پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1400 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 106968

تحلیل امام جمعه سوق از سخنان رییس جمهور در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل

نمازجمعه شهرسوق بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

صدای جنوب:

نمازجمعه شهرسوق برگزار شد.

حجت الاسلام کیانی اصل در این مراسم عبادی سیاسی گفت:رییس جمهور در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل که از طریق ویدئو کنفرانس قرایت شد، سخنان هوشمندانه ای را مطرح کردند ، سخنان سنجیده ، پخته مبتنی بر عقلانیت و صداقت که این سخنان نشانگر عزت و حکمت و قدرت منطق ایران انقلابی در مقابل منطق کور قدرت پوشالی آمریکا بود .
امام جمعه سوق افزود: این سخنان همان بود که از یک رئیس جمهور انقلابی انتظار میرفت .
وی گفت:رئیس جمهور در این سخنرانی در جایگاه یک انقلابی عدالتخواه و معترض به ظلم حداکثری بر ملت های مظلوم ، یک مطالبه گر صادق از حق محرومان و مستضعفان و یک راه حل دهنده دلسوز ظاهر شد و صدای انقلاب را به گوش جهانیان رسانید .

خطیب جمعه سوق تاکید کرد:به نمایندگی از مردم انقلابی ایران اسلامی از سخنان و مواضع مقتدرانه و مدبرانه رئیس جمهور و وزیر خارجه تشکر میکنیم و بر این باوریم که منطق مقاومت مبتنی بر عقلانیت و حکمت راهگشا خواهد بود.
وی گفت:مجلس و دولت و قوه قضائیه سه اقدام مهم برای کاهش فساد اقتصادی انجام دادند ، حذف امضاهای طلایی گام بزرگی در شفافیت بود ؛ البته در روز های اخیر فضاسازی های سنگینی علیه این طرح شد که بیشتر صاحبان همان امضاهای طلایی و انحصار طلبان اقتصادی هستند.

کیانی اصل افزود:اقدام دومی که انجام شد برگ سبز خودرو سند مالکیت محسوب میشود ، البته کانون سردفتران در برابر این ابلاغیه مقاومت کردند ، زیرا درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی را از دست میدادند . وی انتشار صورت حساب های شرکت های دولتی را سومین گام برشمرد وگفت:، هرچند در این موارد هماهنگی لازم است و جای خرسندی و تقدیر دارد اما کافی نیست ، انتظار مردم ، هماهنگی و هم افزایی در میدان عمل و اقدام است .
امام جمعه سوق ادامه داد:عضویت ایران در شانگهای ، فصلی نوین در اعتلاف سازی راهبردی است و این اتفاق مهم یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران انقلابی و افتخاری برای دولت سیزدهم در آغاز کار او است . حجت الاسلام کیانی اصل افزود:طبیعی است آمریکا و صهیونیست ها و ارتجاع عرب از اتحاد و اتفاق منطقه ای بسیار عصبانی اند زیرا این واقعه فصلی نوین در تکمیل ائتلاف سازی ایران و شکست بزرگ و راهبردی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و فواید بسیار مهمی را برای کشورمان دارد . وی تاثیرگذاری بیش از پیش ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی منطقه ، کاهش فشار های اقتصادی غرب و غلبه بر تحریم های امریکا ، امکان فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران به بیش از ۳ میلیارد از جمعیت جهان ، همکاری های بانکی ، تقویت همکاری های دو جانبه ایران و چین و روسیه و همچنین کشورهای هندوستان راازجمله فواید این پیمان دانست.
وی بااشاره به توافق نامه نظامی سیاسی امریکا و انگلیس با استرالیا گفت: خنجری از آمریکا که به پشت متحدان دیرینه اش زد و رئیس جمهور فرانسه ضربه ی بسیار سنگینی از آمریکا خورد که داستان عبرت آموز دلبستن به آمریکا و عواقب آن بار دیگر تکرار شد . خطیب جمعه سوق گفت:خنجری که آمریکا به فرانسه زد ، نشان داد که حاکمان کاخ سفید پای منافعشان که به میدان بیاید به دوست دیرینه خودشان هم رحم نخواهند کرد ، چه برسد به اینکه عده ای خوش خیال در ایران گمان می کنند میشود در آمریکا به تفاهم و همکاری بر مبنای منافع مشترک رسید.
وی بااشاره به فرارسیدن اربعین حسینی بیان کرد : امام حسین (ع) درمانگر بیماری مرگ اراده ملت بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت