پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 بهمن 1399 ساعت 09:11:: شناسه خبر: 93368

عملکرد یکساله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تشریح شد

عملکرد یکساله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تشریح شد.

صدای جنوب :

عملکرد یکساله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تشریح شد.
حکمت الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سال جهش تولید موفقیت‌های زیادی در تحقق این شعار که از منویات رهبر معظم انقلاب است داشته اند.
وی‌گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نرمانی افزود:در سال زراعی با کسب رتبه اول استانی بیش از از ۲۷ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.
وی ادامه داد خرید کلزا با جهش امیدوار کننده به ۴۰۰ تن رسیده که با همت همکاران و استقبال کشاورزان این رقم در سال جدید افزایش چشمگیری خواهد داشت.
نریمانی تنوع کشتی و روی آوردن به اقلام پرمصرف را از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای مزارع p.v.s گندم, جو, کلزا و حبوبات در سطح ۷ هکتار و با به کارگیری ۱۴ رقم جدید با همین هدف انجام گردید.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه افزود:۱۵۰۰تن بذور اصلاح شده گندم بین شهروندان توزیع شد .
وی بیان کرد: علیرغم همه مشکلات با همکاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی ،معاون بهبود تولیدات گیاهی و سایر همکاران استانی و شهرستانی ۶ هزار و ۶۵۰ تن کود در سطح شهرستان توزیع شد.
وی توجه ویژه به گیاهان دارویی و اجرای۶ مزرعه درسطح ۱۰هکتار را از دیگر دستاوردهای این مدیریت خواند و گفت : ۶گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۶۰۰ متر مربع نیز راه اندازی و تسهیلات مناسب به آنها پرداخت گردید.

این مسوول با اشاره به کنترل آفات و بیماریهای مزارع گندم جو و کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک علیه شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس در سطح ۵ هکتار انجام و از خسارات به کشاورزان جلوگیری شد.
وی اظهار کرد:در مجموع ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده های کشاورزی اعطاء تاکشاورزان باتوجه به مشکلات وشرایط کرونایی دغدغه ای نداشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با بیان خدمات انجام شده در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده‌های دامی توزیع و چهار طرح تولیدی بهره‌برداری که تاثیر چشمگیری در شهرستان داشته است.
حکمت الله نریمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فنی و زیربنایی خاطرنشان کرد: سدمخزنی کوهبرد در سال اخیر باپیشرفت مطلوب ۲۵درصدی و هزینه کرد ۵/۵میلیاردتومان این طرح مهم علاوه براشتغالزایی سبب رونق کشاورزی خواهد شد.
وی ادامه داد:برای بهره برداری کامل این سد باپیشرفت کلی ۹۵درصد تاکنون ۲۲میلیاردتومان هزینه شده است.
نریمانی توجه به ساماندهی کانال های ابیاری کشاورزی را مهم دانست و گفت: ۱۹ کانال کشاورزی با هزینه ۱۸ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال تکمیل و بهسازی شد.
وی پرداخت مطالبات پیمانکاران، مطالعه و احداث پل بین مزارع کشاورزی ،حفاری و دوربرداری مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه ،احداث قنات فیلگاه و تشکیل پرونده برای متقاضیان تسهیلات منابع آب را از دیگر خدمات انجام شده در مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد.
نریمانی با بیان اینکه جاده بین مزارع ضرغام اباد به‌طول ۸۰۰ متر و اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیون ریال تعریض و زیرسازی شد ادامه داد: در سطح ۶۰ هکتار با اعتبار ۶هزار و ۸۰۰ میلیون ریال نیز سیستم های آبیاری نوین اجرایی که با توجه به کمبود اب اهمیت زیادی دارد.
وی خرید، تجهیز، تعمیر و تعویض ایستگاههای پمپاژ با اعتباری معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بخش دیگری از خدمات انجام شده عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه افزود:در جهت سهولت کار ها و رفع دغدغه کشاورزان از طریق تسهیلات خط اعتبار مکانیزاسیون ۵۶ دستگاه انواع تراکتور و کمباین و دنبال بندهای مربوطه( سم پاش ،کودپاش ،ردیف کار و عمیق کار ) واگذار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت