پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 آبان 1395 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 8327

واکنش ۳ مورخ و نویسنده استان به خبر تغییرنام کهگیلویه و بویراحمد!

اگر جرات دارید نام استان را تغییر دهید/لیاقت کهگیلویه وبویراحمد را نداریم/با تغییر نام استان، گذشته وهویت تاریخی آن گم می شود

در این استان هر گاه که بی کفایتی و بی لیاقتی مدیرانش باعث ایجاد مشکلات و دردسر برای مردم میگردد و مطالبات و خواسته های به حق مردم فزونی میگیرد بلافاصله مسائل بی اهمیت و بی ارزش از طرف این کوته اندیشان نمود پیدا می کند

پایگاه خبری صدای جنوب:

حمید طاهری بویراحمدی،فتحعلی بزرگمهر وحسین اذرشب ازنویسندگان،مورخان و تاریخ شناسان مطرح استان  در مطلبی برای صدای جنوب به ماجرای تغییرنام استان واکنش نشان دادند.

حمیدطاهری بویراحمدی:اگر جرات دارید نام استان را تغییر دهید

روز از نو!
در این استان هر گاه که بی کفایتی و بی لیاقتی مدیرانش باعث ایجاد مشکلات و دردسر برای مردم میگردد و مطالبات و خواسته های به حق مردم فزونی میگیرد بلافاصله مسائل بی اهمیت و بی ارزش از طرف این کوته اندیشان نمود پیدا می کند. مسئله ی تغییر نام استان یکی از این مسائل است. در شرایط کنونی که فقر و بی کاری و اعتیاد و ………..
در جامعه روبه افزایش است و مدیران کل در ادارات هم به پر کردن جیب خود و زد و بند سیاسی با صاحبان قدرت مشغول اند، امام جمعه محترم یاسوج سخن از تغییر نام استان به میان آورده و در باره آن داد معنی داده است . امام جمعه به جای آنکه از مدیران کل که با پارتی بازی بخاطر راهیابی مجدد نماینده بویراحمد به مجلس شورای اسلامی صدها نفر را غیر قانونی استخدام کردند ( نظیر شرکت گاز و شرکت برق) و میلیارد ها تومان ضرر و زیان به بیت المال وارد کرده اند ، توضیح بخواهد و آنها را به دادگاههای صالحه معرفی کند به فکر تغییر نام استان افتاده است . تغییر نام استان چه سودی دارد و چه مشکلی را حل میکند؟ کدام یک از مردم ما مشکل شان نام استان بوده است که مثلا دراز است و سنگین است و ………….
استان ما هم نظیر چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان و ………………….. فعلا مشکل نام ندارد. اگر عده ای بی سواد نمی توانند این نام را تلفظ کنند تقصیر از کیست؟
استاندار هم به جای حمایت کردن از مدیران ضعیف و ناتوانی که ادارات متبوع شان را به ورشکستگی کشانده اند؛ بهتر است به فکر چاره کار باشد . جابجا کردن اهمیت مسائل خیانت بزرگی به جامعه است. امروز مهمترین مشکل این استان ، مدیران ضعیفی هستند که بر گرده ی ملت سوار شده اند ، و به تاخت و تاز خود می پردازند . تغییر نام استان نه یک نیاز است و نه ضرورت دارد. وقتی مشکلات اصلی استان حل شود مشکلات فرعی هم حل خواهد شد. آن موقع دیگر تغییر نام استان جای اعتراض نخواهد داشت ،بنابراین اگر جرات دارید نام استان را تغییر دهید.

فتحعلی بزرگمهر جانباز و نویسنده کتب دفاع مقدس:

مالیاقت کهگیلویه و بویراحمد رانداریم

مشکل استان نام ان نیست بلکه مدیران بدون تخصص، درحوزه مدیریتی ناتوانی خود راباسرگرم کردن مردم میگذرانند.

نویسنده اثاردفاع مقدس گفت:باتغییرنام چه دردی از فقر بیکاری درمان میشود ایاباتغییر نام ایجاداشتغال میشودیااینکه اعتبار بیشری میدهند این استان یادگار برنو به دستان چابک سوارانی همچون خانطلای بهمیی وجنگ گجستان تامرادی است که ازدهستانی استانی ساخته اندولی مالیاقت اداره انرا نداریم.

حسین اذرشب مورخ و تاریخ شناس:با تغییر نام استان، گذشته وهویت تاریخی آن گم می شود.

تغییرنام امرمشکلی هست زیراباتغییرنام گذشته وهویت تاریخی آن گم می شودولی دردرازمدت می توان به دیگران فهماند که مثلااستان زاگرس همان کهگیلویه وبویراحمداست.
اذرشب گفت:این چهارمین باری است که می خواهندنام استان مان راتغییربدهندبه این علت که هم بقول خودشان طولانی است وهم دیگران نمی توانندآن راتلفظ کنند ودربیان آن مشکل دارند.
اینجانب در دو مرحله اول مخالفت کردم ولی بارسوم بصورت حضوری نظرخواستندو در کمال تاسف نام های عجیب وبرخی توهین آمیز را مطرح نمودند و تاکید کردند نام انتخابی در میان این اسامی است و اما نگفتندکه این اسامی  را چه افرادی انتخاب کرده اند.
مورخ شهرستان کهگیلویه ادامه داد:یکی از این اسامی ، استان کوهستان بود که پاسخ دادم بیش ازنیمی از جمعیت کشورایران درکوه های زاگرس والبرززندگی می کنندواین توهین آمیزاست مثلامی گویندمگرازکوه آمده ای؟
نامی دیگر نفت خیزبودکه بیان کردم بااین اسم ذهن همه متوجه خوزستان می شود و ازطرفی نفت صدسال دیگرتمام وفراموش می شود.
نامی دیگر استان جنگلی بودکه بازتوهین آمیزبود.
خوزستان شرقی نام دیگری بودکه نوشتم اشتهارتاریخی مابالاترازخوزستان است چرانام مان راازاوگدایی کنیم؟ازطرفی این اسم طولانی بود.
بازرنگ نام دیگری بود که از نام روستایی انتخاب شده بود.
وی افزود:استان دنا همواره مطرح بوده است که تنهانام قله ای اززاگرس بزرگ است و دراینصورت همان زاگرس مناسب تر است.
درپایان درتمامی اسامی اعلام شده استان پارسیان راپسندیدم وپیشنهاد نمودم که نام کهگیلویه برهمان نقاط بماندونام بویراحمدهم برهمان منطقه بماندتاتاریخ مان فراموش نشود.
اذرشب درپایان گفت:درچندروزاخیر نام زاگرس جنوبی نیز درفضای مجازی پیشنهاد گردیده و دلیل آنها استان خراسان است که لازمست توضیح دهم اولاخراسان نام یک منطقه ی خاص بوده ولی مادواستان نیستیم که به زاگرس جنوبی وزاگرس شمالی تفکیک گردند بلکه استان های کردستان،همدان،لرستان،ایلام،چهارمحال وبختیاری،کهگیلویه وبویراحمدو فارس درزاگرس قراردارندوهدف ما اینست که نام استان کوچک وآسان شود نه این که باز آن را طویل وتریلی کش بکنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت