پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 خرداد 1400 ساعت 09:03:: شناسه خبر: 100060

دوران آزمون و خطا برای مدیریت شهر یاسوج تمام شده است / تبیین گفتمان صلح و آشتی شهروندان با آبادانی شهر یاسوج لازم است 

صدای جنوب /کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج تاکیدکرد که دوران آزمون و خطا برای مدیریت شهری به  پایان رسیده و شورای ششم باید شورایی متشکل از متخصصین جوان و کارآزموده های متعهد باشد.

به گزارش صدای جنوب  ، محمدرضا جلیل فر به رسانه ها گفت: با نگاهی اجمالی به عملکرد مدیریت شهری یاسوج که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است بخوبی می توان گفت که شورای ششم این شهر باید شورایی متفاوت تر از شوراهای گذشته باشد.

وی با اشاره به برخی از آمارهای توسعه شهری در دنیا و کلان شهرهای ایران، اظهارداشت: باید بپذیریم که شهر یاسوج می توانست از آنچه که اکنون است متفاوت تر و زیباتر باشد.

این فعال فرهنگی – سیاسی با تاکید براینکه بنظر می رسد برای توسعه شهری به بسیاری از پارآمترهای توسعه ای بویژه بهره گیری از مشورت جوانان باانرژی و تجربه کارشناسان باتعهد توجه چندانی نشده است، خاطرنشان کرد: من معتقدم شورای ششم با بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند گام های بلندی برای سرعت بخشیدن به توسعه شهری بردارد.

جلیل فر گفت: اگرچه فلسفه اساسی تشکیل شوراها بهره گیری از ظرفیت های بالقوه در جهت بالفعل کردن آنها با استفاده از مشورت شهروندان است اما باید بپذیریم که متاسفانه شهروندان، نقش اساسی در توسعه و مدیریت کردن منابع و مواهب الهی در شهر یاسوج را تاکنون نداشته اند.

وی در ادامه، تشکیل کارگروه ها و کمیته های مختلف مردمی برای توسعه همه جانبه شهر از سوی شورای ششم این شهر را یک ضرورت انکارناپذیر ذکر و اظهارداشت: شورای ششم باید نقش مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهری را بنحو شایسته ای ارتقاء ببخشد.

کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: بعقیده من اگر بسیاری از اختیارات مشارکتی در مدیریت شهر را به شهروندان واگذار کنیم بطور حتم شاهد نتایج بهتری از آنچه که اکنون می بینیم خواهیم بود.

جلیل فر، تقابل و تضاد با مشورت مردمی در شورای شهر را آفت و سمی مُهلک برای این نهاد مشورتی دانست و یادآورشد: امیدوارم در صورت راهیابی به شورای ششم یاسوج بتوانم بسترهای حضور فعالانه شهروندان در تصمیم گیری ها را فراهم نمایم.

وی گفت: من معقتدم شورای شهر ششم یاسوج باید گفتمان صلح با شهروندان را باهدف مشارکت گسترده آنان در عمران و آبادانی شهر یاسوج تبیین و برای تبیین این گفتمان نیز از همه ظرفیت ها استفاده ببرد،

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت