پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1399 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 89520

خبر خوش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان برای کشاورزان؛

مشکل کمبود بذر در کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: کود‌هایی که در استان توزیع میشود شامل کود‌های تکلیفی و کود‌های غیرتکلیفی است.

صدای جنوب :

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: کود‌هایی که در استان توزیع میشود شامل کود‌های تکلیفی و کود‌های غیرتکلیفی است.

شهرام عسکری افزود:کود‌های تکلیفی کود‌هایی هستند که سازمان جهاد کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی از خارج از کشور خریداری می‌کند در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هیچ گونه کمبودی در خصوص توزیع کود به خصوص کود اوره که متقاضی زیادی دارد نداشتیم.

عسکری با اشاره به اینکه توزیع کود شیمیایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است افزود: تاکنون ۱۶ هزار تن کود اوره در اختیار کشاورزان قرار داده ایم که ۲۳ هزار تن توسط خدمات حمایتی و ۵ تن نیز توسط تعاون روستایی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: کود‌های غیر تکلیفی کود‌هایی هستند که شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی اقدام به تهیه و تولید این کود‌ها می‌کنند و کارگزاری‌ها و فروشگاه‌های جهاد کشاورزی می‌توانند اقدام کنند و از این کود‌ها خریداری و در اختیار کشاورزان قرار دهند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان در زمینه تهیه و توزیع بذر نیز گفت: امسال به لحاظ شرایط خوب بارندگی که در استان حاکم بوده خوشبختانه کشاورزان استقبال خوبی از بذر گندم به خصوص بذر اصلاح شده داشتند.

عسکری با اشاره به اینکه با توجه به قیمت گندم، بیشتر کشاورزان زمین‌های خود را به زیر کشت بذر گندم بردند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده برای کشاورزان تهیه شود، اما گندمی که امسال تهیه شده بالغ بر ۸ هزار تن است.
وی گفت: با توجه به اینکه سال‌های گذشته به استان‌های دیگر نیز بذر صادر می‌کردیم، اما امسال میزان صادرات را کم کرده ایم تا اکثر بذر‌ها را در اختیار کشاورزان خود قرار دهیم.

عسکری ادامه داد: مقرر شده است که ۸۰۰ تن بذر از سیلو خارج شود و در اختیار کشاورزان قرار دهیم با این اقدام دیگر مشکل کمبود بذر نخواهیم داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت