پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 دی 1395 ساعت 05:10:: شناسه خبر: 10771

سخنی با پیمانکار سیمان سپو؛

با مردم با زبان واقعیت و حقیقت سخن گفته شود

پیمانکارمحترم گفتند با راه اندازی این پروژه علاوه بر ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم!! شاهد رفع محرومیت از منطقه و توسعه پایدار در سطح استان و کشور باشیم.!

پایگاه خبری صدای جنوب:

طی دو رز گذشته براساس اخبار منتشر شده در کانال تلگرام آقای سردار هاشمی نماینده محترم و پرتلاش مردم  کهگیلویه بزرگ  وبرخی سایت های محلی آمده بود:با تلاش و پیگیری سرمایه‌گذار شرکت سیمان سپو سیامک ضرغام‌پور بویراحمدی و حمایت نماینده شهرستان کهگیلویه عدل هاشمی‌پور قرارداد فاینانس پروژه سیمان سفید سپو با شرکت دولتی چینی CNTIC به مبلغ ٩٠ میلیون یورو منعقد گردید.

بنا به اظهارات ضرغامپور و مشاور صنعتی شرکت سیمان سپو، این پروژه بزرگ‌ترین پروژه سیمان سفید کشور می‌باشد واز نظر کیفیت مواد وصادرات نسبت به سایر تولیدکنندگان از بهترین کیفیت و موقعییت صادراتی برخوردار می‌باشد.

ضرغام‌پور عنوان کرد: علیرغم بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان نسبت به رفع موانع این پروژه، حال که شرایط اجراء پروژه با حضور سرمایه گزار خارجی فراهم گردیده خواهان حمایت همه جانبه مسئولان و مدیران در سطح استان و کشور هستیم تا با راه اندازی این پروژه، علاوه بر ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم!! شاهد رفع محرومیت از منطقه و توسعه پایدار در سطح استان و کشور باشیم.

به گزارش صدای جنوب؛در گام نخست باید از اینکه بالاخره بعداز کلی مدت سکوت وحتی بی خبری از این پرو‍ژه خبری منتشر گردید که درآن امیدواری به آینده ای ولو کوتاه مدت موج میزند قابل تحسین است.اما دراین بین از آقای پیمانکار محترم که توانستند فعلا بر روی کاغذ سرمایه گذار چینی را برای همکاری جذب نمایند انتظار میرود دربیان حقایق ،براساس واقعیت هابامردم  سخن بگویند نه اینکه اغراق را چاشنی اعداد وارقام کند که اگر چنین باشد اعتماد مردم به اصل خبر نیز میتواند خدشه دار گردد.

پیمانکارمحترم گفتند با راه اندازی این پروژه علاوه بر ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم!! شاهد رفع محرومیت از منطقه و توسعه پایدار در سطح استان و کشور باشیم.!

اگرچه آرزوی وی اصولا آرزوی همه مردم استان میباشد اما واقعیت امر این است که  حتی در صورت راه اندازی این پروژه (وبقول قدیمی ها گوش شیطون کر) تنها فرصت جذب مستقیم ۱۵۰ نفر میسرخواهد شد ودر خوشبینانه ترین حالت برای ۵۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد گردید.

بنابراین وعده اشتغال برای هزاران نفر چیزی جز یک بلف نمیتواند باشد .

از سوی دیگر درحالی این همه فرصت شغلی امکان بروز دارند که این شرکت بتواند قیمت تمام شده کالا را دربازار رقابت ارزان تر از سایر رقبا بدست آوردکه باتوجه به اینکه مواد اولیه سیمان سفید درکهگیلویه بسختی فراهم خواهدگردید و برای حمل وخرید مواد اولیه باید هزینه هایی را پرداخت نمود ومضاف برآن فاصله این کارخانه تا بنادر اصلی بسیار زیاد میباشد لذا شایسته آن است که با مردم با زبان واقعیت و حقیقت سخن گفته شود.

نکته دیگر اینکه مردم کهگیلویه با این تصور که با راه اندازی کارخانه سیمان میتوانند بخشی از مایحتاج خود در بخش ساختمانی را به قیمت مناسب ودر شهر خود تهیه کنند به راه انداری این کارخانه چشم دوخته بودند اما تغییر کاربری این  کارخانه از سیمان خاکستری ،که بیشترین مصرف را درشهرستان دارد به سیمان سفیدکه کمتریین دوزمصرف درشهرستان را دارد عملا ازمیزان امیدواری مردم به این کارخانه خواهد کاست.

امیدواریم این تغییر کاربری تنها ابزاری برای فرصت گرفتن ودور زدن  قانون برای باز پرداخت وام های میلیاردی که از اعتبارات این استان گرفته شده  نباشد و بانگاه خوشبیینانه مثل وعده آقای پیمانکار با راه اندازی آن شاهد توسعه پایدار،اشتغال هزاران نفر  ورفع محرومیت از منطقه باشیم ، کاری که نه کارخانه سیمان بهبهان و نه سیمان سفید مشهد توانستند انجام بدهند با مدیریت این پیمانکار بتواند به سرانجام برسد.

منبع:راک نیوز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت