پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1400 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 104526

نشست خبرنگاران شهرستان چرام بارئیس دادگستری و دادستان شهرستان چرام برگزار شد+تصاویر

رسانه به عنوان عنصر فعال و موثر با مشکلات مردم برخورد می کند، این رسالت خبرنگار و رسانه است که مشکلات را بیان و در رسیدگی به حقوق عامه بسیار موثر است احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام با تبریک روز خبرنگار و تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: بهترین رسالت خبرنگاری را حضرت زینب […]

رسانه به عنوان عنصر فعال و موثر با مشکلات مردم برخورد می کند، این رسالت خبرنگار و رسانه است که مشکلات را بیان و در رسیدگی به حقوق عامه بسیار موثر است

احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام با تبریک روز خبرنگار و تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: بهترین رسالت خبرنگاری را حضرت زینب سلام الله علیها در خصوص واقعه عاشورا بیان کردند و به بهترین نوع به انجام رساندند و نتیجه آن رسوایی بنی امیه بود.

وی افزود: خبرنگاران حضرت زینب(س) را الگو بگیرند تا موفق باشند.

احمدی افزود: خبرنگاران یکی از ارکان مهم اطلاع رسانی در حوزه انتقال و پیشرفت فرهنگ می‌باشند.

وی به ویژگی خبرنگاران اشاره وگفت: خبرنگار باید علاوه بر تحصیلات دارای نبوغ و استعداد و ذوق و تجربه خبرنگاری باشد تا بتواند نظرش را به مخاطب انتقال دهد.

وی ادامه داد: صداقت در کار خبرنگار روشن‌باشد تا مورد قبول جامعه باشد و منافع شخصی را در کارش دخالت ندهد.

احمدی افزود: خبرنگار باید منفعت عمومی را بر منفعت شخصی ترجیح دهد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران نباید به عنوان ابزار و پلکان کسی قرار گیرد.

رئیس دادگستری چرام عنوان کرد: خبرنگاران مهندسین فرهنگی جامعه هستند و می‌خواهند جامعه را به آن جایگاه اصلی برساند.

احمدی در ادامه افزود: مسئولان باید نقد پذیر باشند و آنچه که خبرنگار می گوید زبان جامعه میباشد.

وی افزود: خبرنگار قشر مظلومی هستند که در شرایط بسیار سخت قرار دارند و در همه صحنه‌ها حضور دارند.

وی گفت:فرآیند لازم برای حمایت از خبرنگاران در دولت دیده شود تا بتواند بهتر و با کیفیت کار انجام دهند جامعه قدردان تلاش و زحمت همه خبرنگاران باشد.

وی ادامه داد: هرکس وارد به اتاق ما مراجعه کند و کارش به من مربوط نباشد در صورت امکان پیگیری می کنم.

در این نشست دادستان شهرستان چرام  ضمن تبریک روز خبرنگار به این قشر زحمتکش گفت: خبرنگاران باید در انعکاس مطالب از هرگونه حاشیه ای بدور باشند و اخبار موثق و قابل اطمینان را انعکاس دهند.

حجت الاسلام آذریتون افزود: خبرنگار باید وابسته هیچ شخص و ارگان خاصی نباشد و در بیان واقعیت ها و مشکلات گام بردارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دادستانی و دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است که در این زمینه باید آسیب های اجتماعی شناسایی و به مردم شناسانده شود که در این مسیر، شما اصحاب رسانه نقش مهمی را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بردوش دارید.

دادستان شهرستان چرام یاداور شد: یکی از سیاست های مهم ما در شهرستان، برخورد با مجرمین و افراد شرور در شهرستان است که یقینا با دستگیری این افراد آمار وقوع جرم در شهرستان بسیار پایین خواهد آمد.

وی افزود: دوروز در هفته ملاقات عمومی است که در این روز همه مردم می توانند با مراجعه حضوری هرگونه مسائل و مشکلاتی را با ما درمیان بگذارند.همچنین سعی ما براین بوده تا با حضور در روستاها و محلات دورتر، که دسترسی مردم برای حضور در دادگستری سخت تر است ، از نزدیک حضور داشته و ارتباط نزدیک تری را با مردم داشته باشیم.

 

دادستان چرام با اشاره به اینکه در پیشگیری از جرم کارهایی خوبی انجام خواهیم داد: خطیرترین وظیفه‌ی دادستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه است.

وی افزود: مشکلات مردم با ید دیده شود و در جهت رفع انها چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام آذریتون با بیان اینکه اجرای سند تحول موجب اجرای عدالت بیشتری خواهد شد گفت: با اجرای سند تحول قطعاً مردم طعم عدالت را بیشتر احساس خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکل طرح ۴۵هکتاری و ۴۸هکتاری افزود: اگر مردم سند معتبر قانونی دارند میتوانند ارائه بدهند و در اجرای راهکارهای قانونی اقدام کنیم.

حجت الاسلام آذریتون افزود: اداراتی که نارضایتی عمومی و شکایت زیادی به دنبال داشته باشند جهت پیگیری حق مردم ورود می کنیم.رسانه ها آگاه‌سازی حقوق را آموزش دهند و نهادهایی را که وظیفه خود را انجام نمی دهند معرفی نمایند.

دادستان شهرستان چرام عنوان کرد کارها و خدمات نظام را به خوبی انعکاس دهید نقل کنید دست از تخریب بردارید مردم خود قضاوت گر خوبی هستند.

 

وی افزود: در راستای مطالبات مردم بازدیدهای سرزده انجام می گیرد در این مدت کم از پاسگاه سرفاریاب روستای شیخ حسین، بلدان و فسفات چرام  بازدید انجام شد.

مسئولین در شهرستان نمانند و مدیریت کنند بلکه به مناطق بروند و کارها و مشکلات  مردم را از نزدیک پیگیری کنند.

وی گفت: هرگونه تغییر در ارقام پلاک (مخدوشی) جرم است و در صورت مشاهده، ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌ها، علاوه بر اعمال جریمه توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف را جهت سیر مرحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند.

حجت الاسلام آذریتون عنوان کرد: کیفر خواست پرونده قتل اخیر صادر و به دادگاه کیفری ارجاع و در تلاشیم در کمترین زمان حکم صادر شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت