پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 تیر 1399 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 81109

جلسه شورای طرح اقدام ملی مسکن شهرستان کهگیلویه برگزارشد

جلسه شورای طرح اقدام ملی مسکن شهرستان کهگیلویه با حضور مدیران کل راه وشهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب :

جلسه شورای طرح اقدام ملی مسکن شهرستان کهگیلویه با حضور مدیران کل راه وشهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

پژمان نیک اقبالی موضوع مسکن و اجاره بها را دارای اهمیت ویژه ای دانست که مورد تاکید مقام معظم رهبری و سایر مسئولان ارشد نظام است.

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن علاوه بر کیفیت،

تا آورده سهم سی درصد را واریز نکند هیچ اقدامی نخواهیم کرد و درصورت نیاز تمامی دستگاه‌های اجرایی زمین های مازاد را دراین طرح واگذار خواهند کرد.

وی ادامه داد:استان ما جزء اولین هاهست و درطرح میکن مهرهم جزپنج استانی هستیم که پرونده آن در حال تمام شدن است و باتوجه به استقبال و موفقیت در طرح مسکن مهر ظرفیت و سهم استان را۲۸۳ درصد اضافه کردیم و درمرحله ثبت نام نیز ظرفیت استان در نخستین ساعات تکمیل شد.

وی ادامه داد:در دهدشت در مرحله اول ۱۷۹ مجوز گرفته شد که این افراد پس از پالایش طبق تعهد ما با تامین زمین دراختیار بنیاد مسکن قرار خواهند گرفت که گزار‌ش پیشرفت فیزیکی دراختیار مسئولان درتهران و استان قرار داده می شود .

نیک اقبالی تصریح کرد در طرح اقدام ملی مسکن ما نظارت میکنیم و مالک، زمین رامی سازد و طبق سرانه تلاش مااینست که باکمترین قیمت افراد را خانه دار بکنیم و زمین بصورت ۹۹ساله به آنها داده خواهد شد.

 

وی گفت: سایت مسکن مهر چون مکمل این طرح است و ازطرفی سهمیه ۲۰۰ایثارگر و سایر تعهدهای دومعلولی و طلاب با رویکرد جدید در طرح اقدام ملی دیده شده احداث می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیزگفت:درشهردهدشت درشرایط کنونی ساختمان صدمتری ۳۵۰تومان هزینه دربردارد  از همین رو ماساختمان هارا دوطبقه می‌سازیم که در جهت کاهش هزینه ها متقاضیان استقبال کردند.

جنتی تاکید کرد:دردهدشت بالاترین سهم آورده واریزشده و بالاترین استقبال شده که عملبات احداث این مجموعه توسط ۶۰متفاضی اجرایی شده است.

جانمایی پروژه اگر چه بهانه اصلی برگزاری این جلسه بود ولی فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن باید در ورودی ها در جهت بهتر شدن المان شهری احداث شود زیرا تجربه مسکن مهرهیچ کمکی نکرده است.

اتابک اجبارمردم در سکونت در جایی که مناسب نیست را اشتباه فاحشی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: ازنظر بافت اجتماعی و معارضات مشکلاتی راایجاد خواهد نمود.

وی با انتقاد از جانمایی مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی مسکن دردهدشت گفت:احداث مسکن مهر دریاسوج درنقاط مختلف تقسیم شده اما دردهدشت دریک نقطه محصورشده و متقاصی محکوم به انتخاب ماست از همین رو بااحداث طرح اقدام ملی مسکن در مکان پیش بینی شده مخالفم و این را خیانت میدانم.

نیک افبالی در پاسخ به سخنان فرماندار کهگیلویه گفت:ما قبول داریم که این طرح باید به شهر هویت دهد اما طبق قانون تنها از زمین های دراختیار خودمان و یا زمین های مازاد ادارات باید این طرح را اجراکنیم و اجباری هم نیست که در یک نقطه باشد.

جنتی نیز تاکید کرد:اگر در مکان تعیین شده طرح احداث نشود طرح مسکن دهدشت تعطیل می‌شود.

توجیه اشتباهی که معاون راه وشهرسازی کرد بحث را تاحدودی وارد حاشیه نمود. این مقام بااشاره به ساکنان مسکن مهردهدشت گفت:۱۷۹مجوز جدید به سرنوشت ۹۱۲ نفر دچار شوند و نباید در این‌باره نگران باشیم.

پس از واکنش تند بالوایه رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت و فرماندار کهگیلویه، مدیر کل راه و شهرسازی در جهت آرامش جلسه تاکید کرد:مجوزی برای خرید زمین نیست و اگر زمین دیگری باشرایط طرح اقدام ملی مسکن اهدا شود ما اعتراض نداریم.

داربام مشاور استاندار درامور ایثارگران نیز گفت:،، در جانمایی طرح تبعیضی میان سهمیه ۱۷۹نفر و ۲۹۶ ایثارگر نباید دیده شود.

اتابک فرماندار کهگیلویه که بر نظر خود تاکید داشت، افزود:امیدواریم بحث مسکن مهر بزودی تعیین تکلیف بشوند و زمین های مازاد ادارات نیز در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی گفت: بنیاد مسکن طرح جامع شهری را به شهرداری ابلاغ کند و در جلسه ای با حضور معاونت عمرانی طرح اقدام ملی مسکن و ایثارگران به بنیاد مسکن واگذار و طبق موافقت مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات مختلف به آنها ارائه خواهد شد…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت