پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 مرداد 1400 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 103749

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان براساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد

رشته های دانشکده منابع طبیعی:مهندسی طبیعت،مهندسی محیط زیستمهندسی شیلات،مهندسی جنگل و مهندسی صنایع سلولزی از جمله مهمترین رشته هایی است که داوطلبان می توانند  این رشته های مهم را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند

صدای جنوب:

برخی رشته های دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان که دانشگاهی دولتی است صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. دارندگان مدارک دیپلم می توانند بدون آزمون و با ثبت نام در سایت زیر دانشجوی دانشگاه دولتی شوند.

پیشنهادی که به دانشجویان و خانواده محترم آنها می شود این است که با امکانات، تسهیلات و رشته های دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان به عنوان یک دانشگاه دولتی آشنا شوند.

دانشگاه صنعتی بهبهان با دارا بودن ۲۷ رشته یکی از ۵ دانشگاه دولتی استان خوزستان است که در برخی پارامترها از دانشگاه های دیگر استان وضعیت بهتری دارد.

تعدادی از رشته های این دانشگاه صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است یعنی دانش آموزان می توانند فارغ از نتیجه کنکور و با تکیه بر سوابق تحصیلی، برخی رشته ها را انتخاب و از مزایای دانشگاه دولتی برای ادامه تحصیل رایگان در شهر و کنار خانواده استفاده کنند.

رشته های دانشکده منابع طبیعی:مهندسی طبیعت،مهندسی محیط زیست
مهندسی شیلات ، مهندسی جنگل و مهندسی صنایع سلولزی از جمله مهمترین رشته هایی است که داوطلبان می توانند  این رشته های مهم را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

رشته های علوم پایه موجود در دانشگاه نیز عبارت است از ریاضیات و کاربردها، آمار، شیمی و زیست، که رشته های مطلوبی برای دانش آموزان علاقمند به دبیری است. داوطلبان می توانند با انتخاب این رشته ها شانس خود برای جذب به عنوان معلم را افزایش دهند.

قابل ذکر است آموزش و پرورش با سونامی بازنشستگی معلمان مواجه است. طبق بررسی‌ها در حال حاضر آموزش‌وپرورش بیش از یک‌میلیون پرسنل دارد که به گفته مسئولان، تا سال ۱۴۰۰ بیش از نیمی از این افراد به سن بازنشستگی می‌رسند حال آنکه جمعیت دانش‌آموزان تا ۲ سال پیش رو افزایش خواهد یافت.

از ۹۶ تا ۹۹ نیاز به جذب ۳۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش وجود دارد که نصف این تعداد نیز محقق نشده است. خروجی دانشگاه فرهنگیان نیاز آموزش و پرورش به معلم و دبیر را تامین نمی کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت