها موثر باشد عوامل پیشگرانه و فرهنگ سازی مناسب است.
افراسیابی گفت: با پیگیری‌های استاندار، معاون عمرانی و مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی در اختیار استان قرار گرفته و ظرف چند روز آینده تجهیزات انفرادی را هم در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار خواهیم داد.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: طی تفاهم نامه با ستاد بحران کشور بالگرهای هلال احمر و هلی‌کوپتر کشور به صورت شبکه منسجم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش سوزی مستقر شدند و تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت مهار آتش‌سوزی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود شاهد شروع مجدد آتش سوزی در استان باشیم،گفت: ۶ بالگرد در استان مستقر شده تا هرچه سریع‌تر بتوانیم آتش‌سوزی را مهار کنیم.
افراسیابی افزود: همدلی و همراهی مردم برای مهار آتش‌سوزی بزرگترین پشتوانه منابع طبیعی و محیط زیست است و در حال حاضر دوستداران طبیعت و محیط زیست شاید از مسئولین منابع طبیعی ومحیط زیست دلسوزتر هستند.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به مشکل کمبود نیرو در منابع طبیعی استان گفت: طی مکاتبه و پیگیری مدیرکل منابع طبیعی در حال بررسی مشکلات کمبود نیرو در استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از نیروهای منابع طبیعی آبخیزداری استان در راس مدیرکل منابع طبیعی که به طور جد در طول شبانه روزی پای کار است تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت