پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مرداد 1399 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 82567

واکنش قاطع رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به مشکل برنج کاران چرامی

این روزها جهادکشاورزی در سطح استان وشهرستان در خط مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و بیماری منحوس کروناست و در حوزه برداشت محصولات زراعی و باغی و تامین گوشت مورد نیاز مردم و همچنین مقابله با آتش‌سوزی ها کارنامه درخشانی دارد اما متأسفانه معلوم نیست با همه این خدمات چرا برخی دیواری کوتاه تر از مجموعه جهاد کشاورزی نمی بینند…..

صدای جنوب :

اخیراً برنج کاران شهرستان چرام با مشکل کمبود آب و خطر خرابی محصولشان روبرو شدند، و این مسئله را با جهاد کشاورزی چرام در میان گذاشته، که با همکاری جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مشکل برنج کاران منطقه حل شد و محصولشان از کم آبی و خراب شدن نجات یافت. اما با وجود تلاش جهاد کشاورزی، برخی افراد مشخص نیست به چه دلیلی تشکر و قدردانی خود را از مدیرجهاد کشاورزی می‌کنند، و از آن طرف با انتشار مطالب ناصحیح سعی در وارونه جلوه دادن تلاش جهاد کشاورزی استان دارند.
به گزارش صدای جنوب به نقل از کبنا؛ بارها مسئولان در سطح استانی این تذکر را داده‌اند که برنج کاری در مناطق جنوبی کشور، به دلیل مصرف زیاد آب ممنوع است، در هفته‌های اخیر نیز مدیرعامل آب منطقه‌ای استان به این موضوع اشاره کرد. کشاورزان باید مدنظر داشته باشند که استان با وجود نعمت خدادادی آب، در مناطق گرمسیری به دلیل گرمای زیاد، و ایجاد مشکلات کم آبی، باید کشت دیگری را برای زمین‌های خود انتخاب کنند، کشت برنج به ضرر مردم منطقه و اقلیم و آب منطقه تمام خواهد شد.
اما با وجود ممنوعیت کشت برنج، سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مساعدت کرده و مشکل برنج کاران را از طریق جهاد کشاورزی شهرستان چرام حل کرده، ولی برخی افراد «با وجود حل شدن مشکل» سعی در سیاه نمایی دارند.

خط ویژه تسهیلات مکانیزاسیون برای کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد / وارد شدن بیش از 24 هزار تن کود شیمیایی به استان / حساسیت جهاد کشاورزی بر روی تغییر کاربری اراضی / برخورد قانونی با متخلفان ( + فیلم )
تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: کاشت برنج به غیر از مناطق شمال کشور ممنوع است، با این حال برای آنکه کشاورزان چرام ضرر نکنند آقای استاندار و خود ما و آقای موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اهتمام داشتیم که این موضوع برطرف شود.
تاج الدینی اظهار کرد: علارغم اینکه هیچگونه اعتباری نداشتیم، جهاد کشاورزی شهرستان را موظف کردیم با فرماندار و آب منطقه‌ای طی جلسه‌ای، آب در اختیار کشاوران قرار دهند. لذا مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی ورود پیدا کرد، لوله پیدا کردند و نصب کردند، کارشان رواج پیدا کرد. آقای حیدرپور مسئول مستقیم برنج کاران این قسمت است. شخصاً از بنده تشکر کرد و گفتند که خیلی به ما کمک شد. ولی اینکه دوباره ایشان مطلبی در رسانه‌ها انتشار داده است، نمی‌دانیم از کجا خط می‌گیرد و چرا اینکار را می‌کند!
تاج الدینی افزود: اگر جهاد کشاورزی استان به اداره جهاد شهرستان امکانات ندهد، جهادکشاورزی شهرستان  چطور می‌تواند کمک کند؟ جهاد کشاورزی شهرستان گفتند ما اعتبار نداریم! گفتیم این کار را انجام بدهید، قرارداد ببندید، در اعتبارات سال جدید این را جبران خواهیم کرد و کمک می‌کنیم.
تاج الدینی گفت: از زمانی که به مشکل برنج کاران رسیدگی شده، تا به حال کسی به بنده و جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نکرده است. مشکل برنج کاری‌های چرامی حل شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت