پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1400 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 103453

آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیات امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام جماعت در مساجد مهمترین رکن مسجد هستند و هیأت امنا مساجد باید با هماهنگی و پیشنهاد امام جماعت مسجد انتخاب و معرفی گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت”  آماده هستیم تا مانند تعدادی از استان های دیگر، واگذاری صدور احکام هیأت امنا مساجد از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان منتقل شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیأت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد و هر گونه کمک در این زمینه نیاز باشد که در توان این اداره کل باشد ،اماده ارائه آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هستیم.

عباس نصیرالاسلامی گفت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای می فرمایند: «روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه میسازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاهها و جاده ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاهها و بیمارستانها و بوستانها و گردشگاهها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام جماعت در مساجد مهمترین رکن مسجد هستند و هیأت امنا مساجد باید با هماهنگی و پیشنهاد امام جماعت مسجد انتخاب و معرفی گردد.

نصیرالاسلامی گفت: تاکنون برای رسیدگی، تایید و صدور احکام هیأت امنا مساجد در کمیسیون مربوط که با حضور امام جمعه محترم یا نماینده ایشان، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ، دو نفر معتمد محلی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تشکیل می گردد ، صلاحیت اعضای هیأت امنا مساجد بررسی و در صورت تائید در کمیسیون احکام صادر می گردید. ولی با توجه به فعالیتهای مختلف اوقاف و امور خیریه در امور توسعه و ترویج فرهنگ وقف، احیاء موقوفات ، امور فرهنگی و عمرانی،حقوقی و ثبتی بقاع متبرکه، برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و بصورت ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم، لذا برای اهتمام ویژه به امر مهم مسجد و جلوگیری از موازی کاری و محور قرار دادن ائمه محترم جمعه برآن هستیم تا تایید صلاحیت و صدور احکام مساجد و حسینیه ها را به ائمه محترم جمعه و به تعبیری مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت