پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1399 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 79659

بهبود یافتگان بالینی بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۸ مورد رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در پنجمین روز از تیرماه ۹۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند.

صدای جنوب :

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در پنجمین روز از تیرماه ۹۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بالینی بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹۶۸مورد  گزارش شده است.

وی بااشاره به اینکه ۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بستری هستند، ابراز داشت: امروز نیز جواب ۲۳۸ نمونه از آزمایشگاه های سلولی مولکولی دریافت شد که درصد زیادی از مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان های گچساران، بویراحمد و لنده بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از شمار مبتلایان امروز، ١۴ بیمار سابقه سفر به استانهای مجاور را داشتند.

وی یادآور شد: استان در حال عبور از مرحله خطرناک موج اول می باشد و اگر به این موضوع توجه نشود باید منتظر افزایش مرگ و میرهای جدید در همه اقشار مردم به خصوص در افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای باشیم که این ضررها و عوارض قابل جبران نمی باشند.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه گچساران به وضعیت قرمز نزدیک شده است، خاطر نشان کرد: به ترتیب شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، باشت و بهمئی نیز نسبت به رعایت دستورالعمل جدید اهمیت کمتری به خرج داده اند و در معرض خطر هستند.

وی اذعان داشت: نظارت بیشتر بر فروشگاه‌ها و موسسات اداری و مالی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات، نرفتن سفر به استان های مجاور و حتی به شهرهای مجاور استان، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری، تعطیلی تجمعات و جمع های خانوادگی تا عادی شدن اوضاع لازم و ضروری است.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: مشارکت بیشتر هنرمندان، سیاسیون، روحانیون،  ورزشکاران، جوانان و دانشگاهیان در اقناع سازی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کاهش بیماری  و گذار از موج کرونا تاثیر فراوانی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت