پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مرداد 1400 ساعت 19:05:: شناسه خبر: 104006

وضعیت معیشت خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد/قضاوت اصحاب رسانه توسط جامعه بی انصافیست

بسم الله الرحمن الرحیم رُسُلًا مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّهٌ بَعْدَ الرُّسُلِ ۚ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا(آیه ۱۶۵ سوره نساء) در جهان مدرن و توسعه یافته کنونی، رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند که بار اصلی فرهنگ پذیری سیاسی و اجتماعی را بر عهده دارند. افساد افراد جامعه و کارکنان دولتی با […]

بسم الله الرحمن الرحیم

رُسُلًا مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّهٌ بَعْدَ الرُّسُلِ ۚ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا(آیه ۱۶۵ سوره نساء)

در جهان مدرن و توسعه یافته کنونی، رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند که بار اصلی فرهنگ پذیری سیاسی و اجتماعی را بر عهده دارند. افساد افراد جامعه و کارکنان دولتی با حفظ شأنیت اصحاب رسانه در سایه حمایت صد در صدی قانون از خبرنگاران، وظیفه دیگری ست که در جهان مدرن بر عهده اصحاب رسانه گذاشته شده است. پالایش دستگاه حاکمه و اصحاب قدرت و همچنین آگاهی بخشی جمعی می تواند هر ملتی را در جهت دست یابی به توسعه پایدار چندین گام محکم به جلو برده و آرامش نسبی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

در آستانه روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم. این روز میمون را به تمامی خبرنگاران زحمت کش و بی ادعای استان ک ب خاصه شهرستان چرام تبریک و شادباش عرض می نمایم. مردان قلم به دست و دوربین به کول و پر تلاشی که در هُرْم گرمای تابستان و در برودت سرمای زمستان بدون هیچ گونه مزد و مواجبی فقط به جهت انجام رسالت خویش که همانا آگاهی بخشی به جامعه است، به کار طاقت فرسایی خبری مشغولند. خدا می داند که در این راه تهمت های احبار و دشنام اغیار را به جان خریدن و نیام زبان در کام کشیدن کاری بس سخت و طاقت فرساست. مردان بی ادعایی که با هزاران مشکل ریز و درشت، بیکاری، بی پولی و کم درآمدی به ندای وجدان خویش گوش فرا داده و جهت حفظ منافع ملی و آگاهی بخشی آن هنگام که آباء جامعه به خور و خواب مشغول و افراد جامعه به روزمرگی دچار، گاه و بیگاه، روز و شب، وقت و بی وقت به انجام رسالت مهم خویش مشغولند. جا دارد که مسئولین و دست اندرکاران امر از نقادی این دوستداران قلم و ادب برنیاشفته و برای تسهیل رسالت شان به یاری شان شتافته و ضمن تجلیل از این بزرگان، مشکلات صنفی و معیشتی آنها را مرتفع سازند.

 

گـاه هـجوم سیـل غـم و فصلهـای زرد

یـا در شـکـوه رویش و اعـجـاز نـو بهـار

در عرصه های بیم و هراس و امید و شور

در لـحظه هـای پـر خطر و سخت بیشمار

همـواره پیـش مـردم و همگــام مردمی

در هـر نفس امید تـو ، اقـبـال این دیـار

بـرلـوح بیـکـرانـه ی دلهــا نشـانـده ای

صدهـا هـزار خـاطره از خود به یـادگـار

در انعکــاس عـزت این دشت پـرشهـیـد

آیینـه ای ، بـه وسعـت ایــران پــایـدار

 

صادق شیخی فعال رسانه ای شهرستان چرام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت