پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1400 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 103495

نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری یاسوج افتتاح شد

نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری شهرستان بویراحمد و دومین مرکز ( آی وی اف) دولتی استان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش  صدای جنوب  ، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز شنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: خدمات این مرکز از مشاوره تا انجام تمامی فرآیندهای درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور را شامل می‌شود.

وی افزود: با برخورداری از امکانات پیشرفته، یک مجموعه درمانی کامل است که به لحاظ تجهیزات و فضای فیزیکی، یکی مراکز شاخص درمان ناباروری در کشور محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: این مرکز در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع ایجاد شده که با تجهیزات فوق تخصصی و تخصصی در روز های آینده شروع به کار خواهد کرد.

علیرضا ملک پور افزود: افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت و تجهیز این مرکز شده است.

وی ادامه داد: این مرکز با ۱۲ تخت روزانه به زوج های مراجعه کننده ارائه خدمت خواهد کرد.

ملک پور ابراز داشت: این مرکز از سال ها قبل پیش بینی شده ولی شروع فعالیت ساخت و تجهیز آن از یک سال گذشته شروع شده و در هفته های اخیر نیز تجهیز این مرکز صورت گرفت که امید است در روز های آینده پذیرای مراجعه کنندگان باشد.

ملک پور گفت: در حال حاضر در مرکز درمان ناباروری کوثر بیمارستان شهید جلیل به جز همکاران فوق تخصص زنان و زایمان و همکاران دکترای جنین شناسی، حدود ۱۰ نفر از همکاران درمانی نیز مشغول به کار هستند.

مسئول فنی مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز ابراز داشت: این مرکز یکی از بزرگترین مراکز ivf کشور است که با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی پذیرای بیماران با مشکلات ناباروری خواهد بود.

شهین تاج آرامش با بیان اینکه این مرکز شامل دو بخش درمانگاه و ( آی وی اف) است، عنوان کرد: در بخش درمانگاه ابتدا بیماران توسط پزشک متخصص فلوشیپ نازایی ویزیت شده و بیمارانی که نیاز به مشاوره اورولوژی دارند به متخصص ارجاع و پلن درمانی بیمار مشخص می شود.

وی بیان کرد: در بخش ( آی وی اف) ivf، بیمارانی که برنامه ivf یا iui دارند ارجاع داده شده، درمان شروع می شود، در مرحله هر ivf برای بیماران تخمک دوشی صورت می گیرد و بعد از این مرحله انتقال جنین انجام خواهد شد.

آرامش افزود: این مرکز روزانه ظرفیت ویزیت ۲۰ بیمار را دارد که سونوگرافی و مشاوره های مورد نیاز برای آن ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج ها در استان نابارور هستند، تصریح کرد: امید است راه اندازی این مرکز منشا خدمات ماندگاری باشد و باعث تحکیم خانواده های نابارور شود و از ارجاع بیماران استان به سایر استان های همجوار بکاهد و در روند اقتصادی درمان زوج ها بهبودی حاصل نمایند.

امروز ۲۴ پروژه با اعتبار ۳۶۳ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان افتتاح می شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت